Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:27
Om te beginnen, ik heb vorige week een nieuwe Phanteks Eclipse P400S besteld. Bij het uitpakken viel al meteen op dat de afdekplaten aan de bovenzijde verbogen waren. Terug kunnen sturen en daar krijg ik nieuwe voor. Maar vandaag bij het inbouwen valt het me op dat het geluiddempende materiaal aan de panelen los zit, her en der een beschadiging aan de binnenzijde van de behuizing en dat ik mijn twee ssd's niet fatsoenlijk in hun bracket krijg omdat de schroefgaten scheef zitten. |:( En ja, ik heb ze al verwisseld, achterstevoren, ondersteboven geprobeerd. Het lukt niet, ik krijg er maximaal één schroef in. 8)7
Er heerst nu een gevoel van teleurstelling, die ik niet had verwacht. Dus ik ben benieuwd of dat terecht is in dit geval. :)

Zie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/p1aeJ9zbD2G3M2LTkC7cdGk4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/tSFELTrmWm4YA6GnvhFErhrN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/PXS8e3BaMOzuRXUGf81lrvph/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/gkmMtvhRS7mLywyCoADqOkng/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/LUKCt8okGN1Lf8EL83T4nBcb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/DEWuyBWdw5vOxjYxILqgHWyX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/PGqItFxvZomdEziAlPvBSMu5/thumb.jpg

Mijn vraag
Mag ik dit verwachten van een nieuwe Phanteks P400S? En als het antwoord ja is, mag ik dit dan van iedere nieuwe behuizing verwachten in dit prijssegment? :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Grijs
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
pricewatch: Crucial M500 2,5" 960GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard is er geen casus hetzelfde dus een gelijke casus heb ik niet gevonden. Ook zijn er nog relatief weinig reviews beschikbaar. Als ik bij de buren kijk die deze behuizing hebben gereviewd lees ik daar dat zij een pre-productie model hadden met her en der wat schoonheidsfoutjes, wellicht heb ik die ook? Verder heb ik ook contact opgenomen met de webshop waar ik 'm heb besteld en die bieden heel netjes aan dat ik 'm kan retourneren enzovoort, alleen beantwoord dat mijn vraag nog steeds niet. Want als ik dit van iedere nieuwe behuizing in dit prijssegment mag verwachten, dan houd ik deze, zoniet, dan ga ik 'm ruilen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bobbreede op 04-07-2016 15:51 . Reden: Extra foto's ]

Why so serious?

Beste antwoord (via Bobbreede op 04-07-2016 16:42)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Retour sturen, lijkt wel een gebruikte of 'refurbished' kast. Ik ben van Phanteks altijd enorm goede kwaliteit en quality control gewend.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bobbreede schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:47:
Om te beginnen, ik heb vorige week een nieuwe Phanteks Eclipse P400S besteld. Bij het uitpakken viel al meteen op dat de afdekplaten aan de bovenzijde verbogen waren. Terug kunnen sturen en daar krijg ik nieuwe voor. Maar vandaag bij het inbouwen valt het me op dat het geluiddempende materiaal aan de panelen los zit, her en der een beschadiging aan de binnenzijde van de behuizing en dat ik mijn twee ssd's niet fatsoenlijk in hun bracket krijg omdat de schroefgaten scheef zitten. |:( En ja, ik heb ze al verwisseld, achterstevoren, ondersteboven geprobeerd. Het lukt niet, ik krijg er maximaal één schroef in. 8)7

Zie foto's.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn vraag
Mag ik dit verwachten van een nieuwe Phanteks P400S? En als het antwoord ja is, mag ik dit dan van iedere nieuwe behuizing verwachten in dit prijssegment? :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Grijs
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
pricewatch: Crucial M500 2,5" 960GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard is er geen casus hetzelfde dus een gelijke casus heb ik niet gevonden. Ook zijn er nog relatief weinig reviews beschikbaar. Als ik bij de buren kijk die deze behuizing hebben gereviewd lees ik daar dat zij een pre-productie model hadden met her en der wat schoonheidsfoutjes, wellicht heb ik die ook? Verder heb ik ook contact opgenomen met de webshop waar ik 'm heb besteld en die bieden heel netjes aan dat ik 'm kan retourneren enzovoort, alleen beantwoord dat mijn vraag nog steeds niet. Want als ik dit van iedere nieuwe behuizing in dit prijssegment mag verwachten, dan houd ik deze, zoniet, dan ga ik 'm ruilen. :)
Ik zou 'm terugsturen. Dit verwacht je niet van een nieuwe behuizing.

De vraag is alleen: hoeveel moeite wil je doen? Want die SSD's waren bij mijn S340 ook een geklooi, dus heb ik het opgelost met wat dubbelzijdige tape, ipv schroefjes. De bovenpanelen zijn wel een flinke fout.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:50

Wirehub

Blaat

lijkt wel of de SSD moet omdraaien om de schroefgaten goed moet krijgen (ssd schroefgaten zijn niet uitgelijnd namelijk)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Dat heb ik dus geprobeerd, en dan hou ik hetzelfde euvel.

Why so serious?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:50

Wirehub

Blaat

Bobbreede schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
Dat heb ik dus geprobeerd, en dan hou ik hetzelfde euvel.
zou terug sturen dan

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Retour sturen, lijkt wel een gebruikte of 'refurbished' kast. Ik ben van Phanteks altijd enorm goede kwaliteit en quality control gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbreede
Dank allen voor de reacties. Ik heb dan ook contact opgenomen met de webshop om aan te geven dat ik niet tevreden ben en het product retour wil sturen.

Zie ik ook nog eens dat het logo aan de voorzijde scheef geplakt is, lijkt net een imitatie product.

[ Voor 25% gewijzigd door Bobbreede op 04-07-2016 16:51 ]

Why so serious?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stin00 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:01:
Ik heb de P400S nog niet gezien, maar elke behuizing van Phanteks tot dusver die voorbij kwam was echt top. Een enkel schoonheidsfoutje kan altijd wel gebeuren, zeker met gloednieuwe producten (en dat heb ik ook bij de oudere merken gehad, CM, Fractal, Corsair, etc), maar dit totaal lijkt mij mij niet te horen.

(Fyi, heb dit topic even doorgestuurd naar Phanteks. In een pre-productie model ooit eens een kleinigheidje tegengekomen, dat werd ook vlot opgepakt. Een structureel probleem lijkt mij onwaarschijnlijk).

[ Voor 17% gewijzigd door Foritain op 05-07-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbreede
Top Foritain, dank voor je reactie en moeite. Ben benieuwd naar de reactie! :)

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bobbreede schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:14:
Top Foritain, dank voor je reactie en moeite. Ben benieuwd naar de reactie! :)
Zou het geld terugvragen en bij een andere shop bestellen.
Na 2x zou ik er klaar mee zijn. ;)
Pagina: 1