Setup van 3 schermen, 1 scherm blijft regelmatig uitvallen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mephie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-11-2023
Beste Tweakers,

Ik heb me begin dit jaar zelf een PC samengesteld... Op het eerste gezicht een mooie setup.
Maar al van bij het begin ervaar ik 1 vervelend probleem. Mijn linkse scherm durft om de haverklap wel eens uit te vallen voor iets minder dan een seconde en gaat dan weer werken. Ik ergerde mij enorm aan dat probleem en ben al op zoek gegaan naar een oplossing. Tot op heden is het me nog steeds niet gelukt om dit probleem te vinden. Ik hoop dat er hier mensen gaan zijn die misschien een oplossing weten. Maar alvorens dit te doen kunnen jullie misschien al eens lezen wat ik al geprobeerd heb, en ook wat mijn setup is. De schermen staan in surround zodat ik mijn games op de 3 schermen speel.

Wat je wel dient te weten is dat mijn PC een verdieping lager staat, en er dus 3 displaysportkabels zijn met een lengte van 5m, maar dat zou het probleem normaal niet mogen zijn.

SETUP :
------------
Moederbord ASUS MAXIMUS VII Hero
2x een NVIDIA GTX 980 Ti van fabrikant Gigabyte : aangesoten in SLI
i7 Skylake procesoor van Intel (i7-6700K) 4 Ghz
16 Gb RAM van Corsair
3 Schermen van het merk Dell 27" : Dell Ultrasharp U2715H

Wat heb ik al gedaan
-------------------------------
Talloze forums bezocht, maar niet echt een oplossing gevonden.
Het ene scherm dat altijd flikkert, vervangen in garantie door een nieuw
VGA kaarten verwisselt van slot
Format C van Windows 10
Alle drivers geupdate
schermen onderling verwisselt, het blijft steeds het zelfde scherm ook al zet ik het rechts ! echt raar.
Displayportkabels onderling verwisselt, het blijft het linkse scherm.

Indien jullie nog een oplossing weten, laat het me dan weten.
ik ben een beetje aan het einde van wat ik weet...

Groetjes >:)
Mephisto
666-gamers vzw

Alle reacties

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
Schermen onderling vam aansluitin veranderen. Verhuisd het probleem mee naar een ander scherm ---> videokaart stuk.

Blijft de klacht op hetzelfde scherm ----> scherm stuk.

Kan je wat meer infornatie geven wanneer het scherm uitvalt? Bv. Als je langer dan 3 uur gamed of als de temperatuur van je huis hoger is dan normaal.

• Mephie
Hey,

De tijdseenheid maakt niet uit, soms gebeurt het onmiddellijk, soms na enkele uren, sommige dagen niet.
Heel wisselvallig. Ook de temperaturen zijn steeds hetzelfde, niet extreem aan de hoge kant. kaart 1 ligt rond
de 61° de andere kaart op 57°.

Als ik de schermen onderling verander dus van positie switch, dan blijft het hetzelfde scherm dat uitvalt.
Maar zoals ik zei, dat was met het vorige scherm ook dat ik al in garantie had vervangen. 2x een defect scherm krijgen, het kan maar hoe hoog schat je die kans ?

En het probleem verhuist niet naar een ander scherm als ik de kabel verwissel.

Wat ik telkens moet doen is rebooten, en dan lost het probleem zich op voor enkele uren, of voor die dag. Het is echt random dat dit gebeurt.

Echt een vervelend probleem om te detecteren.

• lever
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-01 21:39
Hoi. Ik heb ook een scherm met dit probleem over de DVI poort. Als ik hem aansluit via HDMI heb ik geen problemen.

Misschien proberen aan te sluiten via een andere input?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:38
Is het alleen met de 3schermsetup? of doet het scherm dat ook als het als enig is aangesloten.
Als het ook de power kabel is die me mee wisselt? of is het de positie van het scherm, dus hij zit dan op een andere poort+kabels, tja dan is het scherm toch niet helemaal goed.

Of er zit in het scherm iets dat niet met een storing in je pc om kan gaan, wat normaal gesporken gemakkelijk wordt op gevangen door het beeldscherm, zoiets kan ook nog.

Maar dan schrijf ik het nog aan het scherm toe.
daaropvolgend zou het dus ook een stroom piek ergens kunnen zijn, (powerkabels allemaal op de zelfde outlet)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mephie
Dat kan ik nog eens proberen...
Moest dat zijn heb ik een ander probleem ;-)

Ik heb een HTC-Vive.... aangesloten via HDMI op die kaart
Dan kan ik die niet aansluiten.... aangezien ik maar 3 displaypoorten heb en 1 HDMI

Maar ik zal dat eens proberen, om alweer iets uit te sluiten ;-)
Thx Lever

• Mephie
Scherm aangekoppeld met een HDMI kabel, dus een andere source
Scherm blijft uitvallen :(

• Mel33
Al iets wijzer, waar het kan zitten?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 22:13
Even zien.

DP / HDMI en 3 GPU's.

2x 980 Ti
1x HD 530

Hoe straf zijn je instellingen in je Nvidia Control Panel?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk iets gehad (weliswaar in een 1-scherm setup, toevallig ook Dell) i.c.m. DisplayPort. De oorzaak van mijn probleem was storing/interferentie op de DP kabel wanneer deze strak naast een stroomkabel gebonden zat. Deze heb ik toen wat losser gelegd en daarmee was het probleem verdwenen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Mel33
spone schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:09:
Ik heb een soortgelijk iets gehad (weliswaar in een 1-scherm setup, toevallig ook Dell) i.c.m. DisplayPort. De oorzaak van mijn probleem was storing/interferentie op de DP kabel wanneer deze strak naast een stroomkabel gebonden zat. Deze heb ik toen wat losser gelegd en daarmee was het probleem verdwenen.
ja dat dacht ik dus ook bij hem zoiets aan de hand is

Pagina: 1