Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Mijn vraag:
Ik heb een LG G3 van een jaar oud.
Na 4 dagen in Duitsland te zijn geweest kan ik bij terugkomst in Nederland ineens niet meer bellen of internetten. Telfort gebeld en die zagen dat de SIM-kaart nog steeds op een buitenlands netwerk stond, en dat hebben zij gereset. We moesten 10 minuten wachten met uitgeschakelde telefoon en dan de telefoon weer aanzetten. Dan zou het probleem verholpen zijn. Niet dus....
Toen werd door Telfort geadviseerd om naar de Telfort-winkel te gaan om een nieuwe SIM-kaart te halen. In de winkel hebben ze de SIM-kaart geprobeerd, maar in een ander toestel werkte die gewoon. Een andere SIM-kaart in mijn telefoon werkte niet, dus het probleem zit in de telefoon.

De telefoon is al meerdere malen uit- en weer ingeschakeld. De SIM-kaart is er ook al meerdere malen uitgehaald.

De telefoon is ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna heb ik de SIM-kaart er weer in gedaan. Niets helpt.

Bij de 4 balkjes bovenin beeld die de verbinding aangeven staat een rood kruisje.
Op de WiFi werkt de internetverbinding wel gewoon.

Wat kan er met de telefoon aan de hand zijn? Interne antenne kapot of zo??

Wie heeft hetzelfde gehad met de LG G3??

Beste antwoord (via rens-br op 08-01-2018 09:18)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
JohanWa schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:36:
Mijn vraag:
Na 4 dagen in Duitsland te zijn geweest kan ik bij terugkomst in Nederland ineens niet meer bellen of internetten.
Waarom biedt je hem niet aan ter reparatie? Na een jaar heb je nog gewoon garantie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Kijk je apn instellingen effe goed na. Kan zijn dat daar een aantal Duitse instellingen instaan in plaats van die van je provider. Voor wat betreft het bellen: zit je op het goede netwerk? Anders handmatig aanmelden op het juiste netwerk

[ Voor 72% gewijzigd door reyals op 05-07-2016 02:02 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat kan er met de telefoon aan de hand zijn? Interne antenne kapot of zo??
Wat ik nog niet kan opmaken uit je verhaal. Heb je je telefoon al opnieuw aangemeld op het netwerk? Dit kan via:

'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Mobiele Providers' Je telefoon gaat dan zoeken naar netwerken en selecteer vervolgens Telfort / KPN. (Of druk op 'Automatisch kiezen'.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Mijn vraag:
Na 4 dagen in Duitsland te zijn geweest kan ik bij terugkomst in Nederland ineens niet meer bellen of internetten.
Waarom biedt je hem niet aan ter reparatie? Na een jaar heb je nog gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Na lange tijd weer eens terug op deze site. Dus alsnog even een reactie.... ;)

Telefoon was destijds inderdaad gewoon kapot. Was ter reparatie aangeboden en deed het daarna weer. Maar het toestel is inmiddels vervangen door een ander toestel.