Droger maakt lawaai bij beginnen met draaien trommel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Mijn vraag: Mijn condensdroger maakt veel lawaai met het beginnen van het draaien van de trommel. Klinkt alsof er in de trommel iets los zit.
...

Betreft een Whirlpool AWZ 7777
...

- Gekeken of geleiderwieltjes versleten zijn
- Trommel draait gewoon vrij, is met de hand te draaien
- Aandrijving is in orde
...

[ Voor 32% gewijzigd door HarryL op 03-07-2016 14:16 ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Beste antwoord (via HarryL op 03-07-2016 14:46)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik denk dan toch aan lagers of loszittende delen, bijvoorbeeld metalen bh-bandjes die op plekken komen waar ze veel lawaai kunnen maken.

Hieraan kon je zien dat bij mij, helaas, de lagers overleden waren:
https://www.dropbox.com/s...AADkT0ExziPe6kN3SAqcUkQUa

Ik drukte steeds kort tegen de bovenkant van de trommel, en je ziet de trommel een beetje omhoog komen ten opzichte van de rand eromheen. Ook hoor je dat duidelijk. Overigens gaat dat over een wasmachine, ik heb echt geen idee of de trommel van een droger anders in elkaar zit..

[ Voor 11% gewijzigd door marcop23 op 03-07-2016 14:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Als je de aandrijfriem los maakt, rammelt het dan nog? Heb je, terwijl de trommel stil staat, gecontroleerd of er speling op de lagers zit door de trommel heen en weer te bewegen?

Ik weet overigens niet zeker of er bijvoorbeeld een riem in zit, maar dat was hoe ik onze wasmachine controleerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Als ik de riem losmaak dan maakt de trommel ook het lawaai. Volgens mij geen speling op de lagers. Er zit inderdaad een riem in, die heb ik een paar maand geleden vervangen, daar die geknapt was :)

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ik denk dan toch aan lagers of loszittende delen, bijvoorbeeld metalen bh-bandjes die op plekken komen waar ze veel lawaai kunnen maken.

Hieraan kon je zien dat bij mij, helaas, de lagers overleden waren:
https://www.dropbox.com/s...AADkT0ExziPe6kN3SAqcUkQUa

Ik drukte steeds kort tegen de bovenkant van de trommel, en je ziet de trommel een beetje omhoog komen ten opzichte van de rand eromheen. Ook hoor je dat duidelijk. Overigens gaat dat over een wasmachine, ik heb echt geen idee of de trommel van een droger anders in elkaar zit..

[ Voor 11% gewijzigd door marcop23 op 03-07-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Hey, dat is een heel bekend geluid...
Ik kan inderdaad ook de trommel aan de voorkant een stukje op en neer bewegen.
Denk dus, dat na zo'n 4,5 jaar... Dan toch de lagers versleten zijn....
Denk dat het verstandiger is om dan een nieuwe te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
>>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1140715

Wij hebben ook een Whirlpool van 2-3 jaar oud, die rammelde bij het opstarten. Ik heb deze opengemaakt.

Op de aandrijfas aan de linkerzijde zit een schoepenrad, in de zwarte behuizing. Deze was losgekomen van / liep vrij op de as wat het rammelen veroorzaakt. Het schoepenrad met twee componenten weer vastgezet op de as. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417225

Hier het zelfde probleem, er zit veel speling op de waaier. Ik dacht zelf de waaier te vervangen. Dat was bij jou niet nodig? Welke componenten had je nodig voor de bevestiging?
Pagina: 1