Linkedin/Facebook ook bekeken/vrienden, privacy?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kent het wel als je een beetje door Facebook en Linkedin aan het bladeren bent, je krijgt vanzelf allerlei profielen voorgeschoteld die door anderen bekeken zijn of reeds bekeken hebt. Hoe zit dat? Zien anderen, of ziet de persoon in kwestie dat ik op zijn (LinkedIn) profiel gekeken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 02:58:
Je kent het wel als je een beetje door Facebook en Linkedin aan het bladeren bent, je krijgt vanzelf allerlei profielen voorgeschoteld die door anderen bekeken zijn of reeds bekeken hebt. Hoe zit dat? Zien anderen, of ziet de persoon in kwestie dat ik op zijn (LinkedIn) profiel gekeken heb?
Bij linked in wel als je dat niet uit gezet hebt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Bij Facebook zijn 'Mensen die je misschien kent' idd op basis van het kijkgedrag van elkaar. Bij LinkedIn maken ze het wat specifieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

LinkedIn combineert volgens mij een aantal bronnen voor de lijsten: het kan gaan om doorklikkers (mensen die dit profiel bekeken keken ook naar ...), relevante overlap in organisaties en mensen met gelijkende profielen.
Als iemand daar je profiel bekijkt krijgt de eigenaar van het profiel daar inzicht in. Je kan bepalen of het met jouw naam is of enkel een vage omschrijving.

Facebook kijkt volgens mij ook naar je adresboek (als je dat hebt toegestaan), anderen die jou in hun adresboek hebben en wellicht naar overlap in reacties/tags. Ik zie namelijk wel vaak mensen in Facebook voorbij komen waarvan ik weet hoe ik ze ken, maar zelf geen link naar ze toe heb.

Maar dat is slechts zoals ik het ontleed heb...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

deTuinman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:46:
Bij Facebook zijn 'Mensen die je misschien kent' idd op basis van het kijkgedrag van elkaar. Bij LinkedIn maken ze het wat specifieker.
Volgens mij klopt bovenstaande niet maar worden die mensen puur aangedragen op basis van afstand binnen het sociale netwerk. Daar heeft bij elkaar kijken maar weinig mee te maken. Als dat al wordt meegenomen heeft die factor een heel lage weging.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1