Oplader/batterijprobleem HP 17-F035nd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAPico
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-09-2022
Mijn vraag
Mijn Laptop heeft problemen met opladen, ik krijg vaak de melding "batterij laadt niet" bij het batterijtje in de balk. hierdoor valt hij vaak uit tijdens wat gamen.
ook krijg ik zo nu en dan een melding van HP Smart Adapter dat ik niet de juiste oplader gebruik, terwijl ik het origineel gebruik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
wil ik best delen, als ik wist waar ik dit kan vinden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwe oplader besteld bij ReplaceDirect, deze werkte niet. :|
accu uit de laptop en verder werken via de lader, viel uit na enige tijd achter elkaar gamen.

is het dagdag laptop? of moet ik een nieuwe accu kopen? ;w

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
Gebeurt het alleen tijdens het gamen? Check dan eens of de laptop niet te warm wordt. Probleem met batterijen is dat naarmaate ze heter worden, ze gevaarlijker worden. Kans is groot dat je laptop uitvalt vanwege de hitte (en dus niet de batterij, aangezien hij ook uitvalt zonder accu erin).
Tevens zal het zijn dat het opladen stopt omdat de batterij dan te heet is geworden en het circuit probeert gevaarlijke situaties of schade te voorkomen.

Check tijdens het gamen even je temperaturen van je CPU/GPU, bijvoorbeeld met MSI Afterburner of een dergelijk programma (Afterburner heeft een makkelijke in-game GUI die je aan kan zetten, vandaar dat ik die aan zou raden in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAPico
ik zal Afterburner ff downloaden en kijken wat ie zegt.

kan ik iets doen aan de oververhitting qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
MPAPico schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:00:
ik zal Afterburner ff downloaden en kijken wat ie zegt.

kan ik iets doen aan de oververhitting qua instellingen?
Nee, meestal is het een kwestie van de laptop goed schoonmaken van binnen (stof weghalen, schoonblazen, koelpasta vervangen etc.).
Verder is 't gewoon even goed testen of het specifiek hieraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAPico
Laptop gister niet gebruikt, wil em vandaag gebruiken, start niet op.. Indicatielampje bij de oplader brand de ene keer wel, andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
lijkt op een probleem met ac /dc in heb je een andere adapter om mee te testen of ieamnd met vergelijkbare laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Of je hebt de power socket gemold. Als je de stekker beweegt zie je dan dat de ledjes aan en uit gaan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1