Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 10:38
Hey iedereen,

mijn LG 55EG910V is hier al een tijdje aan het zeuren over een 04.05.01 update. Ik zit nu op 04.00.90 en wacht liever nog effe af onder het motto "don't fix it if it ain't broken" etc.. wel storend dat ie telkens je het toestel opzet komt vragen of ie mag updaten, maar soit...

Op de website van LG dan vind ik daar de optie om de update gewoon te downloaden (676MB !) en een hele resem van toestellen waarvoor de update van toepassing is; maar natuurlijk NERGENS een uitleg van wat er veranderd mag zijn.

Nuja, gezien de uitgebreide lijst van toestellen en het gebrek aan 'geklaag' op de fora vermoed ik dat alles wel OK is maar ik blijf het toch beetje 'onnodig' vinden...

Nu vermoed ik wel dat een van die smartapps eens of morgen gaat eisen dat ik upgrade, maar aangezien ik eigenlijk louter Youtube en Netflix gebruik en beide het nog steeds vlekkeloos doen... who cares.

UPDATE: duh, geen idee of het gerelateerd is, maar als ik vanuit Chrome probeer te casten naar de LG dan loopt het ding vast; raar, werkte voorheen vlekkeloos imho. Verdacht.

Iemand ervaring met deze update? Hoe lang duurt updaten ongeveer? (TV hangt aan UTP kabel, dus downloaden zal wel niet echt het probleem zijn ook al is het 676Mb =) Maar ik heb vooral geen zin om daarna een uur tegen een progress-bar te moeten aankijken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:53
deroby schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:57:
Hey iedereen,

Iemand ervaring met deze update? Hoe lang duurt updaten ongeveer? (TV hangt aan UTP kabel, dus downloaden zal wel niet echt het probleem zijn ook al is het 676Mb =) Maar ik heb vooral geen zin om daarna een uur tegen een progress-bar te moeten aankijken =)
De installatie duurt volgens mij minder dan vijf minuten, eenmaal de download compleet is(gebeurd volledig op de achtergrond) en je herstart de tv, wordt de installatie gestart.. Heb nog geen problemen ondervonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 13:03
Na het installeren had ik opeens Plex in de LG Store staan!!
Eindelijk 4K via Plex kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
Idioot genoeg op de foute knop gedrukt hier en update was vertrokken natuurlijk, duh =)

Anyway, na paar minuten kwam er idd een tekstballonnetje dat zei dat ie de update zou installeren bij het herstarten van de TV. Soit, wegens weinig keus dat dan maar gedaan en na (minder dan?) een minuutje naar het WebOS logo te kijken was ie al klaar. Op het eerste zicht geen verschillen, maar heb nog niet echt gezocht ook niet.

Wat me wel opgevallen is: :de LG Store heeft nu 'reclame'; idioot genoeg maken ze reclame voor LG OLED =) Mogelijk was dit voorheen ook wel al, maar dan is het nu wel veel opvallender (inc geluid for crying out loud!).

En idd, Plex staat tussen de lijst van apps; net zoals XPlay wat zich presenteert als 'onofficiele Plex speler'... eerste is 250k, 2de bijna 10Mb, raar =)

Als ik nadelen merk zal ik ze hier melden, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 09:49
Mijn LG LF630V is na deze update niet meer vooruit te branden.
Iedere knop die ik indruk reageert pas na een goede seconde of langer.
Ook een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Bij vorige versies bleek Simplink de boel nogal eens te vertragen, dit staat sowieso uit.

Ook is er zeker te weten 'iets' veranderd aan de instellingen van het Geluidsmenu.
Ik kan niet precies plaatsen wat allemaal, maar ik heb mijn LG aan een Sprout hangen via Optisch out.
Met deze nieuwe firmware is hij veel minder kritisch qua geluids doorvoer. Tijdens de vorige firmware kreeg ik echt maar met één combinatie van instellingen geluid via mijn Sprout. Ook kan ik nu geluid via TV en Sprout laten lopen. Lukte me met de vorige firmware ook niet.

Sinds de update heb ik ook een nieuwe versie van Uitzending Gemist. Is een heel stuk opgefrist, al was dat ook niet voor zijn tijd zeg. Weet zeker dat ik voor mijn upgrade naar 04.05.01 geen updates van Apps had staan die nog niet uitgevoerd waren.

En ik mag hopen dat die reclame (video+geluid!) in de LG Store over hun perfect zwarte OLED tv snel verdwijnt.

De officiële Plex App werkt to zover ik kan testen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
Het probleem van 'of geluid via de tv, of geluid via de optische out' had ik ook last van. De beide on ook maar dan werd Simplink weer automatisch afgezet. Vantweekend eens kijken of ik daar 'verbeteringen' in merk.

Die reclame is idd wel storend; anderzijds zit ik ongeveer nooit in de 'app store', so don't really care...

Qua snelheid heb ik geen verschil ondervonden... eigenlijk was het altijd al traag =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

deroby schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:57:
mijn LG 55EG910V is hier al een tijdje aan het zeuren over een 04.05.01 update. Ik zit nu op 04.00.90 en wacht liever nog effe af onder het motto "don't fix it if it ain't broken" etc.. wel storend dat ie telkens je het toestel opzet komt vragen of ie mag updaten, maar soit...

[knip]
geeft ie die storende melding over het updaten ook als je het auto-updaten niet actief hebt staan? Of is dat niet apart aan of uit te zetten bij de 910V?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
Ik vermoed dat als auto-update aan zou staan dat ie dan direct zou downloaden zonder bevestiging te vragen. Maw, je zou het toestel opzetten en de melding krijgen dat het al gebeurd is, denk ik, bij mij staat het op"manueel" en kwam ie bij elke opstart vragen of ik wou updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

deroby schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:00:
Ik vermoed dat als auto-update aan zou staan dat ie dan direct zou downloaden zonder bevestiging te vragen. Maw, je zou het toestel opzetten en de melding krijgen dat het al gebeurd is, denk ik, bij mij staat het op"manueel" en kwam ie bij elke opstart vragen of ik wou updaten.
Vandaar mijn vraag ook ;)

Heb de auto_update functie meteen op handmatig gezet, maar heb sinds ingebruikname van onze TV ook bij handmatige controle nog geen firmware update voorbij zien komen. Zoals ik het van je begrijp wordt er dus altijd naar beschikbare updates gekeken, ongeacht die instellingen, maar worden ze niet automatisch geïnstalleerd als dat niet aanstaat. Duidelijk zo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
Beetje vergeten melden hier, waarschijnlijk wegens 'beetje teleurgesteld', maar het is dus nog steeds kiezen tussen 'geluid via optical out' XOR 'CEC', en dat laatste is toch wel handig voor sporadisch Kodi gebruik....
Maw. Als ik eens iets wil bezien (beluisteren =) zonder de rest te storen moet ik door de menu's heen om OPT-out aan te zetten (zodat ie audio naar de versterker stuurt alwaar ik dan mijn koptelefoon aansluit) en dan daarna niet vergeten om Simplink (of hoe noemt het daar ook al weer) terug aan te zetten als ik klaar ben.

't Is een super-tv, maar dat gebrek aan een analoge audio uitgang is toch wel een rare keuze |:(

PS: volgens http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55EG910V-curved-oled-tv zou er wel een 'headphone' aansluiting zijn achteraan... ik vermoed dat dat dan toch niet op mijn model is, of ik kijk er toch wel heel erg over...

PPS: beetje doorzoeken... als ik nieuwste handleiding bekijk op LG website dan staat er bij de headphone aansluiting "(Only EG96**, EF95**)" ... toch wel beetje misleidend die spec-pagina van de 910 =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb glasvezel internet en heb een CAT6 kabel getrokken naar de woonkamer. Met deze kabel haal ik max 30/40 mbits per seconde/?? Terwijl de tv met kabel is aangesloten. Als ik via de webbrowser een speedtest uitvoer via www.speedtest.nl dan haal ik zelfs minder. Ik heb exact dezelfde kabel aangesloten op mijn laptop en daar haal ik met gemak 300mbit per seconde. ??? Weet iemand waar het aan kan liggen? Kan het zijn dat de LAN poort geen hoge snelheden aankan van de LG?
Pagina: 1