Platte SATA6 data kabels

Pagina: 1
Acties:

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
I.v.m. de aankoop van de pricewatch: Fractal Design Define S zitten mijn SSDs en HDD plat tegen de kast aan. Zeer mooi, maar mijn SATA kabels hebben aan één kant een 90 graden hoek waardoor deze in de huidige instelling niet meer goed geïnstalleerd kunnen worden of erg in de knel komen te zitten. Ik ben dus op zoek naar geschikte SATA6 kabels met aan beide kanten een platte uitgang.

Er is enorm veel aanbod betreft deze kabels. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Is een goedkopere kabel net zo goed en betrouwbaar als de duurdere? Zijn er bepaalde merken die goede SATA kabels leveren?

Ter voorbeeld:

Goedkoop:
pricewatch: Sharkoon SATA Kabel

Gemiddeld:
pricewatch: BitFenix Alchemy SATA kabel 30cm Zwart
pricewatch: ValueLine VLCP73150R10

Hogere prijsklasse:
pricewatch: InLine 27810

Alvast bedankt voor de adviezen en hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Proteios op 04-07-2016 14:57 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:23
Sata is digitaal. Het werkt of het werkt niet.
Er zij niet kabels die "beter" werken. Net zo min als er kleurverbeterende HDMI kabels zijn.
Zolang je geen End-to-End errors krijgt is er niets aan de hand.

Er zijn natuurlijk wel kabels welke je beter kan afwerken, vaker kan buigen e.d.. Of wellicht beter zijn afgeschermd voor buiten de kast of lange afstanden. Maar die heb je niet nodig denk ik.

De power connector is overigens iets anders. Slecht power connectors kunnen smelten en brand veroorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 04-07-2016 15:27 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Heb je geprobeerd om de kabel andersom aan te sluiten, dus de 90 graden hoek bij je moederboard en het rechte uiteinde in je opslag? Dit is mij gelukt bij een Coolermaster N300, waar de ssd direct op de bodem gemonteerd is.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Bedankt voor de input. Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Aan de andere kant dacht ik ook: vragen kan geen kwaad. Duurzamere kabels heeft wat mij betreft de voorkeur, al is het alleen maar goed voor mijn gemoedsstelling :P

@Shadvet: Ook geprobeerd, maar wil helaas niet in deze kast. De HDDs en SSDs hebben bij deze kast plaats aan de andere kan van de plaat waar het moederbord ed. zitten. Op de plek waar je de SATA kabels kan aansluiten op het moederbord zit een opening in die plaat met rubber waardoor jouw suggestie niet werkt helaas.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Proteios schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:56:
Bedankt voor de input. Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Aan de andere kant dacht ik ook: vragen kan geen kwaad. Duurzamere kabels heeft wat mij betreft de voorkeur, al is het alleen maar goed voor mijn gemoedsstelling :P

@Shadvet: Ook geprobeerd, maar wil helaas niet in deze kast. De HDDs en SSDs hebben bij deze kast plaats aan de andere kan van de plaat waar het moederbord ed. zitten. Op de plek waar je de SATA kabels kan aansluiten op het moederbord zit een opening in die plaat met rubber waardoor jouw suggestie niet werkt helaas.
De dure kabel kan je hooguit wat vaker los en vast maken. Maar de vraag is hoevaak je dat doet:P.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
loki504 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:04:
[...]

De dure kabel kan je hooguit wat vaker los en vast maken. Maar de vraag is hoevaak je dat doet:P.
En de manier waarop kan ook schelen ;)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1