ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Mischien zit je ATX soft power switch op de verkeerde connector?
PCChips:
Grrrrrrrrrr ken dat woord niet meer uit mijn bek krijgen.
Ze hebben ook een bord gebouwd voor Elpina.
Vraag MNM(tm) wat hij van Elpina borden vind.
En support is ook niet super daar van PCChips
Is het bord gewoon niet aan gort.
MoBo, CPU er op prikken, geeft hij helemaal geen kik, bord waarschijnlijk aan gort.
Mzzl Diamon
Ze hebben ook een bord gebouwd voor Elpina.
Vraag MNM(tm) wat hij van Elpina borden vind.
En support is ook niet super daar van PCChips
Is het bord gewoon niet aan gort.
MoBo, CPU er op prikken, geeft hij helemaal geen kik, bord waarschijnlijk aan gort.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
En je weet zeker dat je de connector van de power switch goed aangesloten hebt?
Zo ja, PCChips klinkt wel errug goedkoop. Zal wel geen garantie meer op zitten?
Zo ja, PCChips klinkt wel errug goedkoop. Zal wel geen garantie meer op zitten?
Als zelfs een 2de voeding niet aanslaat zit je probleem echt in je power switch aansluiting. De voeding heeft nu eenmaal een kort contactje nodig.
Anders kan je on/off knop een slechte verbinding hebben of defect zijn. Probeer anders een andere ATX kast.
Anders kan je on/off knop een slechte verbinding hebben of defect zijn. Probeer anders een andere ATX kast.
een andere kast?? omdat de knop kapot is? ik zou het even testen door gewoon ff een schroevendraaier tegen de twee pinnetjes waar normaal de aansluiting van de powerswitch zit te houden.
Had ook de truc met de pinnetjes al geprobeerd om contact te maken, hielp niet en wel omdat - tadaa - bleek dat het bordje af-fabriek op 'clear c-mos' standje staat....
shame on me
.... Had ik nog niet meegemaakt. Bedankt voor alle hints/tips!
Volgende probleem (?): m'n mega-cheapo DES CD-RW (4x4x24) made by Philips voor fl.316 incl. btw wordt als niet ATAPI-device gezien door het bios.....
Mooi geweest voor vandaag: morgen verder na het
werk.
shame on me
Volgende probleem (?): m'n mega-cheapo DES CD-RW (4x4x24) made by Philips voor fl.316 incl. btw wordt als niet ATAPI-device gezien door het bios.....
Mooi geweest voor vandaag: morgen verder na het
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Is toch niet erg van die CDrw? ik neem aan dat er nog een cdrom in zit die wel gedetecteerd wordt?
Dat detecteren is btw (volgens mij) alleen nodig als je er vanaf wilt booten, anders niet (ik heb meestal bij systemen de kanalen op none staan zodat het bios er ook weer geen 2-3 seconden over doet om 'm toch te detecteren)
oh, en btw: PCchips zijn idd erg toffe borden: alles in 1 op bord meuk: brakke Ati vga (ok leuk voor movies, maar niet 3d). Ze hebben nu ook PCchips met TNT2's erop.... Deze borden zijn _erg_ geliefd bij de goedkope klonenboeren van om de hoek: mobo+vga+modem+nic ineen voor 200,-
Advies voor Tweakers: tengels af!
Dat detecteren is btw (volgens mij) alleen nodig als je er vanaf wilt booten, anders niet (ik heb meestal bij systemen de kanalen op none staan zodat het bios er ook weer geen 2-3 seconden over doet om 'm toch te detecteren)
oh, en btw: PCchips zijn idd erg toffe borden: alles in 1 op bord meuk: brakke Ati vga (ok leuk voor movies, maar niet 3d). Ze hebben nu ook PCchips met TNT2's erop.... Deze borden zijn _erg_ geliefd bij de goedkope klonenboeren van om de hoek: mobo+vga+modem+nic ineen voor 200,-
Advies voor Tweakers: tengels af!
Pagina: 1