Een LOW budget GAMING systeem. Geen verstand veel vragen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdeboer1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-09-2018
Mijn vraag

Ik heb weinig tot geen verstand van computers en snap niet hoe ik alle componenten bij elkaar kan vinden. Wat ik wel weet is dat ik een leuke computer wil die niet mijn hele portemonnee leeg haalt. Dit gaat bij mij echter vrij snel omdat ik nog jong ben en voor een groot gedeelte het zelf betaal. Dus vroeg ik mij af wat ik er het best in kan doen, dus onderdelen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mijn budget zal echt wel aan een maximum komen van €600,-. Voor de €600 ben ik op zoek naar een zo goed mogelijke PC die de games van tegenwoordig op medium kan spelen. Alles moet gewoon goed genoeg zijn om het nog even vol te houden. Laten we zeggen zo'n ander half tot twee jaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb al een computer en ik vroeg mij af of ik oude onderdelen van het apparaat kan overzetten. Zoals de voeding of de hdd? Of het windows besturingssysteem. PS: Misschien zei ik zojuist iets heel doms maar ik wil even herhalen ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb enkele pagina's van het forum bekeken en zag al wat dingen staan. Bijvoorbeeld een i3 of een i5 processor, welke is aan te raden en waarom?

Verder heb ik hulp nodig bij de videokaart, het enige verschil wat ik opmerk is de koeling en het werkgeheugen. Ik hoop dat iemand er 1 weet die goed is maar betaalbaar.

SIDENOTE:
Ook heb ik een computer gevonden op marktplaats van 550 euro en gebruikt voor twee jaar. Is het een goede keuze deze te kopen?

Specificaties:
MSI 970A-G46 Mobo
AMD FX-6300 6 core 4,2 GHZ CPU
Gigabyte Radeon HD7970 (4GB)
Corsair Vengeance 8GB DDR3 RAM
Coolermaster Seidon 120XL Watercooler
3x Bitfenix coolers (1 rode aan de zijkant en 2 blauwe boven en voor bij de schijven)
120 GB SSD
1 TB HDD
Inclusief een DVD Drive.

[ Voor 21% gewijzigd door rutgerdeboer1 op 03-07-2016 19:02 . Reden: Onduidelijkheid ]

Beste antwoord (via rutgerdeboer1 op 03-07-2016 19:13)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Goed dit is tweakers dus het idee is niet dat we zomaar iets geven, maar sinds je niet veel weet is hier de perfecte oplossing voor :P We zorgen ervoor dat je wat leert!

Goed de eerste stap is weten wat erin je oude pc zit:
bruikbare componenten:
-case
-mogelijk de voeding (als je dit wilt weten kan je best hem even opsturen en de exacte details in dit topic plaatsen dus niet 500W maar bv: de rm550x dan weten we precies welke voeding het is)
-hdd/ssd
-cd reader card readers ect
-cpu mocht dit een goede i5/i7 van de vorige generatie zijn kan je die eventueel die meenemen met het moederbord en ram (ook weer slim om effe op te sturen welke proccesor je precies hebt en hoeveel ram)

Stap 2 is oriënteren wat je precies wilt doen met je systeem:
bv door de vragen uit het DAA beleid krijg je een goed idee wat je precies met je systeem wilt.(post dat ook effe handig voor ons :P )

dan stap 3:
Je weet wat je nog hebt en dus ook wat je nog nodig hebt.

checklist:
-moederbord
-voeding
-windows (key kan je van je oude systeem lezen en opnieuw installeren als je de cd nog hebt)
-cpu
-gpu
-kast
-ram
-ssd(/HDD)
optioneel:
-cd readers ect
-cpu koeling

Stap 4 is onderzoeken welke componenten je precies nodig hebt voor je doeleindes:
je weet nu welke onderdelen je nog mist. Kan je gaan zoeken welke specifieke modellen je nodig hebt een goede plek is bijvoorbeeld de BBG:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
je kan hier kijken bij een config die in de buurt komt van je budget en die componenten als startpunt kan nemen. en de onderdelen die je nog hebt en bruikbaar zijn kun je dan weglaten. dan kan je de componenten die je mist in een Handleiding Pricewatch zetten. Dan kan je nu beginnen met stap 5

Stap 5 is het verfijnen van je build:
Dit kan je doen door de build die je hebt in het topic te plaatsen en wij kunnen je dan verder helpen, maar dit betekend niet dat je zelf niet ook iets kan doen. Bij je pricewatch lijstje staat ook een totaalprijs stel die is kleiner dan je budget kun je beginnen met componenten upgraden (waarschijnlijk de videokaart) en dan zorgen dat het meer in de buurt komt van je budget en dan kun je met onze hulp precies die build maken die bij je past.

[ Voor 3% gewijzigd door mcmlevi op 03-07-2016 19:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt een low budget, maar welke spellen wil je spelen, en op welke resolutie en op welke settings: low-medium-high of ulrta?

Verder zijn er tientalen verschillende grafische kaarten te koop, en de meeste zijn goed voor het geld dat ze kosten, een kaart van 50 euro is meestal zwakker dan een kaart van 100 euro, maar een kaart van 180 euro is wel weer wat beter en eentje van 240 ook weer beter. Maar welke heb je nodig?

Je snapt, er is geen zinnig antwoord op je vraag te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdeboer1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-09-2018
@Reepje ik heb de vraag verandert en hoop dat het duidelijker is, misschien kan iemand anders wel iets zinnigs er uit halen op deze manier

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Goed dit is tweakers dus het idee is niet dat we zomaar iets geven, maar sinds je niet veel weet is hier de perfecte oplossing voor :P We zorgen ervoor dat je wat leert!

Goed de eerste stap is weten wat erin je oude pc zit:
bruikbare componenten:
-case
-mogelijk de voeding (als je dit wilt weten kan je best hem even opsturen en de exacte details in dit topic plaatsen dus niet 500W maar bv: de rm550x dan weten we precies welke voeding het is)
-hdd/ssd
-cd reader card readers ect
-cpu mocht dit een goede i5/i7 van de vorige generatie zijn kan je die eventueel die meenemen met het moederbord en ram (ook weer slim om effe op te sturen welke proccesor je precies hebt en hoeveel ram)

Stap 2 is oriënteren wat je precies wilt doen met je systeem:
bv door de vragen uit het DAA beleid krijg je een goed idee wat je precies met je systeem wilt.(post dat ook effe handig voor ons :P )

dan stap 3:
Je weet wat je nog hebt en dus ook wat je nog nodig hebt.

checklist:
-moederbord
-voeding
-windows (key kan je van je oude systeem lezen en opnieuw installeren als je de cd nog hebt)
-cpu
-gpu
-kast
-ram
-ssd(/HDD)
optioneel:
-cd readers ect
-cpu koeling

Stap 4 is onderzoeken welke componenten je precies nodig hebt voor je doeleindes:
je weet nu welke onderdelen je nog mist. Kan je gaan zoeken welke specifieke modellen je nodig hebt een goede plek is bijvoorbeeld de BBG:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
je kan hier kijken bij een config die in de buurt komt van je budget en die componenten als startpunt kan nemen. en de onderdelen die je nog hebt en bruikbaar zijn kun je dan weglaten. dan kan je de componenten die je mist in een Handleiding Pricewatch zetten. Dan kan je nu beginnen met stap 5

Stap 5 is het verfijnen van je build:
Dit kan je doen door de build die je hebt in het topic te plaatsen en wij kunnen je dan verder helpen, maar dit betekend niet dat je zelf niet ook iets kan doen. Bij je pricewatch lijstje staat ook een totaalprijs stel die is kleiner dan je budget kun je beginnen met componenten upgraden (waarschijnlijk de videokaart) en dan zorgen dat het meer in de buurt komt van je budget en dan kun je met onze hulp precies die build maken die bij je past.

[ Voor 3% gewijzigd door mcmlevi op 03-07-2016 19:13 ]