Game PC ~€750

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:19
Een vriend van mij heeft een nieuwe pc nodig, zijn pc kan nog amper games runnen en is toch ook al behoorlijk oud. Zit nog een GT 210 in of iets dergelijks.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor gamen, en vooral World of Tanks, maar ook wil hij andere games kunnen spelen en daarom dus de keuze voor een i5 en niet een i3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Volgens hem zo'n ~€750, dus iets meer of iets minder mag ook. Indien nodig kan hij het budget vergroten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakerset, beeldscherm, windows en een 500GB HDD uit z'n oude PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst een 1080 in SLI. Maar het lijstje wat ik heb samengesteld is natuurlijk ook goed :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoewel ik goede ervaringen heb met sommige merken sta ik, en hij, wel open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de kast maakt voor hem eigenlijk niet uit, wel moet het een beetje stil zijn. Aangezien er een budget voor was heb ik gekozen voor een behuizing met raam en daar de onderdelen op aangepast, en hij vind dit toch ook wel mooi.

Ga je overklokken?
De kosten die overklokken meebrengt zijn toch echt te veel voor de kleine prestatie winst, dus nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat ik feedback en kritiek krijg op mijn build zodat ik weet wat beter kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 276,95€ 276,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1PNY CS1311 240GB€ 66,30€ 66,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,67

Even wat toelichting.

i5 gekozen omdat dit de goedkoopste is van de Skylake series en goed genoeg voor alle games.

Moederbord omdat deze ATX formaat is (ivm de kast) en vaak wordt aangeraden.

De nieuwe RX480 heeft de beste prijs/performace die er is zo'n beetje en daarom de keuze voor die kaart. Nu had ik in gedachte dat de PC ook zonder de 480 kan worden gekocht en dat we dan even wachten en over een paar weekjes een 480 met aftermarket cooler kopen. Want dat is toch wel wat stiller en koeler. Maar ja, alsnog in het lijstje gezet voor prijs indicatie.

De NZXT kast is erg populair en dat verbaasd mij ook niet aangezien het een mooie kast is, en dat vind mijn vriend ook. Ook heeft hij een raam en daar dus ook andere onderdelen op afgestemt.

8GB aan ram, genoeg voor gamen. Ook zitten er zwarte heatsinks op wat mooier is met het raam.

De Corsair CX450M is op dit moment toch wel een van de beste budget voedingen met zwart afgewerkte kabels. Andere optie is ook nog de iets mindere maar wel stillere Cooler Master GM G450M.

Aangezien de SSD's in het zicht liggen heb ik gekozen voor een zwarte van PNY, zelf vind ik hem er erg mooi uitzien en de snelheden zieb er ook niet verkeerd uit. Andere alternatieven voor deze kunnen de Samsung 750 EVO zijn of een Sandisk aangezien deze ook zwart/grijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Eigenlijk een lijst waar niks op aan te merken is, alleen dat het iets boven het budget uitvalt. De bespaarpuntjes zijn de kast en de ram, maar als je het uiterlijk dus ook belangrijk vind zou ik hier gewoon voor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Volgens mij een mooi lijstje. Ik ben zelf ook bezig met een Game pc ~700€. Ik was alleen benieuwd waarom je voor het bovenstaande moederbord beter kan kiezen i.p.v. een pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H bijvoorbeeld?

Ook vroeg ik mij af waarom je voor een RX480 8Gb i.p.v. een 4gb zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Dat moederbord is een m-ATX wat er toch niet mooi uit ziet in een ATX behuizing. Kan verholpwn worden door een kleinere behuizing te nemen maar ja, keuze voor deze behuizing is eigenlijk omdat dit toch wel de beste is in z'n prijsklasse.

Keuze voor de 8GB is om te zorgen dat hij langer bruikbaar is, nu is de optie voor de 4GB ook mogenlijk. Nu zal hij de PC pas over een paar weekjes kunnen kopen wanneer de RX 480 beter te verkrijgen is en dus wellicht de 4GB ook een optie is om te overwegen en geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09 20:59
Mooi lijstje! Bijna niks op aan te merken. Ik weet niet op welke resolutie je vriend speelt, maar als hij op 1080p speelt heb je nowhere near 8gb nodig met je videokaart. 4gb is meer dan genoeg op dit moment. Het is natuurlijk wel futureproof en het klinkt leuk, maar als hij wat geld wil besparen is dit de beste optie.

M.B.T de RAM, 8GB is ook meer dan genoeg, maar omdat RAM op het moment aardig goedkoop is, zou ik lekker voor 16 gig gaan. Ik las dat de modules een zwarte heatsink moesten hebben, zou ik gewoon de 16 gigabyte versie kiezen van de op dit moment gewenste RAM modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Denk dat de keuze voor de 4GB variant inderdaad beter zal zijn. Nu maar kijken hoe goed die beschikbaar zal zijn na een paar weekjes.

En ja, 16GB is wel leuk maar als het niet nodig is is het dus ook, net als bij de GPU, het niet waard om extra geld eraan uit te geven. En stel nou dat hij over een paar jaar of zo merkt dat de 8GB niet meer genoeg is kan hij altijd nog extra erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Mooi lijstje, niet echt wat op aan te merken ;)
Het enige wat me opvalt is dat de SSD schrijf die jij hebt gekozen. Ken ik niet. Het kan wel een snelle zijn. Maar betrouwbaar..

Als ik jou was zou ik toch even een kijkje nemen naar de Samsung 750/850 Evo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door iChris op 05-07-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
iChris schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:41:
Mooi lijstje, niet echt wat op aan te merken ;)
Het enige wat me opvalt is dat de SSD schrijf die jij hebt gekozen. Ken ik niet. Het kan wel een snelle zijn. Maar betrouwbaar..

Als ik jou was zou ik toch even een kijkje nemen naar de Samsung 750/850 Evo ;)
Ja, zat zelf ook al te kijken naar de Samsung 750 Evo, zelfde prijs en ook een uiterlijk dat past bij het fijt dat je hem ziet liggen in de behuizing.
PNY zie ik met meer producten wel voorbij komen en lijkt mij opzich geen slecht merk, maar de Samsung is natuurlijk ook een optie, en anders een Sandisk hoewel ik daar zo nu en dan gemixte meningen over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Daar ben ik dan weer, m'n vriend is terug van vakantie en kan dus eigenlijk beginnen met het bestellen van de onderdelen, nu heb ik een paar dingen aan het lijstje veranderd.
Aangezien de RX 480 nog steeds zo verschrikkelijk slecht te verkrijgen is ben ik gaan kijken naar de RX 470, welke volgens de benchmarks die ik bekeken heb en reviews die ik gelezen heb toch aardig in de buurt komt van de RX 480. En nu komt het ook nog eens mooi uit dat de Sapphire RX 470 goed verkrijgbaar is.
Daarnaast heb ik de Samsung 750 EVO vervangen voor de Crucial MX300, dit is omdat deze maar een euro duurder is maar wel 25GB extra opslag heeft. Ja, het ziet er minder mooi uit in de S340 case, maar dat maakt voor hem niet veel uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5€ 241,14€ 241,14
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 40,95€ 40,95
1Corsair CX450M€ 55,50€ 55,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,14€ 71,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,08

Hier dus het, hoop ik, definitieve lijstje. Heb ik toevallig iets over het hoofd gezien, kan er nog iets beter. Ik denk zelf dat er eigenlijk niks meer op aan te merken valt, maar ja, je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn.

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Miyazono schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:56:
Daar ben ik dan weer, m'n vriend is terug van vakantie en kan dus eigenlijk beginnen met het bestellen van de onderdelen, nu heb ik een paar dingen aan het lijstje veranderd.
Aangezien de RX 480 nog steeds zo verschrikkelijk slecht te verkrijgen is ben ik gaan kijken naar de RX 470, welke volgens de benchmarks die ik bekeken heb en reviews die ik gelezen heb toch aardig in de buurt komt van de RX 480. En nu komt het ook nog eens mooi uit dat de Sapphire RX 470 goed verkrijgbaar is.
Daarnaast heb ik de Samsung 750 EVO vervangen voor de Crucial MX300, dit is omdat deze maar een euro duurder is maar wel 25GB extra opslag heeft. Ja, het ziet er minder mooi uit in de S340 case, maar dat maakt voor hem niet veel uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5€ 241,14€ 241,14
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 40,95€ 40,95
1Corsair CX450M€ 55,50€ 55,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,14€ 71,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,08

Hier dus het, hoop ik, definitieve lijstje. Heb ik toevallig iets over het hoofd gezien, kan er nog iets beter. Ik denk zelf dat er eigenlijk niks meer op aan te merken valt, maar ja, je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn.
Goed lijstje,
Ik zou alleen geen behuizing met raam doen. Betaal je meer voor dan nodig is.
Alternatieven zonder raam: pricewatch: Antec GX500
Waarom deze behuizing:
+ Bronze op Hardware
+ 2x5 ster, 1x4 ster
+ Goedkoop
+ Volgens reviews goede airflow
- Weinig aanbevolen
Of je kan deze nemen: pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition
+ Zoals de naam zegt, silent.
+ Stevige bouw
+ Geluidsdemping
+ Stiller dan de 100R standaard
- Net zo duur als de NZXT S340
- Fans duidelijk hoorbaar op hoge stand
- Lastige kabelmanagement

Nog een andere optie: pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)
+ Goedkoop
+ Veel aanbevolen
+ Koelt wel goed
+ Stevig
+ Wat kabelmanagement in budget serie
-/+ Dempt geluid niet veel, maar wel acceptabel
- 1ssd plekje
- Stoffilters niet geweldig

Goedkoper geheugen: pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213

[ Voor 8% gewijzigd door iChris op 11-08-2016 00:57 ]

• Miyazono
Ach ja, behuizing zonder raam kan alleen is naar mijn mening de meer prijs voor een raam eigenlijk minimaal, in het ATX segment tenminste. Daarnaast zijn we het er beide wel over eens dat de S340 een mooie behuizing is en weet ik niet of ik hem kan overhalen om voor een andere behuizing te gaan.

Dan denk ik maar dat ik het huidige lijstje als definitief ga nemen en tegen hem zal zeggen dat dit het wordt.

Verwijderd

Mooi lijstje hoor. Kan je zo bestellen.
Pagina: 1