Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Image terugzetten geeft error

Pagina: 1
Acties:

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
Ik heb een Sony Ultra SVP1321M2EB.NL3-4th en maak hier geregeld een backup van. Ik maak met Acronis True Image een Image van de gehele schijf en indien nodig dan zet ik deze terug. Dit werkt altijd perfect.

Nu heb ik onlangs de harddisk die in deze laptop zit volledig geformatteerd (wat ik voorheen nog niet gedaan had), alle partities zijn verwijderd, hij is helemaal leeg.

Echter krijg ik met mijn images mijn laptop niet meer aan de praat. Ik kan de images terugzetten maar krijg wanneer ik de laptop opstart de melding: 'no operating system found'.

Ik kan met een Windows 8.1 ISO windows gewoon instaleren, dat werkt prima maar mijn backups terugzetten gaat niet meer.

Ik denk dat het komt omdat de Sony partities niet op de juiste plek teruggezet worden, alleen heb ik geen idee hoe deze zouden moeten staan en wanneer ik de gehele schijf terugzet dmv Acronis kan ik hier ook niet voor kiezen, ik neem aan dat Acronis ze gewoon terugzet zoals ze bij het maken van de image stonden?!

Als ik het .tib bestand bekijk zie ik de volgende partities:

C:
SONYSYS
Windows RE Tools
FAT32 (1-3)
NTFS (1-6)
Recovery

Ik heb gpart gestart en gekeken of ik hier iets mee kan maar daar kom ik nog niet zo ver mee. Ook omdat ik geen idee heb wat de juiste volgorde zou moeten zijn.

Het is vrij frustrerend dat ik gewoon een image heb, waarvan ik weet dat ie werkt (omdat ik hem al eerder teruggezet heb) maar dat ik deze niet kan gebruiken en dus ook niet van mijn oude windows omgeving gebruik kan maken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je niet alleen de C partitie herstellen nadat je een schone W8.1 installatie hebt gedaan? Dan is je boot partitie in elk geval correct en moet je wellicht alleen even de automatische herstel optie draaien bij de eerste keer booten.

• hankee
Nee, dat werkt helaas niet, dat heb ik al geprobeerd. En automatisch herstel werkt ook niet, dan krijg ik een error waarna ik verder niks kan behalve een reboot.

• job
  • Laatst online: 13:53

job

Dit werkt ook niet?
http://www.fixedbyvonnie....n-windows-8/#.V3pIXUuLRD8

Let op, dit werkt alleen met een efi installatie.

[ Voor 82% gewijzigd door job op 04-07-2016 13:32 ]

• hankee
Ik denk dat de partities allemaal fout staan, ik kan namelijk ook niet naar de standaard Sony Recovery service, die start normaal gesproken op wanneer ik op de ASSIST knop op mn toetsenbord druk. Wanneer ik de laptop opstart krijg ik direct de melding: 'no operating system found'

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

hankee schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:33:
Ik denk dat de partities allemaal fout staan, ik kan namelijk ook niet naar de standaard Sony Recovery service, die start normaal gesproken op wanneer ik op de ASSIST knop op mn toetsenbord druk. Wanneer ik de laptop opstart krijg ik direct de melding: 'no operating system found'
Die assist functie leunt op je recovery partitie, die is weg dus die feature ook.

I reject your reality and substitute my own

• job

job

Tja, die recovery service staat ook gedefinieerd in de bootloader.
Als die weg is, boot er niets.
Wat je vrij eenvoudig terug moet kunnen krijgen is het deel zodat windows boot (zie mijn post hierboven).

Heb je zelf na aanschaf ooit een recovery disc gemaakt mbv de sony software? Dan kan je in elk geval terug naar de fabrieksinstallatie.

[ Voor 149% gewijzigd door job op 04-07-2016 13:43 ]

• hankee
nelizmastr schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Die assist functie leunt op je recovery partitie, die is weg dus die feature ook.
Dat begrijp ik, alleen wanneer ik de gehele disk terugzet via Acronis zou ik 'als het goed is' wel weer via deze knop naar de recovery moeten kunnen komen maar dat gebeurt ook niet, vandaar dat ik denk dat de indeling van de partities niet goed wordt teruggezet. Alleen begrijp ik niet waarom niet.

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:39:
Tja, die recovery service staat ook gedefinieerd in de bootloader.
Als die weg is, boot er niets.
Wat je vrij eenvoudig terug moet kunnen krijgen is het deel zodat windows boot (zie mijn post hierboven).

Heb je zelf na aanschaf ooit een recovery disc gemaakt mbv de sony software? Dan kan je in elk geval terug naar de fabrieksinstallatie.
Nee helaas nooit een recovery gemaakt. Ik dacht dat een gehele disk image ook voldoende zou zijn en dat ik deze altijd gewoon terug zou kunnen zetten maar dat is helaas niet het geval.

Helaas werkt het niet wanneer ik alleen de C partitie terugzet. Dit heb ik al geprobeerd na een verse windows installatie.

• job

job

1 partitie, of allemaal. Al zet je ze omgekeerd neer (maakt niet uit).
Je pc zal alleen booten als deze wordt verteld (met een bootloader) waar zich een os bevindt, en hoe deze gestart moet worden.

Daarom ook het advies een nieuwe bootloader aan te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 04-07-2016 13:45 ]

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:44:
1 partitie, of allemaal. Al zet je ze omgekeerd neer (maakt niet uit).
Je pc zal alleen booten als deze wordt verteld (met een bootloader) waar zich een os bevindt, en hoe deze gestart moet worden.

Daarom ook het advies een nieuwe bootloader aan te maken.
Wanneer ik de gehele schijf, dus alle partities, terugzet en de laptop opstart krijg ik binnen 1 sec de melding: 'no operating system found'. Als ik dan met gpart opstart zie ik wel alle partities staan maar ik kom niet in de Sony recovery en krijg met een Windows installatie USB ook de hersteloptie niet aan de praat.

Dank voor de link, ik ga dit eens proberen.

• job

job

Je moet de hersteloptie ook niet gebruiken. Heb je de link doorgelezen?
Je moet naar de commandline.

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:49:
Je moet de hersteloptie ook niet gebruiken. Heb je de link doorgelezen?
Je moet naar de commandline.
Zag de link er pas later bijstaan ;) ik ga er mee aan de slag.

• job

job

Het kan zijn dat je met het volgende commando een foutmelding krijgt: ren BCD BCD.old
Die kan je dan negeren.

Het commando: bcdboot c:\Windows /l en-us /s v: /f ALL
Is specifiek voor een engelstalige versie van windows. Je zou kunnen kijken of je ipv en-us nl-nl kan gebruiken.

Wat ook een poging waard is (mocht die link het niet oplossen). Is een nieuwe installatie van windows (met installatieschijf), en daar dan later met acronis alleen de windows partitie overheen zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 04-07-2016 14:02 ]

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:50:
Het kan zijn dat je met het volgende commando een foutmelding krijgt: ren BCD BCD.old
Die kan je dan negeren.

Het commando: bcdboot c:\Windows /l en-us /s v: /f ALL
Is specifiek voor een engelstalige versie van windows. Je zou kunnen kijken of je ipv en-us nl-nl kan gebruiken.

Wat ook een poging waard is (mocht die link het niet oplossen). Is een nieuwe installatie van windows (met installatieschijf), en daar dan later met acronis alleen de windows partitie overheen zetten.
Alle stappen gevolgd als in de uitleg, alles leek te werken alleen bij een reboot toch nog dezelfde foutmelding. :'(

• hankee
Wanneer ik overigens opstart met mijn Windows 8.1 USB stick en ga naar 'Problemen oplossen' en dan kies voor PC vernieuwen, krijg ik de melding: Het station waarop Windows is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer.

Bij fabrieksherstel krijg ik de melding: Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste startionspartitie ontbreekt.

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:50:

Dit heb ik ook geprobeerd. Ik krijg dan de Windows foutmelding: Your PC needs to be repaired. A required device isn't connected or can't be accessed.

Error code: 0x000000e

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any installation
media (like a disc or USB device), contact your system administrator or PC manufacturer.

Press Enter to try again
Press F8 for Startup Settings

Helaas doen 'Enter' en F8 beide niks.

• job

job

hankee schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:37:
[...]

Alle stappen gevolgd als in de uitleg, alles leek te werken alleen bij een reboot toch nog dezelfde foutmelding. :'(
Letterlijk alles exact zo uitgevoerd als beschreven? of toegepast op jouw situatie (dus juiste volume gekozen)? Geen foutmeldingen gezien in de command line?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 04-07-2016 15:30 ]

• hankee
job schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Letterlijk alles exact zo uitgevoerd als beschreven? of toegepast op jouw situatie (dus juiste volume gekozen)? Geen foutmeldingen gezien in de command line?
Toegepast op mijn situatie, de FAT32 EFI partition op mijn schijf gekozen.

Deze waren er overigens 2, de SONYSYS en de FAT32 (1-4). Ik heb ze beide geprobeerd, maar beide gaven geen resultaat.

Ik vind het zo frustrerend dat ik een image heb, waar ik gewoon doorheen kan bladeren, alles gewoon kan bekijken en bestanden kan gebruiken, maar dat ik deze blijkbaar niet fatsoenlijk terug kan zetten. :-( Ik heb voor mijn gevoel nu wel zo'n beetje alles geprobeerd maar helaas nog geen stap verder.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57

ResuCigam

BOFH

Even uit een heel andere hoek: Heeft je schijf een MBR of een GPT indeling? Als je schijf de verkeerde indeling heeft zet Acronis je image netjes terug maar kan je er niet meer van opstarten. Je kunt eventueel de 'add new disk' optie onder de Acronis tools gebruiken om de schijf MBR of GPT in te delen en het nog eens te proberen.

We do what we must because we can.

• job

job

hankee schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:36:
Toegepast op mijn situatie, de FAT32 EFI partition op mijn schijf gekozen.

Deze waren er overigens 2, de SONYSYS en de FAT32 (1-4). Ik heb ze beide geprobeerd, maar beide gaven geen resultaat.
Het lijkt me gek dat windows geinstalleerd staat op een fat32 partitie. Sinds windows XP is het normaal om ntfs te gebruiken voor windows. Zeker weten dat je de juiste partitie te pakken hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door job op 04-07-2016 15:57 ]

• hankee
ResuCigam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:37:
Even uit een heel andere hoek: Heeft je schijf een MBR of een GPT indeling? Als je schijf de verkeerde indeling heeft zet Acronis je image netjes terug maar kan je er niet meer van opstarten. Je kunt eventueel de 'add new disk' optie onder de Acronis tools gebruiken om de schijf MBR of GPT in te delen en het nog eens te proberen.
Ik heb nu beide indelingen getest maar beide geven dezelfde fout.

Hoe weet ik welke de juiste is? Tussen mijn terug-te-zetten partities in Acronis staat wel 'MBR en spoor 0' betekent dit dat het een MBR indeling is?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57

ResuCigam

BOFH

Dat lijkt me wel maar weet ik niet zeker....

We do what we must because we can.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

Speedmaster

Make my day...

Ik zou proberen om met Sony contact op te nemen om te zien of zij een image kunnen leveren waardoor je schijf weer in de juiste indeling komt te staan. Mogelijk heb je bij het maken van een image toch ergens een verborgen partitie verwijderd die je nodig hebt om het systeem te kunnen starten

• hankee
Speedmaster schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:51:
Ik zou proberen om met Sony contact op te nemen om te zien of zij een image kunnen leveren waardoor je schijf weer in de juiste indeling komt te staan. Mogelijk heb je bij het maken van een image toch ergens een verborgen partitie verwijderd die je nodig hebt om het systeem te kunnen starten
Ik heb contact opgenomen met Sony, hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

edit: kreeg snel antwoord van Sony:

Deze kunt u enkel zelf aanmaken. Wanneer dit niet is gedaan dient u deze aan te schaffen via onderstaande partner EET EUROPART

http://nl.eetgroup.com/Gu...2EB-NL3-54594767?c=800960

Helaas kan het dus alleen na betaling van 41 euro. Geen idee waarom ze dit niet gewoon als download ergens neer kunnen zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door hankee op 06-07-2016 13:29 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe had je de image gemaakt? Hele schijf, of alleen de partities geselecteerd? Want in het laatste geval kan dat je probleem zijn en wordt de boot record in het MBR niet meegenomen in de backup. Met die wijsheid zou je de backup terug kunnen zetten en Windows weer laten booten door de boot repair uit te voeren met de installatie media van het OS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hankee
Hero of Time schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:06:
Hoe had je de image gemaakt? Hele schijf, of alleen de partities geselecteerd? Want in het laatste geval kan dat je probleem zijn en wordt de boot record in het MBR niet meegenomen in de backup. Met die wijsheid zou je de backup terug kunnen zetten en Windows weer laten booten door de boot repair uit te voeren met de installatie media van het OS.
Ik heb de image van de hele schijf gemaakt.

Ik heb dit eerder gedaan, van andere computers en ook weer netjes terug gezet. Ik heb gisteren op mijn Sony ook opnieuw Windows geïnstalleerd, hier en image van gemaakt, alles opnieuw geformatteerd en de image weer terug gezet. Dat werkt allemaal prima. Alleen gaat dit niet met deze specifieke images (ik heb er 2 van 2 verschillende dagen).
Pagina: 1