Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Een goedemiddag!
Ik sta op het punt een polaroid te kopen, maar ik zou eigenlijk echt niet weten welke.
Op de ene site is de recensie van polaroidcamera nummer 1 ontzettend goed, en op de andere site wordt hij juist weer totaal de grond in geboord.

Is er iemand die ervaring heeft met polaroids?
Welke heeft u? En wat vind u ervan?
Waar zou ik op moeten letten? En maakt het dan ook nog uit welke fotovellen ik koop?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Bedoel je de klassieke Polaroid camera's uit de tijd dat Polaroid nog een producent was en niet een opgekochte merknaam die hun naamstickers op producten van anderen plakt?

In het eerste geval, zonder enige twijfel is de Polaroid SLR680 de beste camera die Polaroid ooit voor instant film heeft geproduceerd. De Polaroidcamera nummer 1 ken ik niet en die bestaat naar mijn weten ook niet en ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat die ook echt niet bestaat. Wellicht bedoel je de Polaroid SX-70 model 1. Dat is naar mijn mening wel één van de mooiste Polaroid camera's, maar niet de beste, een slechte camera is het overigens ook niet. Of bedoel je de Impossible I-1 camera? Dat is een nieuwe camera en ook zeker geen slechte en heeft wat leuke en ook nuttige toevoegingen, maar voor het geld van die camera zou ik een Polaroid SLR680 kopen.

De fotovellen die je koopt, moeten overeenkomen met de camera die je gebruikt, verder hoef je niet op zo heel veel te letten, buiten dat je verse film koopt.

Voor wat betreft ervaring, ik heb meerder SX-70, SLR680 en SLR690 camera's, naast nog een hoop consumentencamera's voor zowel SX-70 als 600 type. Dus ook vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat de SLR680 de beste Polaroid camera voor instant film is.

[ Voor 11% gewijzigd door lateef op 04-07-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Dankjewel voor je gedetailleerde antwoord! :)
Maar de SLR680 is voor mij als student wel erg duur.

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.
Ik zoek een polaroidcamera om gewoon af en toe wat foto's te kunnen maken met de vrienden bij mij thuis.
Zodat ik leuke foto's op mijn (nu nog) saaie lege muur kan hangen!
Qua prijs zoek ik dan tussen de €80 en €130, als dat kan. Zo heb je bijvoorbeeld bij de HEMA voor €80 een camera+fotopapier. http://www.hema.nl/winkel...TbAuvf1jY4eU6txoCDuDw_wcB

Alvast Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 23:23

Chiron

Moderator Discord
Fuji Instax is redelijk populair momenteel, maar hou er dan wel rekening mee dat je wel een boel fotootjes nodig hebt voordat je je muur vol krijgt:
formaat foto 62 mm x 46 mm
;)

Die van de Hema is een Instax mini, je hebt ook nog een instax wide die iets groter formaat instax papier pakt, maar dat is nog altijd kleiner dan de oude polaroids van vroeger.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Daarnaast is het papier niet bepaald goedkoop.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:03
Ik heb hier ook naar gekeken, maar uiteindelijk
Heb Ik heb een canon selphy gekocht. Gewoon printen vanaf je telefoon op 10 x 15 via wifi. Leuker want groter en veel goedkoper dan instax.

Mijn canon prints zijn ca 27 cent per afdruk tegen 75 cent voor instax. Instax is 10x6 omvang en canon 10x15, dat scheelt ook veel.

Ik heb er een tasje bij om hem eenvoudig mee te nemen of op te bergen.

Ik heb de cp1200. Je kunt er ook een batterypack bij kopen voor onderweg.
Super kwaliteit!

[ Voor 15% gewijzigd door Tomas_ op 06-07-2016 14:04 . Reden: Type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 17:43
Hoe tof polaroid en instax camera's ook zijn, zou ik ook voor zo'n soort printer als technonose gaan. Ook omdat het voor de lol op de muur is. Zo'n camera aanschaffen is is te doen maar elke keer die film...

edit: technonose die prijs per foto is met cartridges en papier gerekend neem ik aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Sluw op 06-07-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 23:23

Chiron

Moderator Discord
Ik heb ook een selphy gekocht destijds, maar het kriebelt wel om niet alsnog de sp2 printer aan te schaffen voor op reizen en feestjes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:03
[b][message=47507707,noline]

edit: technonose die prijs per foto is met cartridges en papier gerekend neem ik aan?
ja, bij Canon koop je cartridges en papier samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Valoo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:45:
Dankjewel voor je gedetailleerde antwoord! :)
Maar de SLR680 is voor mij als student wel erg duur.

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.
Ik zoek een polaroidcamera om gewoon af en toe wat foto's te kunnen maken met de vrienden bij mij thuis.
Zodat ik leuke foto's op mijn (nu nog) saaie lege muur kan hangen!
Qua prijs zoek ik dan tussen de €80 en €130, als dat kan. Zo heb je bijvoorbeeld bij de HEMA voor €80 een camera+fotopapier. http://www.hema.nl/winkel...TbAuvf1jY4eU6txoCDuDw_wcB

Alvast Bedankt! :)
Tja, die Instax mini camera's zijn leuk, maar naar mijn idee wel wat meer leuke hebbedingetjes, met name door het al eerder aangehaalde formaat van de foto's. Een Instax wide zou dan een andere optie zijn.

Mijn keuze zou dan zijn om te kiezen voor een tweedehands SX-70 'foldingcamera', die zijn genoeg op marktplaats te vinden. Voor de looks zou ik dan kiezen voor de klassieke model 1, voor het gemak voor één met autofocus. Zijn wel te vinden op Marktplaats binnen je budget. Eventueel nadeel van de SX-70 camera's is dat hier ISO 70 film in gaat, je hebt dus redelijk veel licht nodig. Je zou in plaats van een SLR dan kunnen kiezen voor een niet-SLR 600 camera, deze zijn goedkoper en wat beperkter, maar er gaat type 600 film in, dus je kan dan met minder licht weg.

Bijvoorbeeld zo'n Selphy printer vind ik persoonlijk geen alternatief, de look&feel van dat soort foto's is veel anders dan van Instantfilm. Als het je niet zo zeer om die look&feel gaat, is een Selphy printer wel een alternatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Wil je een mooie camera die ook nog eens goede foto's maakt? Dan zou ik voor de Polaroid SX-70 gaan, wellicht met een sonar (niet iedereen kan de sonar-unit waarderen, maar het werkt heel erg goed. Houd er rekening mee dat ze met sonar vaak duurder zijn). De film is niet goedkoop, maar tegenwoordig is hij wel erg goed.

Wil je een instant-camera waar vrij veel opties op zitten, die tevens een breed formaat uitspugen? Koop dan een Polaroid Spectra AF. De film van The Impossible Project is zichtbaar in kwaliteit verbeterd en het is een klassiek formaat. Hij is lang niet zo mooi (lees: hij heeft niet bepaald een hoog hipster-gehalte), maar hij is erg breed in zijn functies. Het ligt er maar net aan wat je wilt hebben.

Wil je een instant-camera waar je niet naar een fotospeciaalzaak hoeft te gaan voor film? Dan kun je gaan voor een Fuji instax mini of een Fuji instax wide. Instax mini is het formaat van visitekaartjes, Instax wide is vergelijkbaar met Spectra. De camera's zijn alleen lelijk en vaak ook nog eens storingsgevoelig. Je hoort vaak over lenzen die niet meer in willen klappen. Alle originele Polaroid camera's zijn makkelijker te repareren, omdat ze gewoon simpeler in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Sluw schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:11:
Hoe tof polaroid en instax camera's ook zijn, zou ik ook voor zo'n soort printer als technonose gaan. Ook omdat het voor de lol op de muur is. Zo'n camera aanschaffen is is te doen maar elke keer die film...
Je kan natuurlijk ook je digitale foto's bij de fotowinkel laten afdrukken. Heb je geen extra camera of printer voor nodig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1