Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 en office synchronisatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Luc193
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04-2024
Hallo,

Sinds kort heb ik een update gedaan naar Windows 10. Ik merk dat het allemaal niet lekker werkt voor wbt het verzenden van mails en synchroniseren van bestanden met mijn OneDrive.

Mails worden (vaak) niet verstuurd;
mails lijken wel verstuurd maar in werkelijkheid is dat niet gebeurd. Pas als ik op een andere pc aanmeld dan verstuurd hij ze;
mails worden verstuurd maar alleen de content en niet de getypte mail zelf..
Ook heb ik vaak problemen met het gesynchroniseerd krijgen van bestanden op mijn OneDrive.

Waar zou ik het moeten gaan zoeken?

Groet,
Luc

Verwijderd

Vertel aller eerst eens welk mail programma je gebruikt.

Daarnaast wat gaat er precies mis met OneDrive?
Heb je al eens rechts geklikt op het icoon in de system tray en gekozen voor "View Sync Problems".

Eventueel een screenshot van wat je voor issues hebt, helpt.
Niemand hier heeft een glazenbol waarmee in jouw systeem kan worden gekeken. :P

• Luc193
Thanks voor jouw reactie.

Ik gebruik outlook 2013.
Outlook weigert een bepaalde mail te versturen terwijl ik hem met hetzelfde mailadres via mijn telefoon wel verstuurd krijg.
Vergeet de problemen met OneDrive maar heel even. Kon zijn doordat ik alles geupdate heb, OneDrive heel wat Gigabyte heeft moeten syncen

Verwijderd

Hoe vul je dat adres in? Handmatig? Of vanuit je autocomplete lijst?
Vaak zit het em daar in. Gooi het adres eens uit je autocomplete, (kruisje achter het adres wanneer je het intypt) en vul het daarna opnieuw handmatig in.

Wat ook kan zijn is als er quotes ' of " omheen staan dat Outlook het niet helemaal begrijpt.

• Luc193
AUTOCOMPLETE verwijderd en handmatig ingevoerd. Zonder resultaat. Maar deze fout is niet de enige fout die ik heb.
Ook dat Mails maar deels verstuurd worden en meerdere mails naar verschillende adressen een dag lang helemaal niet.

Verwijderd

Mail profiel al eens weggegooid en opnieuw aangemaakt?
Office al eens opnieuw geïnstalleerd?
Alle updates geïnstalleerd?
Wat is het verschil met je andere systeem waarop het wel werkt?
I.c.m. welke provider gebruik je het? Eigen mail server? Exchange? Gmail? Microsoft?
Welk protocol gebruik je? Imap, pop3, ActiveSync?
Wel/geen SSL?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eigenlijk heb je dus gewoon een functioneel probleem met Outlook. Dat is meer client software gerelateerd dan een OS probleem..

Ik verplaats je topic dan ook even naar: Client Software Algemeen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1