• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
Vanaf 09-07 heeft de Aldi een compactcamera van Medion in de aanbieding (http://www.aldi.nl/print/kw272016/
Het toeval wil dat ik op zoek ben naar een compactcamera en dat deze prijstechnisch dan natuurlijk interessant is. Heeft iemand ervaring met deze camera of kan iemand me wat meer specificaties doen toekomen want de omschrijving van Aldi is nogal mager.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mich007
Ik heb ze een mail gestuurd via de contactpagina, dus wacht hun reactie even af.
Maar was benieuwd of er toevallig personen zijn die ervaring hebben met een camera van Medion en het liefst met deze specifieke camera.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ze zijn goedkoop, daar is het wel mee gezegd. Voor een beginner niet aan te raden maar voor gewoon even wat fotos een prima camera.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:05

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:24

SomerenV

It's something!

Hier een review (in het Duits)

Ik zou er niet teveel van verwachten, zeker niet voor die prijs. Je kunt beter een paar tientjes investeren in een betere camera van een bekender merk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Mich007
Dankjewel voor de link..
Ik stond op het punt om een 'Panasonic Lumix DMC-TZ60' of een 'Canon PowerShot SX710 HS' aan te schaffen en toen zag ik deze camera bij toeval. Ik was daarom benieuwd in hoeverre deze met bovenstaande camera's zou kunnen concurreren aangezien de prijs natuurlijk een stuk lager ligt.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mich007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Dankjewel voor de link..
Ik stond op het punt om een 'Panasonic Lumix DMC-TZ60' of een 'Canon PowerShot SX710 HS' aan te schaffen en toen zag ik deze camera bij toeval. Ik was daarom benieuwd in hoeverre deze met bovenstaande camera's zou kunnen concurreren aangezien de prijs natuurlijk een stuk lager ligt.
Zoals iedereen al zegt, verwacht van de Medion niet te veel ;) Prijs én kwaliteit liggen een stuk lager..

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:49:
Zoals iedereen al zegt, verwacht van de Medion niet te veel ;) Prijs én kwaliteit liggen een stuk lager..
Ik zou van een Canon of Panasonic compact eerlijk gezegd ook niet al te veel verwachten. Het blijven compacts met een kleine sensor, met als enige voordeel t.o.v. een telefoon dat ze nog wat optische zoom hebben. Goed, Medion heeft nou niet echt de beste naam in betrouwbaarheid, maar of de optische kwaliteiten van de Canon of Panasonic nou beter zijn puur omdat er een bekende naam op staat, zou ik niet durven zeggen.

Ik heb ook een Canon compact gehad waarvan de beeldkwaliteit bij inzoomen zo hard achteruit ging, dat ik die eigenlijk alleen maar wijd open durfde te gebruiken. Of een Olympus compact die wel ok was bij inzoomen, maar zodra er ook maar een wolkje voor de zon kwam alleen nog maar bewogen foto's kon produceren.

Ik ken de specifieke modellen niet die de TS op het oog had, maar ik wil maar aangeven dat vertrouwen op een merknaam ook geen garantie is op succes.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
henkie196 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Ik zou van een Canon of Panasonic compact eerlijk gezegd ook niet al te veel verwachten. Het blijven compacts met een kleine sensor, met als enige voordeel t.o.v. een telefoon dat ze nog wat optische zoom hebben.
Er zit nog best wel een wereld tussen een telefooncamera en een professionele spiegelreflex. Hoe mooi de foto's van telefoons vandaag de dag nog zijn ik vind compactcamera's nog steeds mooiere foto's maken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

LordSinclair schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Er zit nog best wel een wereld tussen een telefooncamera en een professionele spiegelreflex. Hoe mooi de foto's van telefoons vandaag de dag nog zijn ik vind compactcamera's nog steeds mooiere foto's maken.
De 1 inch modellen wel ja, maar als je optische zoom niet meerekent kom je met een Galaxy s7 echt goed weg hoor.

• Mich007
De Medion valt dus af ;)
Maar als ik het goed begrijp zijn zowel de 'Panasonic Lumix DMC-TZ60' als de 'Canon PowerShot SX710 HS' ook geen goede opties? Zijn er betere camera's in dit segment (ca. 250 EUR)?

Het is niet zo dat ik er (semi)professioneel mee wil gaan fotograferen.
In september verwachten wij onze eerste kleine en het is daarom vooral bedoeld om wat leuke plaatjes en filmpjes mee te schieten omdat ik dacht dat dat toch altijd beter zou zijn als met de telefoon.
Daarnaast zal de camera mee op vakantie gaan en daarom dacht ik dat een goede zoomfunctie ook wel handig zou zijn.....

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
Als je ook veel op het strand en/of in de buurt van water te vinden bent kan het leuk zijn om eens naar een wat hufterprovere camera te kijken: pricewatch: Nikon Coolpix AW130 Zwart

De optische zoom is "maar" 4x, maar daar in tegen kan die tegen zand en water. De groothoek is handig om in krappere ruimtes binnen te fotograveren of in de stad als je een kerk/groot bebouw op de foto wilt zetten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-11 17:59
Voor de klasse camera waar je in zoekt komt de Panasonic Lumix DMC-TZ60 goed uit de bus... diverse reviewers noemen die camera als een van de betere keuzes in de prijsklasse travelzooms.

https://tweakers.net/prod...c-lumix-dmc-tz60/reviews/

http://www.photographyblo...c_tz60_review/conclusion/

http://www.trustedreviews.com/panasonic-lumix-tz60-review

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor het fotograferen van een baby verwacht ik dat je veel foto's binnenshuis wil gaan maken. Daarvoor lijken die travelzooms me niet echt de beste opties, want de beperkende factor is dan vaak het beschikbare licht (en direct flitsen is niet echt fijn voor de baby en ook niet mooi qua belichting), en hoef je vaak niet heel veel in te zoomen. Ik zou dus eerder zoeken naar iets met een wat grotere sensor, alhoewel ik niet daar geen van kan vinden onder de €250. Een eerste versie Sony RX100 is toch alweer aanzienlijk duurder.

Dan zou ik dus even gaan kijken naar camera's die een groter diafragma hebben (een lager f-getal), zodat de lens meer licht doorlaat (een grotere sensor vangt door zijn grotere oppervlak ook meer licht). Dat gaat echter vaak wel weer ten koste van het zoombereik.

Ik zie nu dat een Nikon 1 ook een optie zou kunnen zijn. De Nikon 1 S2 is volgens mij alweer een ouder model, maar heeft wel een grotere sensor (ook een 1" sensor). De lens heeft wat minder zoombereik dan de eerder genoemde Sony RX100, en is ook minder lichtsterk (hoger f-getal), maar komt qua prijs wel behoorlijk dicht in de buurt van de Canon en Panasonic compacts die je noemde.

Het is een beetje een afweging tussen minder bewogen en scherpere foto's van je toekomstige baby, of wat meer zoombereik voor later op vakantie.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 05-07-2016 13:17 ]

Pagina: 1