Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTC Vive / Gaming PC €1500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, (denk aan The Witcher 3, DOOM, The Elder Scrolls V: Skyrim Remastered) en ik ga er mijn HTC Vive op aansluiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- , mag iets meer of minder worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua componenten word het een volledig nieuw systeem. Randapparatuur heb ik al staan, waaronder de HTC Vive.

Ga je overklokken?
Nee, enkel en alleen als het mij aangeraden word.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of ik mijn build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen. En of ik hiermee het beste systeem koop binnen mijn budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 243,95€ 243,95
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,50€ 145,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 526,-€ 526,-
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver Window€ 131,95€ 131,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Power Zone 650W€ 98,-€ 98,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.414,15

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
als je niet gaat overclocken waarom heb je dan een unlocked proccesor en en z170 mobo?

voor je voeding zou ik de rm550x nemen gold certified en ongeveer even duur en is ook voledig modulair.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
je kunt beter kijken naar een non -k cpu, de door jou gekozen processor is met name bedoeld voor mensen die hem willen gaan overklokken. Zelf geef je aan dit niet van plan te zijn, dus is de 6600k overkill. Tenzij je bijvoorbeeld CAD programma's ed gaat draaien zou een i5 6400 of 6500 voldoende moeten zijn. (hoe toekomst bestendig je dan bent weet ik echter niet)

voor je moederbord geld ook dat je niet hoeft te kijken naar een Z170 chipset als je niet gaat overklokken. tenzij je hem gekozen hebt vanwege bepaalde features zou je beter op zoek kunnen gaan naar een B150 of H170 chipset. (hoewel je het voor de prijs imho niet hoeft te doen).

Videokaart, lijkt me een zeer goede kaart maar flink aan de prijs. De nieuwe Radeon RX480 zijn aanzienlijk goedkoper. voor de prijs van 1 1070 heb je bijna 2 RX480s, en zet je ze in crossfire. Wordt gezegd dat ze dan beter presteren dan een 1080, wellicht interessant om te overwegen.

kast: naar eigen smaak, persoonlijk vind ik hem mooi maar stevig aan de prijs.

cpu koeler: Duur en erg groot, totale overkill als je niet gaat overklokken.

intern geheugen: prima, echter een setje van 2666Mhz, je processor ondersteunt maar 2133Mhz, hier kun je eventueel wat op besparen.

Voeding: Behoorlijke overkill, het door jou samengestelde systeem heeft aan 450 watt meer dan voldoende.
mocht je toch de dubbele RX480 overwegen dan zou deze voeding meer op zijn plaats zijn, misschien dan zelfs kijken naar een nog wat zwaardere.

SSD: Prima ssd, niet op bezuinigen. Voor eventuele bulk opslag zou je nog kunnen kijken naar een HDD (films, downloads, games die je niet vaak speelt)

[ Voor 0% gewijzigd door GLR89 op 04-07-2016 18:47 . Reden: typ foutjes ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
GLR89 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:43:
je kunt beter kijken naar een non -k cpu, de door jou gekozen processor is met name bedoeld voor mensen die hem willen gaan overklokken. Zelf geef je aan dit niet van plan te zijn, dus is de 6600k overkill. Tenzij je bijvoorbeeld CAD programma's ed gaat draaien zou een i5 6400 of 6500 voldoende moeten zijn. (hoe toekomst bestendig je dan bent weet ik echter niet)

voor je moederbord geld ook dat je niet hoeft te kijken naar een Z170 chipset als je niet gaat overklokken. tenzij je hem gekozen hebt vanwege bepaalde features zou je beter op zoek kunnen gaan naar een B150 of H170 chipset. (hoewel je het voor de prijs imho niet hoeft te doen).

Videokaart, lijkt me een zeer goede kaart maar flink aan de prijs. De nieuwe Radeon RX480 zijn aanzienlijk goedkoper. voor de prijs van 1 1070 heb je bijna 2 RX480s in crossfire wordt gezegd dat ze beter zijn dan een 1080, wellicht interessant om te overwegen.

intern geheugen: prima, echter een setje van 2666Mhz, je processor ondersteunt maar 2133Mhz, hier kun je eventueel wat op besparen.

Voeding: Behoorlijke overkill, het door jou samengestelde systeem heeft aan 450 watt meer dan voldoende.
mocht je toch de dubbele RX480 overwegen dan zou deze voeding meer op zijn plaats zijn, misschien dan zelfs kijken naar een nog wat zwaardere.

SSD: Prima ssd, niet op bezuinigen. Voor eventuele bulk opslag zou je nog kunnen kijken naar een HDD (films, downloads, games die je niet vaak speelt)
cpu ondersteund wel 2.666 ,het moederbord is de beperkende factor de z170 kan dit wel b150 kan maar tot 2.133mHz

• GLR89
Laatst zelf deze processor gekocht, daarbij kreeg ik het advies dat mijn 2400Mhz geheugen setje overkill was. Ben zelf een totale leek op intern geheugen gebied, maar aangezien een (profesional) mij dit vertelde heb ik dit dus ook voor waarheid aangenomen.

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 08:11
GLR89 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:43:

Videokaart, lijkt me een zeer goede kaart maar flink aan de prijs. De nieuwe Radeon RX480 zijn aanzienlijk goedkoper. voor de prijs van 1 1070 heb je bijna 2 RX480s, en zet je ze in crossfire. Wordt gezegd dat ze dan beter presteren dan een 1080, wellicht interessant om te overwegen.

Deze review geeft aan dat een crossfire RX 480 langzamer is dan een enkele GTX1070 op alle resoluties:
https://www.techpowerup.c.../RX_480_CrossFire/21.html

Daarnaast toont deze review ook aan dat in sommige games de crossfire niet optimaal benut wordt en je dus nog vele malen langzamer bent dan een enkele GTX1070. Ik zou dus zeker gaan voor de enkele GTX1070.

• GLR89
nuker schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:56:
[...]

Deze review geeft aan dat een crossfire RX 480 langzamer is dan een enkele GTX1070 op alle resoluties:
https://www.techpowerup.c.../RX_480_CrossFire/21.html

Daarnaast toont deze review ook aan dat in sommige games de crossfire niet optimaal benut wordt en je dus nog vele malen langzamer bent dan een enkele GTX1070. Ik zou dus zeker gaan voor de enkele GTX1070.
fair enough, GTX1070 is de beste keuze in deze dus. thnx voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Ik realiseer me nu dat deze build inderdaad gemaakt is om over te clocken, de z170a mobo kan hand in hand gaan met de 6600k, en de CPU koeler komt dan ook tot zijn recht.

Nu vraag ik me af als ik in de bios voor ''high perfomance'' kies, naast stille modus en energie zuinig, ben ik dan al aan het overclocken? Voor de video kaart dezelfde vraag, daar zit software bij waarmee ik hem ook op high perfomance kan zetten.

Ik zie ook dat een 650W voeding teveel is, en zal daarom kijken voor een 550W. (rm550x), verder hou ik wel 2666Mhz RAM aan en de GTX1070 :)

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 08:11
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:14:
Bedankt voor alle reacties!

Ik realiseer me nu dat deze build inderdaad gemaakt is om over te clocken, de z170a mobo kan hand in hand gaan met de 6600k, en de CPU koeler komt dan ook tot zijn recht.

Nu vraag ik me af als ik in de bios voor ''high perfomance'' kies, naast stille modus en energie zuinig, ben ik dan al aan het overclocken? Voor de video kaart dezelfde vraag, daar zit software bij waarmee ik hem ook op high perfomance kan zetten.

Ik zie ook dat een 650W voeding teveel is, en zal daarom kijken voor een 550W. (rm550x), verder hou ik wel 2666Mhz RAM aan en de GTX1070 :)
Ik zou dan deze voeding nemen:

pricewatch: Corsair RM550x
Pagina: 1