Nieuwe en gewijzigde bestanden bijwerken in LMS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clan1511
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-03-2021

Clan1511

Squeezebox Touch met botw

Topicstarter
Ik stream via de Squeezebox Touch en gebruik LMS/instellingen/ nieuwe en gewijzigde mediabestanden zoeken.
Ik heb mijn muziek in 2 hoofdmappen (met submappen per genre) staan.

Ik heb eens de tijd genomen om het aantal albums in alle submappen te tellen, ik kom aan 1641 albums.
Als ik via LMS het scannen heb opgestart en de melding krijg dan het scannen is voltooid, klik ik op toepassen en krijg een overzicht van o.a. het aantal albums.

Om de een of andere reden worden er altijd minder albums gevonden dan er op mijn nas staan, deze afwijking is best wel veel, gemiddeld 50-100 albums).

Voordat ik mijn albums via de pc naar de nas plaats werk ik alle albums bij met mp3tag (ben er erg secuur in) en van alle albums is een playlist gemaakt. Alle bestanden zijn ingelezen met het flac formaat.

Herkent iemand dit probleem ( voor zover je het en probleem mag noemen :)) ) ook?

Clan1511

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Nooit naar gekeken, maar nu toch even geteld: 330 'gewone' albums, 3 compilatiefolders en nog een los nummer (met z'n eigen albumnaam). En volgens LMS heb ik 334 albums in de bibliotheek.

Ofwel, komt exact overeen.

Ik denk dat je moet kijken naar welke albums je mist in LMS - en of je in de ID3-tags wat redenen kan vinden waarom 'ie niet in de bibliotheek opgenomen wordt. Wellicht ook in LMS de scanner log doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clan1511
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-03-2021

Clan1511

Squeezebox Touch met botw

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord, het zal een hele klus zijn om dat uit te zoeken met de hoeveelheid albums die ik heb.

Clan1511