Een LOW budget GAMING systeem. Geen verstand veel vragen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdeboer1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-09-2018
Mijn vraag

Ik heb weinig tot geen verstand van computers en snap niet hoe ik alle componenten bij elkaar kan vinden. Wat ik wel weet is dat ik een leuke computer wil die niet mijn hele portemonnee leeg haalt. Dit gaat bij mij echter vrij snel omdat ik nog jong ben en voor een groot gedeelte het zelf betaal. Dus vroeg ik mij af wat ik er het best in kan doen, dus onderdelen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mijn budget zal echt wel aan een maximum komen van €600,-. Voor de €600 ben ik op zoek naar een zo goed mogelijke PC die de games van tegenwoordig op medium kan spelen. Alles moet gewoon goed genoeg zijn om het nog even vol te houden. Laten we zeggen zo'n ander half tot twee jaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb al een computer en ik vroeg mij af of ik oude onderdelen van het apparaat kan overzetten. Zoals de voeding of de hdd? Of het windows besturingssysteem. PS: Misschien zei ik zojuist iets heel doms maar ik wil even herhalen ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb enkele pagina's van het forum bekeken en zag al wat dingen staan. Bijvoorbeeld een i3 of een i5 processor, welke is aan te raden en waarom?

Verder heb ik hulp nodig bij de videokaart, het enige verschil wat ik opmerk is de koeling en het werkgeheugen. Ik hoop dat iemand er 1 weet die goed is maar betaalbaar.

SIDENOTE:
Ook heb ik een computer gevonden op marktplaats van 550 euro en gebruikt voor twee jaar. Is het een goede keuze deze te kopen?

Specificaties:
MSI 970A-G46 Mobo
AMD FX-6300 6 core 4,2 GHZ CPU
Gigabyte Radeon HD7970 (4GB)
Corsair Vengeance 8GB DDR3 RAM
Coolermaster Seidon 120XL Watercooler
3x Bitfenix coolers (1 rode aan de zijkant en 2 blauwe boven en voor bij de schijven)
120 GB SSD
1 TB HDD