Paypal transactie wordt niet afgeschreven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04 13:30
Hallo,

Ik heb vorige week woensdag via PayPal een betaling gedaan. (Namelijk mijn OnePlus 3 besteld.) PayPal heb ik hiervoor gekoppeld aan mijn bankrekening bij Rabobank.
Inmiddels is t maandag en is er nog niks afgeschreven van mijn rabo bankrekening, terwijl PayPal al sinds woensdag aangeeft het geld geïnd te hebben.

Vraag: Is het normaal dat het bijna een week duurt voordat het geld is afgeschreven of moet ik inmiddels ergens aan de bel gaan trekken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via THWIT op 04-07-2016 16:17)

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Komt ook mede door de SEPA-incasso, deze dient 3 werkdagen van te voren te worden aangemeld en zelfs 6 werkdagen indien er voor het eerst geïncasseerd wordt van je rekening.
Wellicht dat je de incasso al wel kunt zien via je internetbankieren. In de rabobankierenapp staan ze bij mij onder "Geagendeerd".

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:41
Ik gebruik paypal ook op die manier, soms is het binnen een dag afgeschreven, soms pas na een week. Ook wel eens voorgekomen dat het 2 weken duurde.

Ik zou me niet te druk maken, en lekker afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 08:10
Jep kan wel eens even duren. Valt soms tegen als je denkt nog geld op je rekening te hebben staan en dat er dan 'onverwachts' die paypal betaling word afgeschreven.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Komt ook mede door de SEPA-incasso, deze dient 3 werkdagen van te voren te worden aangemeld en zelfs 6 werkdagen indien er voor het eerst geïncasseerd wordt van je rekening.
Wellicht dat je de incasso al wel kunt zien via je internetbankieren. In de rabobankierenapp staan ze bij mij onder "Geagendeerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
donquix schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:13:
Hey ja! Je hebt gelijk, hij staat onder Geagendeerd. Is inderdaad de eerste incasso, thanks voor de uitleg!

Alle anderen ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
waarom doe je niet gewoon geld toevoegen via ideal staat het er gelijk op
hoef je niet te wachten op incasso

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
robinjoo1 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:53:
waarom doe je niet gewoon geld toevoegen via ideal staat het er gelijk op
hoef je niet te wachten op incasso
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ? Dan moet je iedere keer geld naar Paypal overmaken terwijl het ook automatisch kan. Lekker boeiend of het na 2 dagen is afgeschreven of na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:58:
[...]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ? Dan moet je iedere keer geld naar Paypal overmaken terwijl het ook automatisch kan. Lekker boeiend of het na 2 dagen is afgeschreven of na 2 weken.
dat bepaalt wel de verzendtijd van je order als ze wachten tot de betaling binnen is

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39

Nogne

>.<

robinjoo1 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:48:
[...]

dat bepaalt wel de verzendtijd van je order als ze wachten tot de betaling binnen is
De betaling is dan al gedaan. Dus je order word gelijk verstuurd. Alleen PayPal krijgt zijn geld iets later.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
robinjoo1 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:48:
[...]

Dat is een goede reden. Ik heb er alleen nog nooit last van gehad. Ik heb iedere bestelling al lang binnen voordat het geld afgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:52:
[...]

Dat is een goede reden. Ik heb er alleen nog nooit last van gehad. Ik heb iedere bestelling al lang binnen voordat het geld afgeschreven is.
Precies, Paypal heeft gewoon betaald aan het bedrijf waar ik had gekocht. Ik heb mijn telefoon al binnen, terwijl het geld nog niet van mijn eigen rekening is geïnd dus, haha...
Pagina: 1