Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ik zoek een NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

Vraag

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
Omdat ik mijn hele bureau vol heb staan met USB hardeschijven. (4 usb 2.0 schijven en 2 USB3.0 schijven) ben ik op zoek naar een apparaat die ik bijv in de meterkast kan neerzetten en vanaf daar via het netwerk ze kan gaan gebruiken. Kan ik dezelfde snelheden halen via het netwerk als bedraad via USB ?

Wat voor prijs moet ik aan denken voor zo iets?

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Zoiets ga je niet vinden.

Een NAS leent zich ervoor om daarin hard disks in te bouwen. Aan de meeste kun je wel externe disks hangen via USB, maar het aantal poorten is dan vaak beperkt tot 2 of 3.
Iets als een "deel USB apparaten met het netwerk doosje" zou ook een computer kunnen zijn... Dan ben je direct terug bij af.

Misschien is het handig om even vast te leggen wat precies je wensen en eisen zijn. Qua prijs voor een NAS moet je namelijk denken in het bereik 150 - 600 euro exclusief disks, afhankelijk van wat je wilt
.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, lees je even in wat je met een NAS kunt.

Je zult veel betere performance halen als je die USB schijven gewoon inbouwt ipv via USB benaderd. Daarnaast word het lastig om bijvoorbeeld een RAID setup te maken met USB schijven ;)
Dus : lees je in wat een NAS allemaal kan, bepaal wat je wil en kijk in de pricewatch wat een NAS die aan jouw eisen voldoet gemiddeld kost.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.