Parkeergarage motor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Mag ik een motor parkeren op de plek voor een auto?

Ik wil morgen naar het werk met de motor, omdat ik enkel een vergadering heb en buiten de spits kan rijden. Normaal sta ik dan in een commerciële parkeergarage met abonnement. Voor zover ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit een motor in de parkeergarage zien staan en op de site van de exploitant (P1) kan ik eigenlijk ook maar weinig info vinden. De parkeergarage is ruim zat en zeker maandag zal deze verre van vol staan.

Dus daarom vroeg ik me af of ik de motor gewoon mag parkeren op de plaats van een auto? Gezien ik technisch gezien een abonnement heb om gewoon 1 vak te bezetten. Misschien een domme vraag, maar deze ervaring met de motor heb ik nog niet :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

https://www.p1.nl/fileadm...1_AV_11-06-2013___001.pdf

hier hebben ze het over een motorvoertuig. jouw motor valt daargewoon onder imho

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

empy

Rijdt rondjes

Zijn er geen andere plekken waar je 'm neer kan zetten? Voor de deur waar je moet zijn bijvoorbeeld ;)
Ik reed in Zoetermeer ook nog wel eens een parkeergarage in, deze had korte slagbomen waardoor ik er omheen kon schieten en 'm dan voor de lift in een hoekje zette.
Maar het kan, alleen heb je kans dat je motor niet gedetecteerd word door lussen bij de slagboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fish schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:45:
https://www.p1.nl/fileadm...1_AV_11-06-2013___001.pdf

hier hebben ze het over een motorvoertuig. jouw motor valt daargewoon onder imho
Er zijn ook parkeerplaatsen van "P1" die het volgende op hun site hebben staan:
In deze parkeergarage zijn geen motoren toegestaan.
Evenals https://www.p1.nl/parkeren/tilburg/parkeergarage-knegtel

Dus TS zou ook ff op de site voor "zijn" parkeergarage moeten kijken :)

Verder gewoon ergens parkeren waar niemand er last van heeft.. Zoals 't hoort als motorrijder >:) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 04-07-2016 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dank voor de antwoorden. Deze parkeergarage heeft blijkbaar een hoekje voor motoren. Was me nog niet opgevallen, niks aan de hand dus. Alleen kon je niet langs de slagboom af rijden en naar binnenrijden met een pasje in de hand is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 13:58
hahaha, ja dat met dat pasje heb ik ook last van op mijn werk.. zet hem tegenwoordig maar gewoon op de stoep in plaats van op mijn plek in de garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:31

Chakotay

Lick here to continue

Overal kunnen parkeren is toch juist een van de voordelen van motor? :P Ik zet het ding alleen als ik heel graag wil dat hij binnen staat (stromende regen e.d.) in een betaalde garage. Juist dan worden overigens de vloeren van die dingen vaak spekglad, wat niet echt ideaal is op de motor. O.a. bij Zaailand in Leeuwarden is dat ook de reden dat motoren er niet in mogen, ze vniden het risico met de gladde vloer te groot, en willen niet aansprakelijk gesteld worden voor valschade.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pasje zit bij mij in t voorvak van de tanktas. Dus geen issues voor de slagboom. Gratis parkeren voor mij overigens als medewerker die meer dan X km van 't werk afwoont én speciale motorplekkies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motorrijden = pragmatisch zijn.

Als er ergens regels specifiek zijn voor motoren, hou je je eraan (pas dus op met parkeren in Zandvoort ;) ), maar als er geen expliciete regels zijn, gewoon zorgen dat je a) niemand anders hindert en b) zelf veilig/comfortabel staat.

Mooi voorbeeld: ons flatgebouw heeft een parkeergarage met openbaar deel en afgesloten deel. Helaas krijgen we per huis maar een pas voor het afgesloten deel en staat de auto daar al. In het openbare deel zijn motorplekken, maar die waren voorheen echt altijd door auto's ingepikt. Wat doe je dan? In een paar bochten zijn obstakels neergezet om te zorgen dat niemand op een onmogelijke plek gaat parkeren. Daar past prima een motor tussen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
empy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:45:

Maar het kan, alleen heb je kans dat je motor niet gedetecteerd word door lussen bij de slagboom.
Daar ben ik een keer tegen aan gelopen bij de parkeergarage van het VU ziekenhuis. Kon geen kaartje trekken (en ik wilde hem voor een keer binnen hebben omdat ik de sleutels van het extra slot vergeten was). Na veel moeite de beveiliging aan de lijn en wat denk je..... motoren zijn verboden in de garage |:( . Die had ik ff niet zien aankomen eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TheBrut3 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:54:
Dank voor de antwoorden. Deze parkeergarage heeft blijkbaar een hoekje voor motoren. Was me nog niet opgevallen, niks aan de hand dus. Alleen kon je niet langs de slagboom af rijden en naar binnenrijden met een pasje in de hand is echt irritant.
Pasje in een borstzakje van je motorjas doen. Kun je zo bij en met handschoenen langs het ding halen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Miss_80 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Daar ben ik een keer tegen aan gelopen bij de parkeergarage van het VU ziekenhuis. Kon geen kaartje trekken (en ik wilde hem voor een keer binnen hebben omdat ik de sleutels van het extra slot vergeten was). Na veel moeite de beveiliging aan de lijn en wat denk je..... motoren zijn verboden in de garage |:( . Die had ik ff niet zien aankomen eerlijk gezegd
Wat meestal wel werkt is even je standaard of bok naar beneden drukken. (dat helpt natuurlijk niet als motoren verboden zijn, maar dat is in de meeste commerciele garages geloof ik niet het geval).

BMW 535D

Pagina: 1