Een tijdje geleden heb ik mijn nieuwe PC gebouwd (+i7 6700k, 16MB mem, GTX 980ti, ROG Ranger, etc). OS is Windows 10 Pro NL 64bits, OEM gekocht en clean install op de Samsung 950 Pro 256GB. Ik heb voor mezelf een account met Administrator rechten aangemaakt. Vanaf het begin heb ik het probleem dat met name native apps zoals Instellingen, Paint, Store, etc niet vanuit het Start menu en taakbalk werken. Sommige weer wel zoals Notepad en Verkenner. Ik kan alles zoals games gewoon installeren en vanaf de desktop kan ik deze opstarten. Als ik naar system32 folder ga start bv Mspaint.exe ook niet op, via start-als-administrator echter wel. Dit probleem is consistent, ook na restart (ik zet de pc altijd uit). In de UEFI/BIOS is alles default, niets overgeclockt.
Windows heb ik tot 2x toe helemaal opnieuw geïnstalleerd, maakt niets uit. O ja, ik gebruik Bitdefender Internet Security 2016, legaal gekocht. Dit geeft verder niets bijzonders aan. Een uninstall van Bitdefender lost het probleem niet op.
Ik begrijp er niets meer van. Het lijkt wel een combi issue van Win10 en hardware. Iemand enig idee? Ik kan nu niet optimaal genieten van een deze fantastische PC.
Windows heb ik tot 2x toe helemaal opnieuw geïnstalleerd, maakt niets uit. O ja, ik gebruik Bitdefender Internet Security 2016, legaal gekocht. Dit geeft verder niets bijzonders aan. Een uninstall van Bitdefender lost het probleem niet op.
Ik begrijp er niets meer van. Het lijkt wel een combi issue van Win10 en hardware. Iemand enig idee? Ik kan nu niet optimaal genieten van een deze fantastische PC.