Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
DiedX schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:45:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Succes!
Je zult niet de eerste zijn die in een arbeidsconflict komt, en op een forum is het makkelijk om de overheersende opinie als "waar" aan te nemen ondanks dat die ene expert (mogelijk) een tegenstrijdig antwoord geeftDiedX schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:45:
Overigens zou ik altijd een advocaat zaken na laten kijken als het serieus wordt.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
swbr schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:06:
Ben je al eens met je huidige werkgever om de tafel gaan zitten om dit te bespreken? Mijn ervaring is dat met goed overleg een hoop gedoe voorkomen kan worden.
zoals in onderstaande zin staat zou bedrijf C hier wel onder vallen:\revolised schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Members only:
Ik vraag me af of een werkgever er "moeilijk over gaat doen". Als jij bij bedrijf C voor (voormalig) klant B wil gaan werken omdat klant B jou een goeie kracht vindt, dan kan jouw huidige werkgever ook met bedrijf C aan de tafel gaan zitten om jou uit te kopen.revolised schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Members only:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Stoney3K schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:33:
[...]
Ik vraag me af of een werkgever er "moeilijk over gaat doen". Als jij bij bedrijf C voor (voormalig) klant B wil gaan werken omdat klant B jou een goeie kracht vindt, dan kan jouw huidige werkgever ook met bedrijf C aan de tafel gaan zitten om jou uit te kopen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
revolised schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:34:
Members only:
...
Zo lees ik het ook. Of het op die manier toegestaan is is een tweede, met deze restricties kan je alleen nog buiten je vakgebied aan de slag, maar dat wil je niet pas onderzoeken als er problemen zijn ontstaan.bangkirai schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:12:
Als je voor C gaat werken, dan verricht je toch voor derden de werkzaamheden, die je eerst voor A bij B verrichtte. Dus overtreed je je concurrentiebeding, als de tekst zo is als je hem gequote hebt, of het moet om andere werkzaamheden gaan.
Juridisch advies inwinnen dus.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Nee, ik heb geen werkzaamheden verricht voor bedrijf C. Ook niet indirect. Er zijn wel transitiewerkzaamheden gaande, maar het gros speelt zich op een andere afdeling af. Ik heb me hier geen minuut mee bezig gehouden.sk1nny666 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:28:
[...]
zoals in onderstaande zin staat zou bedrijf C hier wel onder vallen:\
bij de bedrijven waar je gedurende de laatste 6 maanden direct of indirect werkzaam bent geweest
ik ga er even vanuit dat je ook voor hun werk hebt gedaan in opdracht van bedrijf B.
of dit ook stand houd weet ik niet.
maar ik weet wel dat sommige werkgevers denken dat ze alles kunnen schenden.
maar als jij voor bedrijf C werk hebt gedaan in opdracht van bedrijf B heb jij dus indirect werkzaam geweest voor bedrijf B.
Exact!Rannasha schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:19:
[...]
Members only:
Ook een goede tip. Ga ik zeker doen!Stoney3K schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:33:
Onderhandelen over je beding als je je er zorgen over maakt is ook geen misdaad. Dat kan zelfs een signaal zijn voor je werkgever dat je op zoek bent naar wat nieuws, en dus een reden zijn om je bij het bedrijf te willen 'houden' door er wat aan salaris bovenop te doen.
Zorg in ieder geval dat je alles op schrift hebt.
Klopt, en dat ga ik zeker doen, echter zou het gaan om een andere functie. Volgens mij maakt dat de zaak anders toch? Het zou een stap omhoog zijn, waardoor ik dacht dat rechters er anders mee om gaan.bangkirai schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:12:
Als je voor C gaat werken, dan verricht je toch voor derden de werkzaamheden, die je eerst voor A bij B verrichtte. Dus overtreed je je concurrentiebeding, als de tekst zo is als je hem gequote hebt, of het moet om andere werkzaamheden gaan.
Juridisch advies inwinnen dus.
[ Voor 63% gewijzigd door JackBol op 05-07-2016 09:01 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
[ Voor 48% gewijzigd door Ardana op 05-07-2016 09:22 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Als de andere partij het contract opzegd geldt zo'n concurrentiebeding toch niet meer?Ardana schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:15:
Overigens teken ik dus nóóit meer een concurrentiebeding, tenzij daar tegenover staat dat ze me voor de duur van dat beding hetzelfde salaris gaan betalen. Relatiebeding prima, concurrentiebeding niet.
Nope, dan geldt zo'n beding nog steeds...Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:31:
[...]
Als de andere partij het contract opzegd geldt zo'n concurrentiebeding toch niet meer?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq