Is overstappen verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Ha Tweakers,

Ik ben al een aantal weken aan het denken om over te stappen naar een (tweedehands) Macbook Pro.

Gezien ik niet helemaal thuis ben in het apple wereldje ben ik heel erg benieuwd naar jullie advies.

Situatie is als volgt:
Ik bezit een Dell XPS8100 met een Cyclone HD6850 waar ik niet zo vaak meer op game. Daarnaast heb ik een laptop ( https://tweakers.net/pric...0u4e-k01nl/specificaties/) die ik gebruik voor mijn studie (papers etc. geen programma's). Ik ben het zat om steeds de switchen tussen de twee, dus ik wil overstappen naar 1 goede laptop. Ik heb mijn oog laten vallen op de macbooks, maar heb geen ervaring met OS X en de performance.

Als ik mijn desktop en laptop verkoop en een Macbook Pro koop, welk model zou dan beide taken/apparaten kunnen combineren en is een macbook dan verstandig?. Dwz. af en toe BF3 spelen (SW Battlefront zou ook nice zijn) en fatsoenlijk papers schrijven.

Budget: max 900 euro.

PS. ik ben van plan om mijn 24inch monitor te houden om op te gamen/studeren.

Beste antwoord (via Dis4zter op 03-07-2016 17:43)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Gamen op een Mac... mhoah, gamen op een Mac zonder dedicated GPU: don't even try it. Wil je perse een Macbook Pro, accepteer dan dat je ofwel alleen maar lichte games op lage settings kunt spelen, of dat je games op medium kan spelen maar tegen een enorm premium (2200++ euro voor een 15" Macbook Pro).

Wil je wat gamen, haal dan een Windows laptop met een degelijke dedicated GPU, zoals een van deze. Dat zijn allen laptops van om en nabij de 900 euro met een degelijke GPU (860M, 960M of beter).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Die games kun je rustig uit je hoofd zetten voor op de MacBook. OP de nieuwere MBP's kun je die nog wel aardig spelen, maar niet voor het budget dat jij in je hoofd hebt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verdubbel/drievoudig je budget en het kan, of kijk naar andere merken ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Bedankt voor jullie berichten.
Is een model zoals dit iets?:
https://tweakers.net/pric...)-2-komma-6ghz-128gb.html

Er zit niet veel haast achter, dus ik kan rustig wachten tot er een advertentie langs komt die in mijn budget valt. (of er net boven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Die laptop heeft een iGPU, werkt prima voor browsen en zeer lichte games maar BF3 gaat bijv. niet fijn spelen.......

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Gamen op een Mac... mhoah, gamen op een Mac zonder dedicated GPU: don't even try it. Wil je perse een Macbook Pro, accepteer dan dat je ofwel alleen maar lichte games op lage settings kunt spelen, of dat je games op medium kan spelen maar tegen een enorm premium (2200++ euro voor een 15" Macbook Pro).

Wil je wat gamen, haal dan een Windows laptop met een degelijke dedicated GPU, zoals een van deze. Dat zijn allen laptops van om en nabij de 900 euro met een degelijke GPU (860M, 960M of beter).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
Waarom voldoet je studie laptop bijv niet? Voor echte games een Xbox of ps4 kopen en je bent veel goedkoper uit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Bedankt voor jullie advies!
Ik zal nog eens na gaan waar mijn prioriteiten liggen.

Op youtube heb ik wel filmpjes gevonden van mensen die bf3 spelen op een macbook, hoe flikken die mensen dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dis4zter schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:31:
Bedankt voor jullie advies!
Ik zal nog eens na gaan waar mijn prioriteiten liggen.

Op youtube heb ik wel filmpjes gevonden van mensen die bf3 spelen op een macbook, hoe flikken die mensen dat dan?
Wat zijn de specs van die MBP dan?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
redfoxert schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:31:
[...]

Wat zijn de specs van die MBP dan?
https://www.youtube.com/watch?v=2vYxeXm9Yck

Computer Specs:
2.4Ghz Intel Core i5
8GB 1600 Mhz DDR3
256 GB SSD
Intel Iris Graphics 1536MB
Boot Camp with Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Dat is met de resolutie zo ver mogelijk naar beneden en dan net 30fps, het kan maar is meestal niet echt speelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Ah okay

Goed, ik dank jullie allen voor het advies. Ik ga nog eens goed nadenken wat ik ga doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik vond BF3 op mijn 15" radeon R9 M370X al niet erg lekker spelen.

Framerate was degelijk met 50FPS, maar alles was stroperig en vertraagd. Alsof het renderen allemaal te veel tijd kost waardoor de frames .5 seconde achterliepen. Het verlagen van de resolutie naar 900P (dus native werkruimte van de macbook) ipv 1800P scheelde al heel veel, maar betekende wel weer dat de settings iets omhoog moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ja op 2880x1800 moet je niet willen gamen. Maar 1920x1200 of 1680x1050 werkt op m'n 15 inch prima met vrijwel alle games.

In ieder geval moet je je macbook daar niet specifiek voor kopen. Ik heb zelf gewoon nog een degelijke game pc ernaast. M'n macbook gebruik ik af en toe onderweg voor een spelletje. Als je een 2e hands macbook koopt zorg dan dat ie een losse gpu heeft. Integrated graphics is een no go voor gaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Er zijn betere laptops om te gamen dan een Macbook. Een macbook (Pro) kopen om te gamen is gewoon niet de juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Moi_in_actie schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:17:
Gamen op een Mac... mhoah, gamen op een Mac zonder dedicated GPU: don't even try it. een van deze. Dat zijn allen laptops van om en nabij de 900 euro met een degelijke GPU (860M, 960M of beter).
NouNou, overdrijven is ook een vak. Heb gegamed op een HD2500, HD4600 en HD5100.
De HD5100 uit mijn MBPr13 kan redelijk gamen op 1280*800 (mooi 1:4) (wasteland2, KotoR, SanAndreas Batman AA/AC, OpenRA(native) en een berg indie).
De nieuwste titels op hoge instellingen gaat niet lukken, maar de overjarige games lukt vaak goed. Wat mij betreft is het goed vergelijkbaar met gamen op een Xbox 360. (los van een niet werkende port hier en daar, batman liep bijvoorbeeld heerlijk)

Verder wel gelijk hoor.

Een macbook koop ik maar voor 1 simpele reden. WORKFLOW in een uur op een macbook kan ik meer geld verdienen dan in een uur op een windows laptop (zonder de nadelen van Linux (compatibiliteit)).
Een mac voor gaming kopen is idd achterlijk, al vond ik het wel een prettige mobiele console (heb meermaals in de trein een uur lang batman gespeeld met een 360 controller ;), de accu trekt dat ongeveer 2 uur).
Van mijn 1500 steamtitels zijn er een kleine 700 ook geschikt voor mac, dus ga er niet zo maar van uit dat een titel ook op mac draait (wine/bootcamp doe ik niet aan)

Uplay en Origin ondersteunen volgens mij geen mac.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 06-07-2016 14:41 ]

Pagina: 1