Beste Tweakers,
Ik heb me begin dit jaar zelf een PC samengesteld... Op het eerste gezicht een mooie setup.
Maar al van bij het begin ervaar ik 1 vervelend probleem. Mijn linkse scherm durft om de haverklap wel eens uit te vallen voor iets minder dan een seconde en gaat dan weer werken. Ik ergerde mij enorm aan dat probleem en ben al op zoek gegaan naar een oplossing. Tot op heden is het me nog steeds niet gelukt om dit probleem te vinden. Ik hoop dat er hier mensen gaan zijn die misschien een oplossing weten. Maar alvorens dit te doen kunnen jullie misschien al eens lezen wat ik al geprobeerd heb, en ook wat mijn setup is. De schermen staan in surround zodat ik mijn games op de 3 schermen speel.
Wat je wel dient te weten is dat mijn PC een verdieping lager staat, en er dus 3 displaysportkabels zijn met een lengte van 5m, maar dat zou het probleem normaal niet mogen zijn.
SETUP :
------------
Moederbord ASUS MAXIMUS VII Hero
2x een NVIDIA GTX 980 Ti van fabrikant Gigabyte : aangesoten in SLI
i7 Skylake procesoor van Intel (i7-6700K) 4 Ghz
16 Gb RAM van Corsair
3 Schermen van het merk Dell 27" : Dell Ultrasharp U2715H
Wat heb ik al gedaan
-------------------------------
Talloze forums bezocht, maar niet echt een oplossing gevonden.
Het ene scherm dat altijd flikkert, vervangen in garantie door een nieuw
VGA kaarten verwisselt van slot
Format C van Windows 10
Alle drivers geupdate
schermen onderling verwisselt, het blijft steeds het zelfde scherm ook al zet ik het rechts ! echt raar.
Displayportkabels onderling verwisselt, het blijft het linkse scherm.
Indien jullie nog een oplossing weten, laat het me dan weten.
ik ben een beetje aan het einde van wat ik weet...
Groetjes
Mephisto
666-gamers vzw
Ik heb me begin dit jaar zelf een PC samengesteld... Op het eerste gezicht een mooie setup.
Maar al van bij het begin ervaar ik 1 vervelend probleem. Mijn linkse scherm durft om de haverklap wel eens uit te vallen voor iets minder dan een seconde en gaat dan weer werken. Ik ergerde mij enorm aan dat probleem en ben al op zoek gegaan naar een oplossing. Tot op heden is het me nog steeds niet gelukt om dit probleem te vinden. Ik hoop dat er hier mensen gaan zijn die misschien een oplossing weten. Maar alvorens dit te doen kunnen jullie misschien al eens lezen wat ik al geprobeerd heb, en ook wat mijn setup is. De schermen staan in surround zodat ik mijn games op de 3 schermen speel.
Wat je wel dient te weten is dat mijn PC een verdieping lager staat, en er dus 3 displaysportkabels zijn met een lengte van 5m, maar dat zou het probleem normaal niet mogen zijn.
SETUP :
------------
Moederbord ASUS MAXIMUS VII Hero
2x een NVIDIA GTX 980 Ti van fabrikant Gigabyte : aangesoten in SLI
i7 Skylake procesoor van Intel (i7-6700K) 4 Ghz
16 Gb RAM van Corsair
3 Schermen van het merk Dell 27" : Dell Ultrasharp U2715H
Wat heb ik al gedaan
-------------------------------
Talloze forums bezocht, maar niet echt een oplossing gevonden.
Het ene scherm dat altijd flikkert, vervangen in garantie door een nieuw
VGA kaarten verwisselt van slot
Format C van Windows 10
Alle drivers geupdate
schermen onderling verwisselt, het blijft steeds het zelfde scherm ook al zet ik het rechts ! echt raar.
Displayportkabels onderling verwisselt, het blijft het linkse scherm.
Indien jullie nog een oplossing weten, laat het me dan weten.
ik ben een beetje aan het einde van wat ik weet...
Groetjes
Mephisto
666-gamers vzw