Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1.Een energy zuinige Pc.
2.League of Legends/Overwatch op Ultra High settings spelen (Full HD/FPS120).
3.Office toepassingen kunnen multitasken.
4.Audio/Video Streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten ongeveer €500, liefst richting €400. Wil geld uitgeven aan de belangrijke componenten die voor power zorgen en minder geld aan randzaken zoals de case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledige nieuwe Pc bouwen. Monitor is wel HDMI. De rest USB aansluiting
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor power componenten gaat uit naar mainstream/premium merken. Zoals: Asus, MSI. Geen budget merken. Randzaken mogen merkloos zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine kast. Makkelijk te vervoeren met openbaar vervoer. Systeem moet zo minimaal en energie zuinig mogelijk. Misschien een <400Watt voeding. Stilte is ook belangrijk, maar hoeft niet obsessief.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welke componenten kan ik gebruiken voor de meeste bang for bucks? Het budget ligt rond de 500 Euro. Dit is net tussen het budget game system en mainstream game system in van de tweakers best buy guide. Zoals gezegt wil ik LoL en Overwatch op Ultra settings kunnen spelen in Full HD. Dit zijn niet de meest demanding games gelukkig. Ook word er veel Youtube gekeken en video/audio entertainment gedraaid.
Ik heb hierboven wat componenten wat ik wil kopen (klein beetje over budget), maar er staan ook dingen bij waar ik geen idee heb welke goed is. Kunnen jullie misschien een aanvulling geven of alternatieven adviseren? Ik denk zelf dat 8GB i.p.v 16GB Ram misschien genoeg is. Ook kan er misschien bespaart worden op de voeding. Prijs naar beneden drukken is altijd welkom. Dank je wel!
1.Een energy zuinige Pc.
2.League of Legends/Overwatch op Ultra High settings spelen (Full HD/FPS120).
3.Office toepassingen kunnen multitasken.
4.Audio/Video Streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten ongeveer €500, liefst richting €400. Wil geld uitgeven aan de belangrijke componenten die voor power zorgen en minder geld aan randzaken zoals de case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledige nieuwe Pc bouwen. Monitor is wel HDMI. De rest USB aansluiting
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Component | Item | Price |
CPU | Intel i5 6400 | €180 |
GPU | Geforce GTX 750 / Geforce GTX 950 / Geforce GTX 960 | €110/€160/€180 |
Mainboard | Geen idee welk chipset goed en slecht is (H110/B150). Budget €50-70. Voorkeur gaat naar MSI of Asus. Micro/Mini ATX voor een kleine kast? | €70 |
RAM | Crucial 16GB | €60 |
SSD | Kingston UV400 240GB / Samsung 750 Evo 250GB | €60/€70 |
PSU | Coolermaster 450 watt | €50 |
Case | Mini/Micro ATX kast. Makkelijk mee te nemen en zo min mogelijk ruimte in beslag nemen. Budget €30? | €30 |
Total | ~€550 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor power componenten gaat uit naar mainstream/premium merken. Zoals: Asus, MSI. Geen budget merken. Randzaken mogen merkloos zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine kast. Makkelijk te vervoeren met openbaar vervoer. Systeem moet zo minimaal en energie zuinig mogelijk. Misschien een <400Watt voeding. Stilte is ook belangrijk, maar hoeft niet obsessief.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welke componenten kan ik gebruiken voor de meeste bang for bucks? Het budget ligt rond de 500 Euro. Dit is net tussen het budget game system en mainstream game system in van de tweakers best buy guide. Zoals gezegt wil ik LoL en Overwatch op Ultra settings kunnen spelen in Full HD. Dit zijn niet de meest demanding games gelukkig. Ook word er veel Youtube gekeken en video/audio entertainment gedraaid.
Ik heb hierboven wat componenten wat ik wil kopen (klein beetje over budget), maar er staan ook dingen bij waar ik geen idee heb welke goed is. Kunnen jullie misschien een aanvulling geven of alternatieven adviseren? Ik denk zelf dat 8GB i.p.v 16GB Ram misschien genoeg is. Ook kan er misschien bespaart worden op de voeding. Prijs naar beneden drukken is altijd welkom. Dank je wel!