Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een pc waar ik de komende paar jaar mee vooruit kan qua gamen soepel en met top resolutie. Maar ik wil ook graag de pc gebruiken voor mijn werk (SPSS en fotobewerking). Het doel is dan ook dat ik er een breed scherm bij ga kopen. (21:9?).
Wat mag het systeem gaan kosten?
het bedrag wat ik nu heb is circa 1200 euro. Iets minder is natuurlijk ook fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten maken mij qua merk etc niet uit. Wel liever een goede koop dan uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zelf heb ik dit samen gesteld.
1x Intel Core i5-6600 Boxed
1x Gigabyte GA-B150-HD3P
1x Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
1x Seagate Desktop HDD, 2TB
1x Fractal Design Define S - Window
1x Scythe Mugen 4
1x be quiet! Pure Wings 2, 120mm
1x Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8
1x Corsair RM650x
1x Crucial BX200 240GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur verder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de grote maakt niet uit, de pc komt onder mijn bureau te staan. Wel is een beperkt geluid wenselijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is eigenlijk:
A, heb ik alle onderdelen?, want ik heb echt nog nooit zelf een pc gebouwd. (muis beeldscherm en toetsenbord komt nog).
B. Passen de onderdelen goed bij elkaar of creëer ik nu ergens een "bottleneck".
C heb ik die extra fan nodig?
D: Zou er iets goedkoper of beter passend kunnen wat geen negatieve impact heeft op de gewenste prestaties?
Heel erg bedankt voor het advies alvast!
Ik wil graag een pc waar ik de komende paar jaar mee vooruit kan qua gamen soepel en met top resolutie. Maar ik wil ook graag de pc gebruiken voor mijn werk (SPSS en fotobewerking). Het doel is dan ook dat ik er een breed scherm bij ga kopen. (21:9?).
Wat mag het systeem gaan kosten?
het bedrag wat ik nu heb is circa 1200 euro. Iets minder is natuurlijk ook fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten maken mij qua merk etc niet uit. Wel liever een goede koop dan uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zelf heb ik dit samen gesteld.
1x Intel Core i5-6600 Boxed
1x Gigabyte GA-B150-HD3P
1x Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
1x Seagate Desktop HDD, 2TB
1x Fractal Design Define S - Window
1x Scythe Mugen 4
1x be quiet! Pure Wings 2, 120mm
1x Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8
1x Corsair RM650x
1x Crucial BX200 240GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur verder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de grote maakt niet uit, de pc komt onder mijn bureau te staan. Wel is een beperkt geluid wenselijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is eigenlijk:
A, heb ik alle onderdelen?, want ik heb echt nog nooit zelf een pc gebouwd. (muis beeldscherm en toetsenbord komt nog).
B. Passen de onderdelen goed bij elkaar of creëer ik nu ergens een "bottleneck".
C heb ik die extra fan nodig?
D: Zou er iets goedkoper of beter passend kunnen wat geen negatieve impact heeft op de gewenste prestaties?
Heel erg bedankt voor het advies alvast!