Niet klokken ,maar goed koelen

Pagina: 1
Acties:

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 20:40
Ik ben op zoek naar een goede (stille) oplossing om de TB 1000 en er boven goed te koelen.

Zeker de laatset modelen van TB worden telkens warmer. Met een Chrome orb ligt bij 6 verschillende systemen temp tussen de 56 en 68 (idle)

Als ze stressen dan wordt het hooguit een paar graden hoger. tot max 72.

Maar iets met peltiers en lucht koeling.
Het belangrijkst is dat het een beete siller is dan die fans van nu.

Verwijderd

Peltiers + waterkoeling lijkt me verstandiger

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Ik heb zelf een grote coolermaster en dar hoor ik nix van.

Maar die andere 4 80mm coolers die ik erin heb zitten hoor ik wel.

Zonder die 4 coolers is mij proc : 60 graden stressed. (EDIT) volgens mijn asus probe proggie dan.

In mijn bios staat dan 45 stressed. dus er klopt nix van dat proggie.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Silentsystems koelers zijn veel beter dan die orb dingen, ze zijn ook nog eens silent, die zou je eens kunnen proberen...

www.informatique.nl heeft ze! :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gewoon coolermaster voldoet prima,
die koelen ~10 graden beter dan CHROME_ORB

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Tja, voor mij was de stilte een van de redenen om waterkoeling te gebruiken! En het koelt nog iets beter ook :)

Verwijderd

Een peltier met daarbovenop waterkoeling!!
>:) >:)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 26 juni 2001 11:19 schreef 0943 het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede (stille) oplossing om de TB 1000 en er boven goed te koelen.

Zeker de laatset modelen van TB worden telkens warmer. Met een Chrome orb ligt bij 6 verschillende systemen temp tussen de 56 en 68 (idle)

Als ze stressen dan wordt het hooguit een paar graden hoger. tot max 72.
Volgens mij doe jij dan sowieso iets niet helemaal goed.. Voor mijn vader heb ik een Athlon 1100 gemaakt ooit, en die wordt met een normale standaard cooler niet heet - ZEKER geen 72 graden..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• 0943
denk niet dat ik iets fout doe wat eerst ging met de 1ghz altijd goed mooie temperaturen alleen de laatste paar nieuwe machines hebben die hitte problemen.

Ik heb zelfs een keer een 1300 met een chrome orb laten draaien zonder de fan 20 min en dat ging ook gewoon goed. Werd wel 89 graden >:) en daarna aan gezet en werd keurige 46 graden.

• TUNER
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2020

TUNER

Zo is't maar net.

Op dinsdag 26 juni 2001 11:41 schreef Black_Adder het volgende:
Gewoon coolermaster voldoet prima,
die koelen ~10 graden beter dan CHROME_ORB
Is wel waar maar je moet die dingen ook na aankoop wreed >:) modden, scheelt 11 graden...

....You're just Furious 'cause your car isn't Fast

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

een peltier met waterkoeling is wel leuk alleen dan heb je eigenlijk al teveel, een peltier geeft meer warmte af, wat een zwaardere fan op de radiator wat je systeem niet koeler maakt.
Als je een gewone waterkoeling maakt/koopt kan je de fan van je proc, videocard en eventueel je northbridge vervangen. En dan maak je op je radiator 1 fan (papst is heel stil) en die laat je (als het een 12v is) op 7 volt lopen of (als het een 24v is) op 12v.
Dan hoor je hem bijna niet meer. Dan heb je alleen je voedingsfan en die 120mm fan op je radiator. Dan ben je al van al veel lawaai af. Maar een advies van mij is: koop geen waterkoeling set want dan kan je later NIET overstappen op een peltier.

Suc6

• 0943
Coolermaster is het nu geworden.

Doen het echt beduidend beter dan die orbs en veel stiller. Kan weer normaal :Z .
Pagina: 1