Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een game pc met deze specs
i5-6600k
r9 390x
asus z170 pro gaming
corsair vengeance lpx 16gb 2400mhz
wd blue 1 tb
samsung 850 evo 500gb
be quiet dark rock 3

Ik heb gemerkt bij taakmanager als ik gta 5 speel extreem veel van mijn cpu wordt gevraagd. Tijdens het spelen staat er dat het rond de 70-80% inneemt. Vaak is GTA dan ook 70% van de 74% bijvoorbeeld. Verder speel ik gta op hoge settings en heb ik geen last van lagg, alleen dat valt mij op.

Dit is een screenshot van mijn task manager
https://gyazo.com/c1aaab5c512a795b288f78e160ac3ad0

-Has

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom valt het op? Omdat het bij anderen maar 20% o.i.d. is?

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09-2025
En dit is een probleem want ?

Je CPU is er toch om te gebruiken?

Ook tijdens games word de CPU gebruikt, door het ene spel zwaarder als door het andere.

Verwijderd

Topicstarter
Roel_1983 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:20:

Ook tijdens games word de CPU gebruikt, door het ene spel zwaarder als door het andere.
Ah oke, dus het zou dus gewoon correct moeten zijn.

Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter

Te zien in de screenshot is de rest allemaal boven de 1% en gta steekt er boven uit met 75%. Dat viel me op

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hij stelt een normale vraag, niet iedereen is alwetend op dit gebied ;)

Ontopic: de CPU wordt in een game als GTA V inderdaad veel gebruikt, hij moet zo veel werk verzetten om de GPU te kunnen voeden. Er zijn ook games die de GPU meer belasten dan de CPU, daar zul je 99% GPU gebruik zien met bijvoorbeeld 20% CPU gebruikt, Battlefield 3/4 is hier een goed voorbeeld van. Een game als Arma 3 is weer heel zwaar op de CPU, en zo verschilt dat bij iedere game.

Er is verder niks met een hoog verbruik, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Te zien in de screenshot is de rest allemaal boven de 1% en gta steekt er boven uit met 75%. Dat viel me op
Omdat er voor een game dan ook veel meer te doen is dan voor de Windows achtergrond processen op dat moment.

Als alles gewoon goed werkt is het geen probleem.

Als je last hebt van lag, of alles word te heet heb je een probleem om op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Hij stelt een normale vraag, niet iedereen is alwetend op dit gebied ;)

Ontopic: de CPU wordt in een game als GTA V inderdaad veel gebruikt, hij moet zo veel werk verzetten om de GPU te kunnen voeden. Er zijn ook games die de GPU meer belasten dan de CPU, daar zul je 99% GPU gebruik zien met bijvoorbeeld 20% CPU gebruikt, Battlefield 3/4 is hier een goed voorbeeld van. Een game als Arma 3 is weer heel zwaar op de CPU, en zo verschilt dat bij iedere game.

Er is verder niks met een hoog verbruik, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Erg bedankt, ik heb er inderdaad niet zo veel verstand van.
Erg bedankt voor je reactie! :)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn i5 4690k heeft het ook druk in gta 5. Regelmatig 100% met de nodige dips (onder de 30) Dit is dan wel met 2x 980Ti op 4k :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:51
Misschien even een domme vraag / opmerking van mijn kant.

TS draait met een 32 bit systeem. Zou TS niet beter af zijn met een 64 bit systeem?
Wordt de processor "minder" belast bij een 64 bit systeem dan bij een 32 bit systeem of maakt dat bij dit spel geen verschil of in het alg. zelfs geen verschil?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Nee hoor, er word gewoon een 64 bit OS gebruikt. Anders was er met een geheugengebruik van meer dan 2GB voor GTA V wel meer dan 37% van het RAM in gebruik. De indicatie (32 bit) achter een process geeft enkel aan dat dat specifieke proces in 32 bit mode draait. Alles zonder die indicatie draait gewoon als 64 bit proces.
Pagina: 1