Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik moet voor mijn studie een nieuwe laptop kopen, en ik ben er al aardig uit. Ik twijfel nog tussen 2 producten, namelijk de Lenovo Yoga 710-14ISK (http://www.campusshop.nl/...ga-710-14isk/details.aspx) en de Lenovo Ideapad Y700-15ISK (http://www.campusshop.nl/...d-y700-15isk/details.aspx). Het zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen, toch is de keuze lastig voor mij. Het is goed om te weten dat ik thuis al een PC heb staan die ik zelf in elkaar gezet heb, waar ik games op kan spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Beide laptops voldoen aan de eisen die mijn opleiding stelt, er moet waarschijnlijk wel bepaalde software op kunnen draaien maar dit is bij beide laptops geen probleem volgens de opleidingseisen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ze zijn allebei 1000 euro op campusshop.nl

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, elke dag zal ie in m'n tas zitten en heb ik hem nodig bij colleges, vandaar dat ik de Lenovo Yoga aan het overwegen ben.

Welke van deze 2 laptops is het meest geschikt voor het gebruik door mij als student (Scheikunde)? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Yoga. Duidelijk. Een 2.6 kilo 15.6" grote laptop raak je al gauw zat als je die vaak mee moet nemen naar college!

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Ik zou in dit geval ook de yoga zeggen, aangezien je al een pc hebt.

Niet om je lijst langer te maken, maar ibood heeft momenteel ook wat lenovo laptops in de aanbieding. Bijvoorbeeld deze yoga pro 3:
http://www.ibood.com/nl/n...ablet-en-laptop-in-n.html

Beter scherm en ssd, maar langzamere (zuinigere) processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Misschien is het handig je studie even te vermelden de specificaties die je studie vereisen. Want voor mijn gevoel zijn de specificaties die je via je studie door gegevens krijgt nogal karig in de meeste gevallen. Bij mij zo ook, ik ga zelf een ICT opleiding doen en een eis was dat het of een Intel of Amd processor was, minimaal 2gb ram en a zo maar door terwijl het toch eisen waren die vorig jaar geüpdatet waren. Nou vroeg ik aan iemand die de studie deed wat handig was en toen werd alles een stukje sneller qua hardware.

Edit Niet ver genoeg gelezen bij een studie scheikunde of iets in die trend is de yoga iinderdaad voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door CCJJVV op 04-07-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
als ik uit die twee zou kiezen zou ik gaan voor de lonevo yoga, maar heb je ooit aan een laptop met een zesde generatie core M3/5/7 processor dedacht zoals pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FC022T deze is slechts 1,2KG. en is hoogstwaarschijnlijk snel genoeg voor jouw gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, de Yoga pro 3 had ik al bekeken, maar die processor staat mij niet helemaal aan inderdaad. Ik zal de Asus ZenBook ook nog in mijn overweging meenemen, maar dan gaat het waarschijnlijk toch de Yoga 710 worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:47
Ik ga hier even tegen de stroom in en zou juist de Ideapad aanraden. Ik ben zelf ook scheikundestudent (in Utrecht) en zie hier vooral 15 inch en groter en merk ook dat bepaalde vakken ook gebruik maken van de rekenkracht van een echte i7 in plaats van een ultra-low voltage processor. Zelf vind ik ook 2.6 kg niet te zwaar, ik loop elke dag rond met een 17 inch van ruim 3 kg.
Pagina: 1