Tijdelijke server daarna render machine

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik wil een machine samenstellen om te oefenen met hyper-v en windows servers. Na ongeveer een maand heb ik waarschijnlijk de beschikking over normale servers en kan de machine gebruikt worden als render/ontwerp machine.

1ste maand:
- Hyper-V waarbij ik ongeveer 3 VMs simultaat wil draaien (2x Windows 2012 en 1x Windows 10). Er zal geen load op de systemen staan aangezien het alleen maar voor lab oefeningen is.
Daarna:
Applicaties als Autocad, Sketchup, Vectorworks, Photoshop, Indesign.

Budget is tussen de 400 en 600,-. Dit is uiteraard erg weinig maar ik hoop door gefaseerd te upgraden een systeem te hebben wat continue past bij het gebruik maar ook minimaal kost. Ik heb nog een Coolermaster CM stacker kast en een aantal TBs aan sata schijven.

Ik heb een systeem samengesteld wat volgens mij voldoet aan de eisen (op korte termijn). En mogelijkheid geeft tot upgraden voor later. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie anders zouden doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150M BAZOOKA€ 70,91€ 70,91
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1be quiet! PurePower 9 400W€ 50,95€ 50,95
1Samsung 950 Pro 256GB€ 178,95€ 178,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 569,71

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom geen Azure? Dan kun je later een dedicated renderbak kopen. Bovendien krijg je bij Azure een maand free credits.

[ Voor 51% gewijzigd door Trommelrem op 03-07-2016 23:19 ]

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Of koop via ebay een refurbished machine, heb ik ook gedaan 128GB met 16 cores voor ongeveer 650 euro.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SSD is te snel. Tenminste, dat vind ik in dit geval. Jouw toekomstige werk en alle zaken die erbij komen kijken, kan je waarschijnlijk niet kwijt op je SSD (project-files) en dan is het zonde om zo'n (relatief kleine) maar snelle SSD te hebben. Je kan er ongeveer de helft op besparen als je een gewone SATA-600 SSD aanschaft.

De 400W voeding is een idee maar als je over een jaar ineens bedenkt ook weer te willen gamen of een goede GPU nodig te hebben voor hardware acceleration, heb je kans net op het randje te komen zitten qua vermogen. Een 450W of 500W zou in ieder geval een GTX1070 of een 480X moeten kunnen voeden.

En wat Trommelrem zegt; ga je VM's lekker op Azure draaien of AWS. Genoeg manieren om een trial-account aan te maken. Jouw VM's hoeven helemaal geen 16GB RAM te hebben; met een beetje pielen kan je ze gewoon op een "oude" laptop draaien met een i5-4xxx serie en minimaal 6GB RAM en 100GB HDD (differencing disk) samen met Windows Hyper-V Server Core.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je daadwerkelijk de applicaties gaat draaien die je noemt en maar een beetj gaat renderen dan lijkt me die i5 wel een slimme keuze. Je kunt zoals al vermeld voor 600+ euro ook wel een oude dual socket server vinden met redelijk wa multithreaded power, maar die zijn niet ideaal om op te werken..

specs

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja in dit soort situaties zou ik zoals max3400 zegt niet voor een ssd gaan en in plaats van een ssd voor een I7 processor gaan met hyperthreating voor renderen. Verder zou 2de hands misschien ook een mooie keuze zijn.

-de ssd
+hdd of goedkopere ssd met hdd.
-6500
+I7 cpu

[ Voor 12% gewijzigd door Galinsky op 04-07-2016 10:35 ]

• battler
Bedankt voor de tips! Ik ga nog even met EC2 spelen, dat gebruik ik nu al maar liep tegen wat problemen aan. Als ik er toch niet mee verder kom dan ga ik even kijken wat een i7 kost ipv de ssd m2.

• MAX3400

MAX3400

Vergeet je niet dat je ook gewoon SATA-600 in M2 uitvoering hebt? ;)

• battler
Dat wist ik niet, bedankt!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Voor een server is 6 sata poorten voor mij te krap en renderen doe ik liever op een i7 dan op een i5.

Je budget zal een rol spelen, een must is dan een SSD, dat is voor een lager budget een enorme snelheidswinst. Actuele projecten passen wel op een SSD en als archief de gewone schijven gebruiken. Zo werk ik ook.

• MAX3400

MAX3400

tweakerharrie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:18:
Voor een server is 6 sata poorten voor mij te krap en renderen doe ik liever op een i7 dan op een i5.
Een Raspberry Pi kan "server" spelen voor tientallen services; er is geen SATA-poort op te bekennen. Ik heb Windows Server op Azure draaien; daar is geen SATA-poort te bekennen maar ik kan zonder issues 20TB aan blob storage aanspreken.

Je uitspraak dat 6x SATA voor "een server" te weinig is, lijkt me dan ook enigszins vreemd. Als je je daarnaast bedenkt dat je op dit moment gewoon 10TB-disks per poort kan kopen, geef je dus eigenlijk aan dat je met minstens 60TB niet uit de voeten kan??

• tweakerharrie
Met een Pi heb je meerdere machines die je moet onderhouden en dat lijkt me niet de bedoeling van de topicstarter. Hij lijkt me ook geen man die 10TB schijven a 700$ per stuk gaat kopen gezien zijn budget.

• MAX3400

MAX3400

tweakerharrie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:12:
Met een Pi heb je meerdere machines die je moet onderhouden en dat lijkt me niet de bedoeling van de topicstarter. Hij lijkt me ook geen man die 10TB schijven a 700$ per stuk gaat kopen gezien zijn budget.
Je leest me verkeerd; jij doet uitspraken die kant noch wal raken in tweakerharrie in "Tijdelijke server daarna render machine"

• tweakerharrie
Jouw berichten zijn niet goed afgestemd op de vraag van de topic starter. Jij noemt je eigen oplossing als referentiekader. De topicstarter heeft het niet over een Pi en ook niet over Azure cloud. Die haal jij erbij. Het gaat om lokaal verkeer zoals Battler schrijft. Ik reageer op de 6 sata omdat hij een stacker heeft, daar passen veel meer dan 6 schijven in.
Pagina: 1