Toon posts:

Wachten op amd, of nu een 6600k overklokken naar 4.2ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil over een maand of twee een nieuwe pc op mijn bureau hebben staan voor videobewerken, gamen (,streamen), etc. De nieuwe amd processoren horen beter te zijn voor minder geld. Kan ik dan beter wachten tot oktober en hopen dat er dan een nieuwe amd processor is, of nu een 6600k kopen?

Hier een link naar mijn wenslijsten coor het geval dat uitmaakt wat jullie zouden adviseren (alleen onderste doet er hier toe):
gallery: barbadruif

Ik weet dat de gtx1070 overkill is, maar ik laat hem in mijn wenslijst staan totdat een goede AIB rx 480, of misschien een rx490 er is. Dan vervang ik het beeldscherm misschien nog door een WQHD monitor, maar nu gaat het me om de processor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
nu een 6600k. AMD gaat het niet meer inhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe intel processoren zullen niet veel beter worden, dus daarop wachten heeft ook geen zin, toch?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Als je serieus gaat videobewerken/streamen dan is een i7 een stuk interessanter. Hyperthreading gaat dan meer toevoegen dan een mogelijke overclock.

Ook zou ik je een grotere SSD aanraden: 128 gig is niet heel erg veel, als je er games op wilt zetten is 500 gig wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Als er al veel games op komen, zullen dat vooral hele kleine indie games zijn, en die werken prima met een sshd. Meer dan twee grote spellen zullen er niet opkomen eigenlijk, maar die speel ik dan wel vaak. Verder verwijder ik alle spellen die ik niet gebruik, omdat ik snel internet heb en een steam account, en ik later alles dus weer kan downloaden.

Tot nu toe heb ik alles kunnen doen met hdd's, dus een sshd is al een flinke upgrade! Heb gewoon geen ssd's nodig gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 15:15 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:05:
Nieuwe intel processoren zullen niet veel beter worden, dus daarop wachten heeft ook geen zin, toch?
Want de roadmap naar de i7-6850K is niet snel genoeg voor je? En in december komt Kaby Lake uit; in ieder geval zuiniger en minstens quadcores.

Maar waarom kan je overklok-vraag niet in Wat heb ik allemaal nodig vor streamen? (Pc/ps4/xbox one S) of was je daar al klaar met je systeem samenstellen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een beetje klaar met de reacties die ik kreeg. Ik heb een paar mensen om advies gevraagd en heb aan de hand daarvan een pc samengesteld, maar ik was vergeten erbij te vertellen dat ik ook videos wilde bewerken.

Wat doet hyperthreading eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 15:23 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:20:
Ik was een beetje klaar met de reacties die ik kreeg.
...
Wat doet hyperthreading eigenlijk?
Maar zo werk je toch reakties in de hand? Je wil een systeem kopen van ergens tussen de 2K en 4K maar vraagt dan (simpele) zaken als wat is hyperthreading. Dat kan namelijk nogal een slok op een borrel schelen qua performance (of hinder) in bepaalde applicaties/zaken.

De vragen die je stelt zullen in jouw ogen misschien helemaal correct zijn maar ze zijn ook allemaal vrij simpel te beantwoorden met Google bijvoorbeeld; dan heb jij een beter beeld van wat dingen doen, kan je echt op zoek naar de beste/correcte componenten en kunnen we constructiever meedenken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer opgezocht, en het is nog steeds een beetje vaag. Volgens mij zorgt hyperthreading ervoor dat een kern meerdere taken kan uitvoeren als die deels niet gebruikt wordt.

Hyperthreading kan toch ook negatief werken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 15:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic per onderwerp is meer dan genoeg, als je denkt dat hij verkeerd staat kun je dmv een topicreport een move aanvragen - maar dit is een aankoopadviesvraag, dus hier sowieso niet op z'n plek.

Graag verder dus in: Wat heb ik allemaal nodig vor streamen? (Pc/ps4/xbox one S)

Als je niet tevreden bent over reacties, bedenk dat input => output. De kwaliteit van jouw vraagstelling bepaalt de reacties. Doe daar dus wat aan en het gaat geheid beter.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.