Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Stress.

Momenteel ben ik via bedrijf A gedetacheerd (via een detavast constructie) bij bedrijf B.
Bedrijf B heeft aangegeven mij over te willen nemen (dat was vooraf de bedoeling). Bedrijf A heeft hierop mijn tijdelijke contract die eind deze maand verloopt NIET verlengd.

Nu lijkt het er op alsof bedrijf B last minute... 3 weken voor het verlopen van mijn contract terug wil krabbelen.

heb ik uberhaupt rechten? Een contract is mij alleen mondeling toegezegd. Ik heb niets zwart op wit :-(

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-07-2016 10:06)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:43:
Klinkt een beetje als een W&S aktie waarbij B niet tevreden is. Ze hebben jou in ongewisse gelaten omdat ze niet eerder van je af konden en jou wel gemotiveerd wilden houden je werk zo goed mogelijk te blijven doen.
Met andere woorden, ze hebben je daardoor wel (deels) onder valse voorwendselen in dienst gehouden. De detacheerder is hiermee ook genaaid als die de belofte kreeg dat werkgever B jou in vaste dienst zou nemen. Als je als gevolg van niet goed functioneren niet bij B in dienst wordt genomen, dan hadden ze je daarvan op de hoogte moeten stellen.

Ik verwacht ook niet dat werkgever B zo maar zonder kosten van je af kan. Dat zullen ze waarschijnlijk bij je huidige werkgever (A) moeten afkopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Alle reacties

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 13:09
Je moet een contract getekend hebben. Datgene wat er nu in staat is van belang.

Anders gezegd: we hebben geen glazen bol waarin we kunnen kijken.

Aanname: tijdelijk contract, er staat níets vermeld over verplicht overnemen oid. Ik neem aan dat je een concurrentiebeding hebt, waardoor je niet direct bij B in dienst kan komen (zonder dat A het weet...).

Ik zou gaan solliciteren via monsterboard. Maar niet bij A en B.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:16:
Stress.

Momenteel ben ik via bedrijf A gedetacheerd (via een detavast constructie) bij bedrijf B.
Bedrijf B heeft aangegeven mij over te willen nemen (dat was vooraf de bedoeling). Bedrijf A heeft hierop mijn tijdelijke contract die eind deze maand verloopt NIET verlengd.

Nu lijkt het er op alsof bedrijf B last minute... 3 weken voor het verlopen van mijn contract terug wil krabbelen.

heb ik uberhaupt rechten? Een contract is mij alleen mondeling toegezegd. Ik heb niets zwart op wit :-(
waarom zou je niet bedrijf A kunnen benaderen? Zij hebben je destijds ook een (detavast) constructie aangeboden. Als zij je negeren dan weet je zeker dat je een melkkoe was voor de detacheerder.

...

• DiedX
koentjuh1987 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:22:
[...]

waarom zou je niet bedrijf A kunnen benaderen? Zij hebben je destijds ook een (detavast) constructie aangeboden. Als zij je negeren dan weet je zeker dat je een melkkoe was voor de detacheerder.
A wíl 'm niet aannemen, ze zetten 'm om straat.

• koentjuh1987
Dan was je dus een melkkoe voor de detacheerder. Omdat B niet verder wil zitten ze met jou in je maag. Als ze moeite zouden doen zoeken ze wat nieuws waar ze je weer een tijdje kunnen stallen. Maar leuk is het niet...

Dan rest er helaas niet anders dan flink solliciteren en hopen dat je snel wat vindt.

...

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:29:
Dan was je dus een melkkoe voor de detacheerder. Omdat B niet verder wil zitten ze met jou in je maag. Als ze moeite zouden doen zoeken ze wat nieuws waar ze je weer een tijdje kunnen stallen. Maar leuk is het niet...

Dan rest er helaas niet anders dan flink solliciteren en hopen dat je snel wat vindt.
Het contract bij de detacheerder is niet verlengt, omdat B heeft aangegeven mij over te willen nemen (dat kan bij een detavastcontract kostenloos na een jaar). Dat is zelfs de meest wenselijke situatie voor alle partijen.

Probleem is dat ik bij A (bewust) geen verlenging heb gekregen, omdat zij in de veronderstelling zijn dat B mij over gaat nemen,. B komt nu echter zijn belofte niet meer waar. Ik krijg (waarschijnlijk) namelijk helemaal geen contract!

Als ik dit eerder had geweten had ik natuurlijk bewust bij detacheerder A kunnen blijven met behoud van salaris. Opdracht of geen opdracht....
Is dat niet aan te vechten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 17:48 ]

• DiedX
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:44:
[...]
Is dat niet aan te vechten?
Op welke gronden? Je hebt niets!

Maar als A je nog zou willen hebben, waarom dan niet in contract treden met hun?

Uit je eerste verhaal leek dat A je op straat zette, en dat B je nog wel wilde hebben, maar dat die terugkrabbelde. Als je geen mot met A hebt, gewoon vragen.

• koentjuh1987
Het enige wat je kunt doen is partij a benaderen en situatie uitleggen. Hopelijk helpen ze je.

...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Veronderstellingen heb je niets aan. In hoeverre staat dat hele 'detavast' gedoe in je contract? En wat staat er in je contract over de rechten en plichten van jou en je werkgever op het moment dat een opdrachtgever 'ineens' terugkrabbelt om je vast aan te willen nemen?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
Ik zou partij A gewoon benaderen en de situatie uitleggen. Vermoedelijk hebben zij ook een contract met B waarin bepaalde (financiële) afspraken zijn gemaakt omtrent de deta-vast constructie.

Wellicht heeft A weer een andere opdracht voor je klaarliggen ? Of maakt partij A alleen gebruik van deta-vast constructies ?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik snap eigenlijk niet waarom je deze vraag hier komt stellen en niet gewoon met partij A in gesprek bent of ze je contract niet alsnog willen verlengen? Je zegt dat de enige reden voor het niet verlengen de aanname is dat je bij B in dienst gaat, dus dat zou geen probleem hoeven zijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat voor een partij is A? is het een uitzendbureau? Is het een W&S bureau dat via deta-vast zijn fee pakt? Is het een gewone dienstverlener waar je al in dienst was en die je bij wijze van uitzondering voor deta-vast aangeboden heeft?

Klinkt een beetje als een W&S aktie waarbij B niet tevreden is. Ze hebben jou in ongewisse gelaten omdat ze niet eerder van je af konden en jou wel gemotiveerd wilden houden je werk zo goed mogelijk te blijven doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • Beste antwoord

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:43:
Met andere woorden, ze hebben je daardoor wel (deels) onder valse voorwendselen in dienst gehouden. De detacheerder is hiermee ook genaaid als die de belofte kreeg dat werkgever B jou in vaste dienst zou nemen. Als je als gevolg van niet goed functioneren niet bij B in dienst wordt genomen, dan hadden ze je daarvan op de hoogte moeten stellen.

Ik verwacht ook niet dat werkgever B zo maar zonder kosten van je af kan. Dat zullen ze waarschijnlijk bij je huidige werkgever (A) moeten afkopen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:47
Ga onderhandelen. Waarom wil B niet, zijn ze negatiever geworden over jouw kwaliteiten of over de markt en de financials? Spelen er wellicht andere zaken?

Is er (in het licht van deze nieuwe ontwikkeling) geen toekomst bij A, misschien een nieuwe detavast bij een andere klant? Detacheerders zitten in de IT / techniek te springen om mensen.

En tenslotte is er optie C, zelf een andere baan zoeken buiten A of B om.

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Klopt, dit is ook oneerlijk naar de detacheerder toe. Deze heeft mijn contract namelijk ontbonden nadat ze te horen hebben gekregen dat B mij een contract aan zou gaan bieden. Dat is te doen gebruikelijk bij een Detavast contract. Na een jaar kan B mij namelijk kostenloos overnemen.

Ik ga een lijntje uitgooien bij de detacheerder. mocht daar niets uit komen is er inderdaad altijd nog genoeg werk in de IT :P

bedankt voor de tips en inzichten iedereen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 10:15 ]

Pagina: 1