Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop voor Rome 2 en hearthstone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Predator187
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02 21:38
Mijn vraag

Hoi, ik ben opzoek naar een game laptop voor rond de €800. Harde schijf grote maakt me niet zoveel uit. en er hoeft geen disk drive in te zitten. De games hoeven niet op max gespeeld te worden maar zou wel mooi zijn en de laptop zal mijn huis niet vaak verlaten.
Aanschaf van de laptop heeft geen haast. Ik snap dat het lastig word om voor rond de 800 een laptop met die wensen te halen maar ik vind gevoelsmatig €1000 dan weer zoveel geld voor een laptop. Misschien hebben jullie ook wat meer ervaring met hoe lang een laptop mee gaat. Ik heb zelf het gevoel/de ervaring dat een laptop na 5 jaar wel echt is afgeschreven. Accu, oververhit etc.

Laptop wensen:

15 tot 17,xx inch
500gb of 128sd met 500 hd
i5 of i7
top/mid class 2 video kaart (notebookcheck)

Relevante software en hardware die ik gebruik

De enige games die ik erop zal gaan spelen zijn: overwatch, hearthstone en rome 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wel wat rond gekeken via notebookcheck en op diverse forums maar misschien kunnen jullie me verder helpen. Ik sta eventueel ook open voor een leuke 2e hands laptop.

[ Voor 30% gewijzigd door Predator187 op 05-07-2016 12:13 . Reden: te weinig info ]

Alle reacties

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Hey Predator je post heeft een beetje weinig informatie over wat je precies zoekt, dus kan je misschien wat meer uitleggen. (Zie ook post bovenaan het forum over welke informatie je het best in je post kan zetten)

Wil je per se een 15 inch laptop of liever 17. Moeten de games op de hoogste settings kunnen of niet enz.

Verder vroeg ik me af of je misschien student bent en hoe strikt je 800 euro grens is. Anders is de Dell Inspiron 15 7559 misschien een aardig idee. Met studentenkorting is deze 100 euro goedkoper en kan je 'm voor rond de 900 krijgen. http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC

Zou er dan nog wel een SSD inzetten, dus dan ben je alles bij elkaar nog wat duurder uit, maar verder is het een mooie laptop om te gamen heb ik gehoord.

Wat je ook kan doen is nog eventjes afwachten en over een maandje nog eens kijken. Ik weet niet hoe dringend je zoektocht is, maar ergens de komende maand-2 maanden komen waarschijnlijk ook de nieuwe mobiele grafische kaarten van nVidia en AMD en dan worden de huidige laptops mogelijk goedkoper en anders heb je voor hetzelfde geld iets met betere prestaties. Aangezien je de laptop vooral voor gamen lijkt te gebruiken, is dat misschien wel de moeite waard. Want dan kan ie qua grafische prestaties mogelijk weer ruwweg een jaar langer mee voor hetzelfde geld.

[ Voor 3% gewijzigd door SebasC88 op 04-07-2016 16:24 ]

• Predator187
hoi Sebasc88,

Thx voor je reactie. Ik heb me post enigsinds aangepast. Ik ben overgens geen student maar ik denk dat die studenten korting wel makkelijk te regelen is via een kennis of familie lid aangezien ik wat mensen ken die nog studeren. Wat ik erg fijne informatie vind is dat je aan geeft dat er nieuwe grafische kaarten gaan uit komen waardoor de huidige laptops in prijs zullen dalen of dat ik een ''betere'' kan kopen voor ongeveer dezelfde prijs. De dell laptop uit je reactie ziet er erg goed uit. Zelf heb ik ook gekeken naar de: Asus rog GL552VW - CN471T.

Deze kost ook €1000 maar ik heb hem ook gezien op marktplaats voor rond de €800. Het betreft dan een laptop van ongeveer 6 maanden oud.

Die nieuwe grafische kaarten worden waarschijnlijk dan binnen nu en 2 maanden bekend gemaakt. Dit word waarschijnlijk ook op tweakers bekend gemaakt denk ik?

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
wat denk je van een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) ? het is die 1000 euro, maar het betaalt zich terug in performance. (high settings gaan mogelijk zijn).

• Predator187
ard1998 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:33:
wat denk je van een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) ? het is die 1000 euro, maar het betaalt zich terug in performance. (high settings gaan mogelijk zijn).
hoi hoi,

Die laptop ziet er idd goed uit!
inmiddels is hij bij coolblue in prijs gedaald naar €899

zit nog te twijfelen tussen de volgende modellen zie link
https://tweakers.net/pric...are/551601;475752;476190/

Voorkeur gaat naar de HP
Nadeel van de lenovo is dat je de accu niet kan verwisselen. Of zou dat niet zo veel uitmaken?

• ard1998
Predator187 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:01:
[...]
zit nog te twijfelen tussen de volgende modellen zie link
https://tweakers.net/pric...are/551601;475752;476190/

Voorkeur gaat naar de HP
Nadeel van de lenovo is dat je de accu niet kan verwisselen. Of zou dat niet zo veel uitmaken?
nee, dat maakt niets uit, in windows kan je onder het kopje energiebeheer de instelling op hoge prestaties zetten voor waneer de laptop niet op de lader staat.

ik kan de keuze voor de Acer Aspire Nitro VN7-572G-511V eigenlijk niet begrijpen. het is een dual core processor, en voor veel games word een quad core aanbevolen.

neem de HP Omen 15-ax010nd als je laadsnelheden belangrijker wind van snelheid en de rwijder
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) als je snelheid belangrijk vind. de laatste voldoet aan de aandevolen cpu speciaficatie voor de meeste moderne games.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
ard1998 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:23:
[...]

nee, dat maakt niets uit, in windows kan je onder het kopje energiebeheer de instelling op hoge prestaties zetten voor waneer de laptop niet op de lader staat.
Lijkt me niet handig om hem op hoge prestaties te zetten als hij niet aan de lader staat, dan is hij zo leeg ;)

De Acer valt inderdaad af, daar zit een ultra zuinige CPU in, niet geschikt om te gamen.

De Lenovo heeft wel de betere CPU, gezien de zwaarte van met name Overwatch zou ik toch wel liever daar voor gaan, met name omdat die CPU hoger geklokt is.

• Predator187
ard1998 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:23:
[...]

ik kan de keuze voor de Acer Aspire Nitro VN7-572G-511V eigenlijk niet begrijpen. het is een dual core processor, en voor veel games word een quad core aanbevolen.

neem de HP Omen 15-ax010nd als je laadsnelheden belangrijker wind van snelheid en de rwijder
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) als je snelheid belangrijk vind. de laatste voldoet aan de aandevolen cpu speciaficatie voor de meeste moderne games.
bedankt voor je snelle reactie.

laadsnelheden zijn niet belangrijk voor me. Dus op basis van jouw advies geef ik het voordeel aan de lenovo. Enige nadeel is dan dat de accu er niet gemakkelijk uit kan als die ooit verwisseld zou moeten worden en dat ik de laptop niet zo heel mooi vind, maar met het uiterlijk kan ik wel leven.
Ik vind het erg lastig om de verschillen te zien en dacht dat de acer aspire een gelijkmatige notebook was.

Deze laptop lijkt me ook nog een mooie

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

voordeel is dat er een i7 processor in zit maar nadeel is dat er geen ssd in zit. i5 of i7 maakt niet zoveel uit lijkt me?

Kan de lenovo ooit nog geupgrade worden met werkgeheugen ofzo? mocht dit nodig zijn.

alvast bedankt

• ard1998
Predator187 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:21:
[...]

bedankt voor je snelle reactie.

laadsnelheden zijn niet belangrijk voor me. Dus op basis van jouw advies geef ik het voordeel aan de lenovo. Enige nadeel is dan dat de accu er niet gemakkelijk uit kan als die ooit verwisseld zou moeten worden en dat ik de laptop niet zo heel mooi vind, maar met het uiterlijk kan ik wel leven.
Ik vind het erg lastig om de verschillen te zien en dacht dat de acer aspire een gelijkmatige notebook was.

Deze laptop lijkt me ook nog een mooie

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

voordeel is dat er een i7 processor in zit maar nadeel is dat er geen ssd in zit. i5 of i7 maakt niet zoveel uit lijkt me?

Kan de lenovo ooit nog geupgrade worden met werkgeheugen ofzo? mocht dit nodig zijn.

alvast bedankt
Die laptop is ook een van mijn opties, maar ik lees niet altijd positieve reacties erop, zoals de hitteproductie en het scherm bij enkele andere schermen uit de reeks (bleeding Edge). Maar op papier is dit voor jouw "de perfecte koop",

-- edit --

ik heb nog een leuk vergelijklijstje voor je https://tweakers.net/pricewatch/compare/482577;475752/

[ Voor 7% gewijzigd door ard1998 op 06-07-2016 12:11 ]

• Predator187
ard1998 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Die laptop is ook een van mijn opties, maar ik lees niet altijd positieve reacties erop, zoals de hitteproductie en het scherm bij enkele andere schermen uit de reeks (bleeding Edge). Maar op papier is dit voor jouw "de perfecte koop",

-- edit --

ik heb nog een leuk vergelijklijstje voor je https://tweakers.net/pricewatch/compare/482577;475752/
nog 1 laatste vraag. Ik denk dat ik 2 modellen van de lenovo door elkaar heb gehaald. Er is namelijk een i5 variant en een i7 variant

de i5 kost €899
http://www.laptopshop.nl/...700-15isk-80nv00pkmh.html

de i7 kost €999 ( die jij adviseert )
https://www.paradigit.nl/...tm_source=tweakerslaptops

Zou ik echt verschil merken met de i5 ten opzichte van de i7?

• ard1998
Predator187 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:19:
[...]

nog 1 laatste vraag. Ik denk dat ik 2 modellen van de lenovo door elkaar heb gehaald. Er is namelijk een i5 variant en een i7 variant

de i5 kost €899
http://www.laptopshop.nl/...700-15isk-80nv00pkmh.html

de i7 kost €999 ( die jij adviseert )
https://www.paradigit.nl/...tm_source=tweakerslaptops

Zou ik echt verschil merken met de i5 ten opzichte van de i7?
Met games als overwatch zal je er weinig van merken, zelf heb ik die i5 model nog niet eerder bekeken. Even een boor en tegen van de 900 euro lenevo

Pro's:
4gb video geheugen (ipv 2)(stabielere framerate)
SSD
Is ruim voldoende voor overwatch

Con's:
Minder future roof door afwezigheid van hypertreading. (En dat is ook waarom ik in eerste instantie voor jouw de i7 6700 hq wil adviseren) hypertreading kan volgens Intel voor een performance boost zorgen van 30 procent (verschillen in kloksnelheden buitengesloten).
Pagina: 1