Ik wil een machine samenstellen om te oefenen met hyper-v en windows servers. Na ongeveer een maand heb ik waarschijnlijk de beschikking over normale servers en kan de machine gebruikt worden als render/ontwerp machine.
1ste maand:
- Hyper-V waarbij ik ongeveer 3 VMs simultaat wil draaien (2x Windows 2012 en 1x Windows 10). Er zal geen load op de systemen staan aangezien het alleen maar voor lab oefeningen is.
Daarna:
Applicaties als Autocad, Sketchup, Vectorworks, Photoshop, Indesign.
Budget is tussen de 400 en 600,-. Dit is uiteraard erg weinig maar ik hoop door gefaseerd te upgraden een systeem te hebben wat continue past bij het gebruik maar ook minimaal kost. Ik heb nog een Coolermaster CM stacker kast en een aantal TBs aan sata schijven.
Ik heb een systeem samengesteld wat volgens mij voldoet aan de eisen (op korte termijn). En mogelijkheid geeft tot upgraden voor later. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie anders zouden doen.
1ste maand:
- Hyper-V waarbij ik ongeveer 3 VMs simultaat wil draaien (2x Windows 2012 en 1x Windows 10). Er zal geen load op de systemen staan aangezien het alleen maar voor lab oefeningen is.
Daarna:
Applicaties als Autocad, Sketchup, Vectorworks, Photoshop, Indesign.
Budget is tussen de 400 en 600,-. Dit is uiteraard erg weinig maar ik hoop door gefaseerd te upgraden een systeem te hebben wat continue past bij het gebruik maar ook minimaal kost. Ik heb nog een Coolermaster CM stacker kast en een aantal TBs aan sata schijven.
Ik heb een systeem samengesteld wat volgens mij voldoet aan de eisen (op korte termijn). En mogelijkheid geeft tot upgraden voor later. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie anders zouden doen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 70,91 | € 70,91 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | be quiet! PurePower 9 400W | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 178,95 | € 178,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,71 | |
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl