Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij aanschaf studie laptop (2e hands/refurbished)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ga een driejarige zorgopleiding doen en heb voor school een laptop nodig omdat de meeste lesstof digitaal is en er gebruikt wordt van het office pakket.
Er is een mogelijkheid om een laptop per dag te huren op school maar dit vind ik zelf geen fijn idee.
Ik heb geen hoog budget (max 400 liefst minder) maar wil er wel 3 jaar mee vooruit kunnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

digitale lesstof, office, af en toe een wat ouder strategy game uit de c&c reeks of een simpel ander spelletje.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een aantal advertenties zag ik hier voorbij komen met een 4e generatie i5 processor zoals een elitebook 820 g1 met ssd en 8gb voor 325,- of een Dell 7240 met 256 gb ssd en 8 gb of voor 425 een 7250 met 5e generatie i5 8gb en 256 gb ssd. Alle modellen beschikken over een 1366x768 tn scherm maar dat lijkt me geen enorme ramp voor het fornaat scherm en de doeleinden als ik echt wil gamen doe ik dat wel op mijn pc (full hd, gtx 970, 16gb ram en i7 4e gen,)

Beide Dells hebben nog garantie de HP niet. Ik wil graag de komende 3 jaar vooruit kunnen en ik vraag me af wat de beste keus is qua prijs/kwaliteit verhouding. Kan ik van de Elitbook verwachten dat deze nog probleemloos mee gaat de komende 3 jaar? of moet ik toch meer uit gaan geven?

Een andere optie is natuurlijk een budget laptop nieuw kopen met een nieuwere generatie pentium of misschien i-3 maar ik ben dan bang dat ik qua duurzaamheid van onderdelen beter af ben bij deze gebruikte modellen en qua performance misschien ook nog wel?

Graag hoor ik wat advies hierin of eventuele suggesties.