Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 21:37
[edit:] Grootste deel van de build is redelijk besloten, voornamelijk nu met een vraag over 1060 vs 1070, in combinatie met huidige systeem van tijdelijk 1080p en over 2-3 maanden 1440p.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk een pc voor games, af en toe 3d rendering en ook het gebruik van CUDA gerelateerde programma's (Caffe neural networks etc.)
Daarnaast werk ik op het moment ook veel met 3D data en Unity.

Had bedacht een PC te maken met de hoop dat hij wel 4/5 jaar mee kan gaan. (mogelijke upgrades van enkele onderdelen daargelaten)

Qua games zit ik een beetje verspreid: shooters (zoals battlefield, GTAV, maar ook overwatch and csgo), strategy games, (MMO)RPG's (Fallout4, Guildwars 2 etc.), en verschillende MOBA's

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

Op het moment heb ik er zo'n 1700 euro voor uitgedacht als limiet, exclusief besturingssysteem. Al vind ik het ook zeker niet erg eronder te zitten.
Het limiet is relatief soft, mocht ik erover heen gaan, dan is het een kwestie van afwegen of het de extra kosten waard is. Bij voorkeur dus < 1700,-
Assemblage en verzendkosten etc zullen geen probleem vormen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm, toetsenboard, muis, headset, boxen etc zijn al aanwezig. Voornamelijk dus behuizing en alle interne componenten nodig. Zoals nog te lezen zal vallen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het onderstaande kan je eigenlijk alles vinden wat ik denk nodig te heben: processor, moederbord, case, GPU, cpu koeler, voeding, ssd, hdd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 243,95€ 243,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 174,95€ 174,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 526,-€ 526,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 66,95€ 66,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 117,95€ 117,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Aerocool DS Red Edition, 140mm€ 16,50€ 16,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.507,-

Processor
In eerste instantie gekozen voor de i5-6600k, aangezien deze te overklokken valt + voor gamen in ieder geval meer bang for buck is dan een i7. Daarnaast met de processor + moederbord nog een 30 euro cashback actie via intel, dus ook gelijk weer leuk meegenomen.

Moederbord
Z170 moederbord, en dus ook te overklokken. Daarnaast is het uiterlijk ook redelijk van belang geweest met de zwart-rood look. Verder heb ik dit moederbord ook op meerdere punten goed aangeschreven zien staan, had ook nog naar de Asus Z170 PRO Gaming gekeken, waarna ik ergens iets had zien staan in een review dat voor 30 euro meer mijn huidig gekozen bord ook erg goed/beter was. Ik ben hierin mee gegaan.

GPU
Probeer ook hierbij een beetje met het rood and zwart te blijven. Dan sprinkt die van MSI er al erg snel uit. Had ook nog ergens iets gezien van 1070 kaarten met led verlichten die ook op rood gezet kon worden. Maar door de extreem beperkte beschikbaarheid nog niet echt naar veel varianten van de 1070 gekeken.

Behuizing
Strak design, in gewenste kleur combinatie en ook erg stil + goed te koelen (als ik reviews mag geloven). Had ook naar de NZXT S340 variant gekeken, maar de H440 sprak mij meer aan.

Koeling
Heb in het verleden problemen gehad met CPU die te snel te warm werd, dus wilde dit keer een degelijke CPU koeling, die er ook nog een beetje goed uitzag. Vond persoonlijk de Scythe Mugen 4 er wat minder uit zien, en de prestatie was ook nipt beter voor de Rock.

RAM
16 GB voor nu, alsgoedis ook met de goede clock voor het moederbord. Kan in principe voor 8gb gaan en altijd later nog bij kopen. Maar gezien het geringe verschil, toch maar voor de 16GB gegaan. Voor gamen niet echt nodig, maar grote datasets met afbeeldingen kunnen al gauw erg groot worden dus opzich nog een klein beetje te verantwoorden.

Opslag
Samsung 850 Evo ben ik goed over te spreken. Door 500 GB voor het OS en mogelijk een paar games met irritante loadscreen. en de overige 2TB HDD voor al het andere. Lijkt mij voorlopig voldoende. De case heeft verder nog mogelijkheden tot 9 extra opslag mediums, dus kan altijd nog bij plaatsen.

Voeding
Qua voeding zou ik zover ik had bedacht met 550 sowieso goed, mogelijk zelfs met 450 maar ik heb liever iets teveel marge dan te weinig. Zit ook nog te denken dat voor het langetermijn denken 650 misschien nog een optie is, maar vandaar ook deze thread.

Extra
Een waakzaam oog zal al snel een vreemde vogel ontdekken in de lijst: Aerocool DS Red Edition, 140mm
Terwijl de case ook 4 fans al standaard meelevert. Reden voor deze aankoop, is het feit dat deze achterin de case te zien zal zijn, en de nieuw zwart met rood is ipv zwart met wit

Voor snelle referentie welke fan standaard meegeleverd wordt voor op de achterzijde:
NZXT FN V2, 140mm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Het liefst houdt ik de kleuren in hetzelfde dominerende zwart-rood. Heeft te maken met het punt dat ik graag dit kleurscheme behoudt, al zou zwart-wit ook nog prima kunnen (mocht dit makkelerlijk zijn voor suggesties).

Daarnaast zit ik waarschijnlijk redelijk vast aan Nvidia voor de CUDA gerelateerde bezigheden. Al zouden sommige van de applicaties ook in OpenCL kunnen dus in die zin zou dit niet vast staan de RX490 lijkt immers ooknog interressant als meer budget optie, al gok ik niet dat ik het daar 4/5 jaar mee vol zou houden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)

Aangezien ik sinds tijden weer een keer in mijn PC investeer, wil ik ook dat het nog uitnodigd ernaar te kijken (onderdelen dus het liefst zo veel mogelijk op elkaar afgestemd).

Daarnaast heb ik ook geen interesse in het jumbo jet op mijn bureau, maar zover ik kon zien had ik al wel redelijk gekeken naar geluid, en zou dit niet een probleem moeten vormen (please correct me if I am wrong). PC zal in eerste instantie in de kamer staan en pas na een verhuizing worden ik+pc wegestopt in een aparte kamer.

Voor nu zal ik voornamelijk 1080p gaan qua beeldscherm, dit wil ik ook zeker op 60+fps kunnen draaien voor de meeste games. Binnen 2 a 3 maanden waarschijnlijk switchen richting 1440p.

Ga je overklokken?

Voorheen ook gedaan, toen een tijdlang met een laptop gezeten ipv vaste PC dus ben er weer even uit, maar wel zeker weer van plan. (hobby's moet je hebben)
Ik ben er van bewust dat de prestatie verbeteringen voor games etc, minimaal zullen zijn oftewel bijna niet op te merken, zoals heb dan ook deze onderdelen overwogen als non-overclock versie, maar uiteindelijk kon ik het idee niet loslaten en heb ik toch voor het overclocken gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,95

Uiteindelijk zou ik dit altijd nog kunnen doen mocht ik mij bedenken voordat ik het bestel, voor nu blijf ik bij overclocken met in het achterhoofd de kennis dat ik zonder veel verlies snel 130 euro kan besparen.

Wat verwacht je van ons?

Voornamelijk advies over de huidige build, en mogelijke suggesties voor verbeteringen. Ik ben altijd erg van het wikken en wegen en probeer eigenlijk alle data die ik voor ogen kan krijgen mee te nemen in beslissingen, nu ben ik er al een tijdje uit geweest, en ben ik ook al weer een tijd zo goed als het gaat aan het inlezen.
Ik gok dat de meeste hier ook veel verstand van zaken zullen hebben, dus hoor ik graag ook jullie ideëen over de build.

Nog 2 specifieke vragen:

1) Mogelijk puntje waar ik weer een sucker voor looks ben, is de cpu koeling.
Ik wil graag een toch wel goede koeling, die er ook nog goed uit ziet. De dark rock sprong bij veel reviews goed uit de bus, behalve het feit dat met een window build...
hij een groot deel van de window zou bedekken. Nu heb ik ook andere soortgelijke builds bekeken en hoe mensen met deze case dit nog wel eens oplossen (voornamelijk de vele threads hier maar ook pcpartpicker heeft een deel waar mensen volledige builds showen).
Hierin zag ik dat mensen nog wel een over gingen op waterkoeling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Nepton 240M€ 94,95€ 94,95

Deze zou ook vergelijkbaar moeten presteren met de luchtkoeling: be quiet! Dark Rock 3
qua temperatuur alleen wel wat luider. Zit nu voornamelijk met de vraag voor suggesties voor cpu koeling die wat minder als een massief blok in mijn windowed kast zal hangen.

Ik sta nog steeds 100% volkomen open voor luchtkoeling, aangezien ik ergens het gevoel heb dat waterkoeling voor mijn "hobby tweaken" licht overkill zou kunnen zijn (of ik kan wat enthousiaster worden, hehe). Al zouden misschien beter werkende waterkoelingen ook kunnen, al had ik deze vooral gekozen
omdat hij goed aangeschreven stond en ook niet een te groot prijsverschil had met de lcuhtkoeling dit ik in gedachte had. Ben ook bezorgd dat het een goedkoop-duurkoop zal worden.

2) Daarnaast zat ik ook nog met een i7 in mijn gedachte, voornamelijk future proofing en of ik er naast gamen een merkbaar verschil uit zou kunnen halen met renderen etc.

[EDIT: Uiteindelijk de vraag mede door een simpele eye opener in de reacties voor mezelf beantwoord: het renderen etc doe ik te weinig om het 100 euro verschil te verantwoorden.]

[ Voor 255% gewijzigd door Clawness op 19-07-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi,

Je hebt al een uitgebalanceerd systeem samengesteld. Je kan misschien voor een CF opstelling gaan met de nieuwe RX 480, de voeding heeft dan te weinig vermogen. pak dan de 650 watt

Hieronder een benchmark van gta v:

https://tweakers.net/revi...t-far-cry-4-en-gta-v.html

en hieronder een aangepast lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
2Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 276,95€ 553,90
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,95€ 19,95
1Corsair RM650x€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
Hey Laurens,
bedankt voor de reactie. Neem de suggestie in ieder geval sowieso mee als potentiële optie. Alleen helaas brengt extra info ook altijd weer extra vragen mee in mijn geval, so please, bare with me.

Voeding had ik inderdaad al bedacht, dat met een crossfire of sli er wel een sterkere in moest. Maar altijd handig dat idee nog bevestigd te zien worden.

Had ook naar de crossfire setup gekeken. Zat er alleen nog mee dat niet alle games altijd SLI en Crossfire even goed supporten (al valt het met nieuwere titels wel wat mee).
Ik heb in het verleden vaak gehoord dat als je vergelijkbare resultaten met een enkele kaart kan bereiken voor een vergelijkbare prijs, dat vaak een handigere optie is. Zowel vanwege support als power consumption.

Is dit zeg maar het verhaal van jaren terug, of geldt dit nog steeds?

Daarnaast meer een vraag richting de RX 480 zelf, zou het niet ook nog verstandig zijn om nog te wachten of de aftermarket varianten, qua koeling en geluid etc? Zover ik kan zien hebben bijna alle varianten op tweakers nog de standaard koeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Clawness op 04-07-2016 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:56
LaurensConjardo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:06:
Hoi,

Je hebt al een uitgebalanceerd systeem samengesteld. Je kan misschien voor een CF opstelling gaan met de nieuwe RX 480, de voeding heeft dan te weinig vermogen. pak dan de 650 watt

Hieronder een benchmark van gta v:

https://tweakers.net/revi...t-far-cry-4-en-gta-v.html

en hieronder een aangepast lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
2Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 276,95€ 553,90
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,95€ 19,95
1Corsair RM650x€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,35
Crossfire is ten zeerste af te raden. Er zijn veel meer nadelen dan voordelen. Je kan beter voor een single gpu gaan en over enkele jaren een nieuwe aanschaffen die de huidige kaart er 2x uitblaast.

Dat gezegd te hebben, heeft ts zo een zeer uitgebalanceerde build. De keuze voor wel of niet overklokken zou je echt zelf moeten maken. Het scheelt al gauw 100 euro als je het niet doet, en dat geld zou je bijvoorbeeld in een grotere ssd of monitor kunnen steken. Wat betreft de cpu koeler, zou ik geen waterkoeling gebruiken. Ja, het ziet er misschien iets mooier uit, maar na een tijdje ben je er al lang aan gewend dat er luchtkoeling in zit (qua looks). Tevens is luchtkoeling een stuk stiller, omdat je de pomp bij een aio constant hoort. Tot slot is de gekozen 550 watt voeding meer dan genoeg. In de toekomst worden de kaarten alleen maar zuiniger en gaat deze voeding geen enkel probleem vormen. Als je helemaal met het thema mee wilt, dan zou je nog kunnen gaan voor rood ram geheugen van Corsair pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16R, omdat het moederbord ook al donker van kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
Hey theman36,

Grappig genoeg mijn vermoeden bevestigd op het moment dat ik zelf de vraag stelde. SLI/CF vs single kaart lijkt nog steeds te gelden.

Het punt van overklokken laat ik denk ik nu staan op: ja. Ben er van bewust dat het geld ook in andere onderdelen gestoken zou kunnen worden, maar het tweaken blijft toch leuk.

Bedankt voor de info over de koeling, had inderdaad al gelezen over het pompje dat nog wel een herrie kan veroorzaken, en dat was ook een van de afknappers, naast de prijs ofcourse. Blijft een puntje waar ik mee blijf zitten. ben ook aan het zoeken naar andere luchtkoeling met een zwart of rood uiterlijk die er ook goed uitzien, maar qua reviews ook etc blijft de rock toch wel bovenaanstaan,

Rood ram kan inderdaad zeker goed passen, en aangezien de prijsverschillen minimaal zijn, en daarnaast verschillen de true latency ook niet teveel, zal ik deze zeker overwegen. Moet alleen nog even uitzoeken of ze bijvoorbeeld onder het grote koelblok passen. De kingston fury had ik in een andere build gezien, dus vandaar dat ik die met meer zekerheid kon kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Clawness op 04-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:56
Clawness schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:59:
Hey theman36,

Rood ram kan inderdaad zeker goed passen, en aangezien de prijsverschillen minimaal zijn, en daarnaast verschillen de true latency ook niet teveel, zal ik deze zeker overwegen. Moet alleen nog even uitzoeken of ze bijvoorbeeld onder het grote koelblok passen. De kingston fury had ik in een andere build gezien, dus vandaar dat ik die met meer zekerheid kon kiezen.
Dat gaat passen kan ik je vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
theman36 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Dat gaat passen kan ik je vertellen :P
Thanks voor de info! :P Die aanpassing ga ik dan denk ik maken, zal er inderdaad denk ik nog wat beter uitzien.

Trouwens ook interresante, en erg overeenkomende builds in jouw wenslijst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De i7 kan alleen handig zijn voor het 3D gebeuren, voor gaming hoef je een i7 in elk geval niet te overwegen, dat levert niets extra's op, behalve een portemonnee die wat leger is. Hyperthreading is leuk, maar in gaming wordt het niet gebruikt.

Maak ook even een afweging hoeveel 3D je wil gaan doen, als dat veel is dan kan een i7 zin hebben, maar zou ik wel benchmarks zoeken specifiek voor het programma wat je gebruikt. Aangezien je ook met CUDA aan de slag wil, ga je dus ook een hoop aan de GPU overlaten en zou ik dus ook de afweging maken of het dan nog wel zin heeft om te investeren in een CPU als de i7.

Gebruik je de PC meer om te gamen dan om 3D zaken te doen, dan zou ik lekker de i5 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:59:
De i7 kan alleen handig zijn voor het 3D gebeuren, voor gaming hoef je een i7 in elk geval niet te overwegen, dat levert niets extra's op, behalve een portemonnee die wat leger is. Hyperthreading is leuk, maar in gaming wordt het niet gebruikt.

Maak ook even een afweging hoeveel 3D je wil gaan doen, als dat veel is dan kan een i7 zin hebben, maar zou ik wel benchmarks zoeken specifiek voor het programma wat je gebruikt. Aangezien je ook met CUDA aan de slag wil, ga je dus ook een hoop aan de GPU overlaten en zou ik dus ook de afweging maken of het dan nog wel zin heeft om te investeren in een CPU als de i7.

Gebruik je de PC meer om te gamen dan om 3D zaken te doen, dan zou ik lekker de i5 houden.
Als ik het zo terug lees had ik het eigenlijk ook zelf kunnen beantwoorden, maar somehow niet gedaan. Gamen doe ik aanzienlijk vaker dan het renderen etc, en wat ik nog had kunnen vinden qua snelheidsverschillen uiteindelijk het geld niet waard. Thanks voor de eye opener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
Aangezien de 1060 nu ook uit is, en in duitsland ook nog voor een prijs rond tussen de 300 en de 400 euro.
Vroeg ik mij af wat jullie idee is, voor dit soort build. De onderdelen gekozen zoals in het lijstje behalve dat ik toch voor de X61 ben gegaan voor cpu koeling. nu alleen nog beslissen over de videokaart.

voor 1080p lijkt de 1060 al voldoende op ultra voor nu, op 1440p meer een middenmoot. Al lijkt dat een beetje voor de huidige generatie games, en lijkt de 1070 toch meer te kunnen geven voor nieuwe generaties

de 1070 lijkt beide aan te kunnen zowel nu als waarschijnlijk de volgende generatie games, al mogelijk ietswat overkill voor 1080p.

Mijn vraag vooral, zie ik misschien nog iets over het hoofd? Beide kunnen in principe binnen het budget, en zal nog tijdelijk op 1080p zitten, vervolgens op 1440p.

Zie voornamelijk een ongeveer 200 euro verschil, zie daarnaast ook ongeveer dat de 1070 toch vaak 20fps + meer heeft. Iemand misschien ook een gok over hoeveel langer je daar ongeveer mee zou kunnen doen? Vanuitgaand dat ik uiteindelijk op medium settings en 40+ fps zou accepteren (ik weet dat het erg veel gok werk is, maar misschien op basis van de vorige series?)

Weet niet goed hoe ik er precies over moet denken, vandaar, hopelijk mijn laatste vraag voor advies voor deze build.

[ Voor 24% gewijzigd door Clawness op 19-07-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Ik heb in een eigen topic ook de afweging gemaakt voor een 1070 VS 1080 en op het einde van de rit is de 1070 de winnaar. Gewoon omdat hij nu meer dan volstaat en je realistisch gezien je GPU binnen de helft van je totale pc levenstermijn wilt vervangen als de evoluties snel zouden gaan. Dan is de 1070 de ideale middelground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 12:28
Als je voorlopig nog op 1080p gaat gamen zou ik een goedkopere VK kopen. Tegen de tijd dat je over gaat naar zeg 1440p dan zal een GTX1070 ruimschoots moeten volstaan, en zal deze qua prijs hopelijk ook lekker gezakt zijn. Voor nu zou ik een een leuke GTX970 voor een schappelijk prijsje zoeken, en me daar op 1080p mee vermaken. Zodra je dan overstapt kun je de 970 alsnog leuk verkopen en zal de 1070 hopelijk een normaal prijs niveau hebben bereikt. Op dit moment >€500 euro voor een goede middenmoot kaart (want dat is het in de huidige generatie kaarten) vind ik ronduit schandalig. Persoonlijk zou ik dus lekker wachten.

zie nu bijvoorbeeld een 970 van MSI voor 180 aangeboden worden. deze kun je over een half tot heel jaar nog prima voor 150 verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door GLR89 op 20-07-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb verleden week deze laten bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 318,90€ 318,90
1MSI H170A GAMING PRO€ 124,95€ 124,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 549,-€ 549,-
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart€ 161,-€ 161,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 34,90€ 34,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R€ 75,95€ 75,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.566,50

heb ook lang getwijfeld of ik wel €500 voor vk uit wilde geven, maar geen seconde spijt, op 1080p geweldig, op 1440p geweldig en ik had het geld nu, dus waarom uitstellen? Als he nu uitstelt, dan zal over 6 maanden wel weer iets anders nieuwer en beter zijn, maar dan heb ik in ieder geval tot die tijd kunnen doen wat ik wilde op de settings die ik wil. je kunt wel blijven uitstellen, er zullen, gelukkig, namelijk altijd wel weer verbeteringen komen. kan je elfs zeggen dat de extra koeler vrijwel onnodig is, temperaturen blijven gewoon onder de 60graden als ik witcher 3 op 1440p speel, dus de fans op de vk doen hun werk geweldig en zijn nog eens dluisterstil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawness
Allemaal bedankt voor de input. In ieder geval een goed punt over het uitstel gedrag, er komt altijd wel weer wat nieuws aan. Heb ook overwogen tijdelijk een oudere videokaart te nemen, maar toch besloten voor de 1070 te gaan.

Zit nu nog alleen een beetje te twijfelen tussen de MSI Gaming X en de Asus Strix, beide zijn denk ik mooie kaarten, leverbaarheid van de strix + prijs alleen een domper :'(. Wordt nog even een nachtje over slapen en dan denk ik toch maar eens de bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 12:28
Snap jullie punt. Echter nu 525-550 betalen voor een kaart die over een paar maanden ruim €100 goedkoper zal zijn vind ik een jammere investering. Zeker gezien het feit dat je de kaart eerst voor 1080p gaat gebruiken. Maar gelukkig staat het iedereen vrij hier zijn eigen keuzes in te maken :) de armor variant van MSI bied nagenoeg gelijke specs als de gaming x en is iets gunstiger geprijsd, tipje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar de armor variant van MSI is wel zwart wit, mocht je over de kleurstelling vallen, de gaming x is rood/zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 21:21
Ik raad je de Kraken x61 niet aan. Een erg luide koeler daarnaast verpest de rubbere non sleeved tubing echt de looks met een window. Vuilt hecht er ontzettend snel aan.
Pagina: 1