Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
Hi Mede-Tweakers,

Ik ben een startende IT'er en zoek werk als servicedesk medewerker of werkplekbeheerder :)
In het verleden heb ik MBO ICT niveau 3 behaalt.
Nu ben ik bezig om te kijken welke certificeringen ik wil gaan halen om als servicedesk medewerker/werkplekbeheerder aan de slag te kunnen gaan. Ik wil er twee gaan doen.

Op dit moment werk ik nog 40 uur in de week (niet als IT'er).
Een volledige opleiding doen is daarom niet mogelijk voor mij. Ook financieel niet omdat ik dan zonder inkomsten kom te zitten. Baas betaald de opleiding(en).

ITIL is een vereiste, die zal sowieso moeten gezien de grote vraag erna.
Deze doe ik het liefst in NL gezien alle theoretische termen.
Op de site van computrain zag ik een opleiding voor servicedesk medewerker mbo.

Rest me nog een paar vragen:

1. Is deze opleiding de moeite waard als ik servicedesk medewerker wil worden of niet?
Oftewel: Is een diploma zoals deze wel erkend en bekend? Ik had er nog nooit van gehoord.
Schijnt een onderdeel te zijn van mbo ICT niveau 4 van horen zeggen.
Wie kan me hierin duidelijkheid verschaffen?
http://www.computrain.nl/...ervicedeskmedewerker.html

2. Of is het beter om een MCSA 410 te gaan halen (Training Installing and Configuring Windows Server 2012 (MOC20410))
http://www.computrain.nl/...Server-2012-MOC20410.html

Alvast bedankt iedereen!! d:)b

Edit: Extra innfo huidig werk

[ Voor 9% gewijzigd door Al Capino op 04-07-2016 12:04 ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11 18:15
Ik zou via een detacheerder als Peak-IT, Inwork, Qiss-IT, HappyCustomers etc lekker solliciteren.

Via hun kan je dan lekker je examens halen (Microsoft papiertjes) en te gelijk werkervaring opdoen.

Mijn advies is om te beginnen met Windows 10 en dan pas je MCSA te gaan doen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Qwerty-273

Meukposter

Als "servicedesk medewerker/werkplekbeheerder" zal je je niet direct richten op Windows Server omgevingen. Je zit dan echt vaak meer aan de app / desktop kant. Zoals mijn voorganger al aangaf, kijk eerst eens naar een client examen / cursus (Windows 8 of 10 - Office 2013 of 2016) die zijn makkelijker te behappen (Office examen kan trouwens best tegenvallen....) en geven je een goede ingang tot "servicedesk medewerker/werkplekbeheerder". Als je direct naar junior sys admin (of hoe dat ook heet in de organisatie) wilt gaan, dan is de Win Server een goed start punt. Daar is dan wel de kanttekening bij dat je vaak toch eerst een tijdje service desk zal doen voor dat je als junior sys admin start, ze willen dan vaak wel ervaring zien (of grote passie). ITIL is zeker in NL populair.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
Bedankt voor jullie input.

Als ik dan moet kiezen tussen de cursus Servicedesk medewerker of Windows 10 certificaat, welke is beter om eerst te halen? Even met functie servicedesk medewerker in het achterhoofd.

Mijn ingeving zou zijn de cursus Servicedesk medewerker.

Verwijderd

Helemaal met bovenstaande reacties eens. Ga in zee met een detacheringsbedrijf, werk en certificeer tegelijk. Vaak zul je onder aan de ladder beginnen als servicemedewerker en wanneer je meer ervaring hebt zul je leukere opdrachten aangeboden krijgen. Wat ik vooral merk is dat er denigrerend wordt gedaan over een helpdesk functie, laat je niet gek maken. Ik ben zelf als servicedeskmedewerker begonnen terwijl ik een HBO heb gestuurd en vanuit daar ben ik doorgegroeid naar een hogere functie.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Al Capino schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:20:
Als ik dan moet kiezen tussen de cursus Servicedesk medewerker of Windows 10 certificaat, welke is beter om eerst te halen? Even met functie servicedesk medewerker in het achterhoofd.
De omschrijving op de website van CompuTrain is zo nietszeggend dat daar gewoon geen oordeel over te vormen is. Ze zeggen niet wat je allemaal leert in het traject, of daar bijvoorbeeld ook een client examen bij zit.

Ik zou sowieso Windows 10 client examen gaan halen. Deze zijn nooit heel moeilijk en kunnen prima via zelfstudie gehaald worden. Koop het Microsoft Press boek en oefenen wat met virtuele machines. De kennis is ook grotendeels toepasbaar op Windows 7 en 8.1.

Als het Windows 10 examen goed verlopen is kan je gaan kijken naar MCSA Server 2012. Al zal het nog wel een tijd duren voordat je dan echt mag inloggen op de eerste server.

Via eerder genoemde clubs als PEAK-IT werken is een goed idee om ervaring op te doen. Je kan dan de praktijk meemaken bij verschillende bedrijven en wat opleidingen doen. Na een paar jaar kan je dan weer verder kijken.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 22:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zelf ben ik 10 jaar geleden ook zonder ICT papiertje via een detacheringsbureau begonnen op een servicedesk en dat is mij goed bevallen. Inmiddels een goede baan als Applicatie beheerder, dus het was een goede start geweest. Via de detacheerder (en latere werkgevers) heb ik cursussen gedaan, opleidingen gevolgd en certificeringen en diploma's behaald. Ik ben toen begonnen met MCDST voor Windows XP en heb daarna mijn MCSA windows 2003 behaald. Inmiddels ben ik MCSA Windows 2012. Dit lijkt mij ook gewoon de meest logische volgorde: start met een desktop OS en daarna pas Server OS'en en technieken. Ondertussen heb ik on-the-job de dingen geleerd die je NIET in een certificerings traject leert, de zo genoemde soft-skills. Zo'n servicedesk opleiding lijkt mij persoonlijk niets. Ik leer het vak liever gewoon op de werkvloer. Maar goed, dat kan per persoon verschillen.

We've got that ring of confidence

Pagina: 1