Hallo,
Mijn vraag:
Ik heb een Ziggo modem/router en een Sitecom homeplug welke ik beide dezelfde naam heb gegeven (waarbij ik op hoofdletters heb gelet), beide hebben ook hetzelfde wachtwoord.
Beide zitten op een ander kanaal. Ziggorouter op vast kanaal 8 en de homeplug op vast kanaal 13.
Wanneer ik deze instelling doorvoer schakelt na enkele dagen de WiFi van de IMac en mijn MacBook automatisch uit. De WiFi in niet in te schakelen, echter wanneer ik de homeplug uitschakel en de iMac of MacBook opnieuw opstart maken ze beide weer direct verbinding met WiFi.
Wat mogelijk belangrijk is is dat ik vanaf de homeplug ook LAN kabel naar mijn iMac heb zodat ik meer snelheid heb dan via WIFi. Ik wil echter WiFi wel gebruiken bijv. voor mijn WiFi printer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router van Ziggo is de CISCO EPC3928 modemrouter
De homeplug is van het merk Sitecom LN-555
Ik heb geprobeerd andere kanalen te gebruiken, die niet overlappen maar dat gaf geen verbetering.
Kan het iets te maken hebben met "Chanel width"?
De Ziggo staat nl op standaard - 20 MHz en de Sitecom staat op 40MHz
Settings Sitecom:
Fragment threshold 2346
RTS threshold 2346
Beacon interval 100
DTIm periode 5
Data rate = auto
Short preamble
Broadcast essid= enable
Settings Ziggo:
Fragment threshold 2346
RTS threshold 2347
DTIM periode 1
Transmission rate =auto
Beide zitten op band 2.4 GHz Sitecom B+G+N en Ziggo B/G/N Mixed
Hopelijk hebben jullie een idee en misschien uitleg zodat ik het misschien kan snappen
Dank Corne
Mijn vraag:
Ik heb een Ziggo modem/router en een Sitecom homeplug welke ik beide dezelfde naam heb gegeven (waarbij ik op hoofdletters heb gelet), beide hebben ook hetzelfde wachtwoord.
Beide zitten op een ander kanaal. Ziggorouter op vast kanaal 8 en de homeplug op vast kanaal 13.
Wanneer ik deze instelling doorvoer schakelt na enkele dagen de WiFi van de IMac en mijn MacBook automatisch uit. De WiFi in niet in te schakelen, echter wanneer ik de homeplug uitschakel en de iMac of MacBook opnieuw opstart maken ze beide weer direct verbinding met WiFi.
Wat mogelijk belangrijk is is dat ik vanaf de homeplug ook LAN kabel naar mijn iMac heb zodat ik meer snelheid heb dan via WIFi. Ik wil echter WiFi wel gebruiken bijv. voor mijn WiFi printer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router van Ziggo is de CISCO EPC3928 modemrouter
De homeplug is van het merk Sitecom LN-555
Ik heb geprobeerd andere kanalen te gebruiken, die niet overlappen maar dat gaf geen verbetering.
Kan het iets te maken hebben met "Chanel width"?
De Ziggo staat nl op standaard - 20 MHz en de Sitecom staat op 40MHz
Settings Sitecom:
Fragment threshold 2346
RTS threshold 2346
Beacon interval 100
DTIm periode 5
Data rate = auto
Short preamble
Broadcast essid= enable
Settings Ziggo:
Fragment threshold 2346
RTS threshold 2347
DTIM periode 1
Transmission rate =auto
Beide zitten op band 2.4 GHz Sitecom B+G+N en Ziggo B/G/N Mixed
Hopelijk hebben jullie een idee en misschien uitleg zodat ik het misschien kan snappen
Dank Corne