ik heb een vraagje ik heb op het moment een r9 290 in mijn pc maar ik vroeg me af is het nou slim om deze te verkopen end dan een rx 480 8gb te kopen of zal ik gewoon mijn r9 290 houden.
Vraag
Alle reacties
Scheelt nauwelijks in performance... De RX480 is wel nieuwer, maar zit in een lagere klasse (mid-range) dan je 290. Heb je überhaupt al reviews (zoals deze) gelezen?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Het ligt eraan.
Gebruik je geen H265 of iets in die richting?
Boeit verbruik + de bijbehorende hitte je niet zoveel?
Wil je geen kleinere kast waar een R9 290 niet in past?
Als je daar allemaal "ja" op antwoord, dus geen H265, verbruikt boeit niet en je huidige kast is prima? Dan lekker je 290 houden.
Wil je wel met H265 gaan werken, wil je een zuinigere pc en/of lijkt een mITX systeem je wel wat? Dan zou ik een RX 480 pakken.
Performance verschil is momenteel niet heel groot, de 480 is wat sneller, en loopt vast nog wel uit met driver updates, maar heel schokkend wordt het niet. Zo gek ook niet, die kaart kost de helft van een 290, en zit dus een klasse of twee lager.
Gebruik je geen H265 of iets in die richting?
Boeit verbruik + de bijbehorende hitte je niet zoveel?
Wil je geen kleinere kast waar een R9 290 niet in past?
Als je daar allemaal "ja" op antwoord, dus geen H265, verbruikt boeit niet en je huidige kast is prima? Dan lekker je 290 houden.
Wil je wel met H265 gaan werken, wil je een zuinigere pc en/of lijkt een mITX systeem je wel wat? Dan zou ik een RX 480 pakken.
Performance verschil is momenteel niet heel groot, de 480 is wat sneller, en loopt vast nog wel uit met driver updates, maar heel schokkend wordt het niet. Zo gek ook niet, die kaart kost de helft van een 290, en zit dus een klasse of twee lager.
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
250W vs 150W > Check
480x gemiddeld sneller als 290X > Check
Nieuwe technische features zoals GCN 4.0 en HDMI 2.0 geloof ik > Check
Je zou gek zijn het niet te doen.
Gaat meer geld in zitten > checkVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:02:
250W vs 150W > Check
Onzeker of ts de features nodig heeft > check
Performance improvements zijn klein > check
Zou ik niet 'upgraden' > check
Een RX480 (niet "480X") is nauwelijks sneller dan een 290. TS heeft het niet over de 290X, en wat je zegt klopt niet eens omdat de RX480 niet sneller is dan een 290X...Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:02:
250W vs 150W > Check
480x gemiddeld sneller dan 290X > Check
Je zou gek zijn om geld uit te geven aan een upgrade naar een nieuwe kaart waarvan je het performanceverschil waarschijnlijk niet eens gaat merken...
[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 04-07-2016 13:32 ]
Verwijderd
http://www.tomshardware.c...-480-polaris-10,4616.htmlIn the end, we get performance somewhere between a Radeon R9 290 and 390 at dramatically lower power and a $240 price tag. Compare that to GeForce GTX 970 with half as much memory for ~$280 and Radeon R9 390 8GB in the same neighborhood. It’s hardly what we’d call the cusp of a revolution, particularly since you still have to pay $600 for a Rift or $800 for the Vive. But we certainly appreciate the combination of smaller, faster, cooler and quieter, all for less money. Moreover, AMD says the 4GB version’s performance isn’t far off, and that card should start at $200. Expect the cost-conscious crowd to veer in that direction instead.
Als je al een 290x hebt dan is het het niet waard om een upgrade van dit kaliber ertegen aan te gooien nee. Maar als verbruik en stilte je wel uit zou maken dan is dit technisch een vooruitgang. Crossfire is voor de games die daarvoor gemaakt zijn interessant, omdat het in sommige gevallen een 85% performance increase biedt. En dat gezamelijk voor nog geen 300W, net iets hoger dan de 290x op full usage.
Is lezen nou zo moeilijk? TS heeft een 290, geen 290X.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 02:59:
[...]
http://www.tomshardware.c...-480-polaris-10,4616.html
Als je al een 290x hebt dan is het het niet waard om een upgrade van dit kaliber ertegen aan te gooien nee. Maar als verbruik en stilte je wel uit zou maken dan is dit technisch een vooruitgang. Crossfire is voor de games die daarvoor gemaakt zijn interessant, omdat het in sommige gevallen een 85% performance increase biedt. En dat gezamelijk voor nog geen 300W, net iets hoger dan de 290x op full usage.
Ja, het stroomverbruik is lager, en als je nu zou moeten kiezen tussen een nieuwe 290 of RX480, dan ligt de keuze inderdaad erg voor de hand.
Maar TS heeft al een 290, en ik ben het niet met je eens dat een upgrade naar een RX480 het waard is alleen om het stroomverbruik.
Stroomverbruik en geluid maakt me niet zoveel uit ik had allen zo iets van nu is de r9 290 nog een beetje te verkopen en kan ik dus een rx kopen. Want ik weet niet waanneer die 290 outdated raakt kwa updates enzo
Die raakt qua driver updates niet zo snel outdated ofzo. Over het algemeen wordt de performance van AMD kaarten over tijd alleen maar beter. Het zal dus vooral om het stroomverbruik en de nieuwe technieken gaan draaien wil je je 290 sidegraden naar een RX 480. Ik denk dat je momenteel weinig meer voor een 290 gaat krijgen eerlijk gezegd, niet genoeg om een 480 te kopen in ieder geval.
Pagina: 1