Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple netwerk uitbreiden met TimeCapsule

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Mijn vraag
Ik ben al een tijdje bezig met het uitbreiden van mijn netwerk door er een TimeCapsule (TC) aan toe te voegen. Deze zou, zover mij verteld, het wifi signaal van mijn Airport Extreme (AE) kunnen 'boosten'. Echter, ik lijk op geen enkele manier dit voor elkaar te krijgen en telkens als ik de TC in het menu op ' breid bestaand netwerk uit' zet en update, krijg ik een error waardoor de TC gereset moet worden anders vind de Airport tool hem niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Airport Extreme 6e generatie A1521 met laatste firmware
Time Capsule 4e generation A1409 2 TB met laatste firmware
iMac 27" mid 2010, laatste OSX en draadloos verbonden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Situatie is als volgt:
Beneden in de woonkamer komt via de Horizon box van Ziggo al het signaal binnen. De wifi module van de Horizon box staat uit om storing te voorkomen. Vanuit de Horizon box loopt een cat-5 kabel (2m) naar de AE die beneden in de woonkamer staat. Hierop loopt dus mijn wifi-netwerk en ik wil graag de TC hieraan toevoegen op de werkkamer op de 1e verdieping zodat ik overal goede wifi-verbinding heb. Maar hoe is de vraag... Ik heb reeds verschillende setups en instellingen geprobeerd, maar kennelijk doe ik iets verkeerd omdat telkens de TC uit het netwerk lijkt te vallen als ik hem op brugmodus zet (hierbij selecteert ie automatisch het wifi-netwerk van mij thuis incl beveiliging en wachtwoord van de AE dus kennelijk zien ze elkaar wel) en moet ik hem weer resetten alvorens de iMac hem weer kan vinden in de Airport tool.

Overigens ziet mijn Airport tool de AE en TC in deze opstelling (google picture):

Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-29176813-634337/ethernetsetup2.png

Terwijl ik dit zou verwachten (wederom google picture) in een master/slave-vorm:

Afbeeldingslocatie: https://www.macupdate.com/images/screens/uploaded/JPG/19858_scr.jpg

Ik denk dus dat er mogelijk al iets verkeerd gaat bij de manier van aansluiten van de AE en de TC. Is er iemand die mij wellicht stapsgewijs kan uitleggen wat ik moet doen, zodat ik hopelijk mijn fout kan ontdekken en oplossen? Thanks!

Beste antwoord (via HaydenNL op 04-07-2016 13:21)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah. Dat is niet helemaal hetzelfde maar beter dan wireless proberen te extenden.

Wat je dan moet doen is je TC instellen als bridge met dezelfde instellingen qua security als je AE. Dat je dan die 1e situatie krijgt (naast ipv onder elkaar) is correct. Het is wellicht verstandig om die instellingen handmatig te doen. Onder 'Network' kies je dan voor 'router mode' de optie 'off (bridge mode)'. Onder wireless selecteer je 'create a wireless network' en onder internet kies je voor DHCP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trek een kabel van je TC naar je horizon.

• HaydenNL
CyBeR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:02:
Trek een kabel van je TC naar je horizon.
Heb ik gedaan, de TC zit aan de Horizon box 'verbonden' dmv TP Link AV500.

Dit is even in mijn beste paintskills de huidige set up van de beneden- en bovenverdieping:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G36C9on.jpg

For the record, dit lijkt dus niet te werken bij mij :? 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door HaydenNL op 04-07-2016 11:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah. Dat is niet helemaal hetzelfde maar beter dan wireless proberen te extenden.

Wat je dan moet doen is je TC instellen als bridge met dezelfde instellingen qua security als je AE. Dat je dan die 1e situatie krijgt (naast ipv onder elkaar) is correct. Het is wellicht verstandig om die instellingen handmatig te doen. Onder 'Network' kies je dan voor 'router mode' de optie 'off (bridge mode)'. Onder wireless selecteer je 'create a wireless network' en onder internet kies je voor DHCP.

• HaydenNL
CyBeR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:03:

Hi, bedankt voor de info. Ook dit had ik reeds een keer geprobeerd. Ik had het het nieuwe netwerk handmatig dezelfde naam, security en password gegeven als mijn bestaande (AE) netwerk, echter toen leek ie ook te crashen en herkende mijn iMac alleen nog maar de TC in het netwerk. Moet ik de TC een andere netwerknaam geven als het bestaande AE-netwerk of zou deze hetzelfde moeten zijn?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat maakt op zich niet uit. In het eerste geval schakelt je apparatuur automatisch over als 't de verbinding met je AE verliest. In dat tweede geval moet je handmatig schakelen. Wat het best is, is wat het handigst werkt voor jou.

Het is vooral belangrijk dat je 'create a wireless netwerk' kiest, anders ga je wireless extenden en dat wil je niet. Probeer het voor de zekerheid ook even met een echte kabel tussen de twee apparaten ipv de powerline apparatuur.

• HaydenNL
Kennelijk heb ik gisteren toch ergens iets verkeerd overgenomen c.q. pech gehad want als ik hem nu instel zoals aangegeven en ik de naam van mijn huidige netwerk, incl settings, overneem dan doet ie het ineens perfect en zie ik via de Airport app dat nu een deel van mijn apparaten op de AE zit en een deel automatisch is overgeschakeld naar de TC. Tnx Cyber!
Pagina: 1