Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridderjoope
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-03 18:35
Situatie:
Ik wil het werkgeheugen uitbreiden van mijn BTO 15CL58 laptop. Er zit op dit moment 1 geheugenkaart in van 8gb van crucial (CT102464BF160B) en wil dit uitbreiden tot 16gb. Wanneer ik in de pricewatch zoek naar dit typenummer kom ik uit bij deze geheugenkaart:
pricewatch: Crucial CT102464BF160B
Deze ziet er echter anders uit dan de geheugenkaart die ik nu in mijn laptop heb zitten. Deze ziet er namelijk zo uit:
http://hardware.am/Photo/...rucial_CT102464BF160B.jpg

Mijn vraag:
Kan ik deze geuheugenkaart gebruiken voor het upgraden van het werkgeheugen of zal dit problemen veroorzaken?

Beste antwoord (via ridderjoope op 03-07-2016 19:31)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Als ik zo kijk is die afbeelding in de pricewatch (en op de site van Crucial) puur ter illustratie.
Vaak staat er ook een disclaimer bij dat de afbeelding kan afwijken van het daadwerkelijke product.

Mooi voorbeeld zijn bijvoorbeeld de AMD CPU's in de Pricewatch, de echte processor zit echt geen groot gekleurd logo op zoals de afbeelding in de pricewatch.

Als ik de specs vergelijk (wat belangrijker is dan een afbeelding :P ) zou het inderdaad dezelfde module moeten zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is of je laptop de hoeveelheid geheugen aankan.
Soms kan een laptop een bepaald aantal GB RAM wel aan, maar alleen met modules van een bepaalde grootte (als ik op het model laptop zoek wat je hebt geeft die aan maximaal 3x 8GB). Dus zou eigenlijk wel goed moeten gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Als ik zo kijk is die afbeelding in de pricewatch (en op de site van Crucial) puur ter illustratie.
Vaak staat er ook een disclaimer bij dat de afbeelding kan afwijken van het daadwerkelijke product.

Mooi voorbeeld zijn bijvoorbeeld de AMD CPU's in de Pricewatch, de echte processor zit echt geen groot gekleurd logo op zoals de afbeelding in de pricewatch.

Als ik de specs vergelijk (wat belangrijker is dan een afbeelding :P ) zou het inderdaad dezelfde module moeten zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is of je laptop de hoeveelheid geheugen aankan.
Soms kan een laptop een bepaald aantal GB RAM wel aan, maar alleen met modules van een bepaalde grootte (als ik op het model laptop zoek wat je hebt geeft die aan maximaal 3x 8GB). Dus zou eigenlijk wel goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridderjoope
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-03 18:35
Bedankt voor de reactie, ik ga hem meteen bestellen :)