CPU 2x zo warm: probleem verholpen!

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Aangezien mijn topic niet meer op de lijst staat dus maar dit nieuw topic aangemaakt...

Uiteindelijk is mijn probleem opgelost - op het moment is de CPU 35 graden Celsius terwijl Seti@Home flink getallen aan het kraken is... Heerlijk! Vroeger zou de CPU in dezelfde situatie ruim 25 tot 30 graden hoger zijn geweest... Flinke temperatuur- daling dus!

Ik heb het probleem opgelost door het bevestigingsmechanisme van de koelvin aan te passen. Deze zorgt voor een stabiele plaatsing van de koelvin zelf. Ik heb de klem die de koelvin stabiel houdt met wat moeite lager geplaatst waardoor de koelvin tegen de CPU wordt aangeduwd. Problem solved!

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de geboden hulp! Zonder al die hulp zou ik nu nog aan het klungelen zijn geweest!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Uiteindelijk is mijn probleem opgelost - op het moment is de CPU 35 graden Celsius terwijl Seti@Home flink getallen aan het kraken is...
:( :( :( :(
Waar slaat dat op ???
Word het niet tijd voor een koe ??? :) :)

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Leven en laten leven.
Ook al moet seti nog effe zoeken naar dat "leven"
Ben je vorige top. kwijt welke koeler gebruik je Brian ?

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ja helaas was het originele topic van de lijst verdwenen...

Ik had eerst een standaard PIII coolertje. Ik heb nu een GlobalWin Vos32 geplaatst en ik moet zeggen, ik ben er heel erg happy mee!

Zeg, Barrel, ik ga niet zitten RC5-en. Ik ben me daar even gek! Dat is gewoon maar een getalletje kraken. Met Seti@Home maak je tenminste kans om buitenaards leven te detecteren!! Da's belangrijker dan het kraken van een 64-bits getal... toch????

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Laat ik het zo stellen: Er zijn mensen die met hun beide benen op aarde staan. En die doen dus liever RC5. Including me.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

beide is leuk, alleen merkte ik bij Seti dat m'n pc continue is aan het doen was, maar van Rc5 merk ik niks.

Verwijderd

Dus BRIAN mogen we daaruit concluderen dat ie toch niet helemaal goed tegen de CPU-core zat gedrukt?

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Nevermind

Verwijderd

Zeg brian, met rc5 kan je zelfs GELD winnen, wat dacht je daarvan.. (al is de kans natuurlijk minimaal)... Strijd voor DPC!
http://www.distributed.net/rc5 /

Moooooo!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nee, nee, nee - ik ga *niet* RC5-en!! Ik vind de kans buitenaards leven te ontdekken veel belangrijker dan de kans om geld te winnen!

Je moet wel met heel erg sterke argumenten aankomen om mij ook te laten grazen!

Oh ja, Harry, je conclusie is juist: de koeler zat niet goed tegen de CPU... Het stabiliteitsmechanisme van de koeler was de schuldige...

• barrel
Nee, nee, nee - ik ga *niet* RC5-en!! Ik vind de kans buitenaards leven te ontdekken veel belangrijker dan de kans om geld te winnen!
Je moet wel met heel erg sterke argumenten aankomen om mij ook te laten grazen!
Buitenaards leven :(
Dus je gelooft ook nog in sinterklaas ??? :) :)
beide is leuk, alleen merkte ik bij Seti dat m'n pc continue is aan het doen was, maar van Rc5 merk ik niks.
:( :(
Al zou je een taskmanager gebruiken dan zal zien dat de rc5 client 100% van je idle tijd gebruikt. Alleen je proc hoor je niet, alleen je fan die harder gaat draaien mischien ;)

SETI ZUIGT

Verwijderd

goh zei ik niet dat ie niet goed tegen de cpu zat?!?!?!

NEEHEE hij zit goed want ik heb dit dat zus enzo gedaan...

Of was da een andere topic??

Verwijderd

owjah, SETI nuttig?? nou reuze, ik heb alleen marsmannetjes bij ons op school gezien die de mars automaten aan het bijvullen waren.....

koeien zie je tenminste vrijwel iedere dag :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Even serieus:

* ik heb alleen beweerd dat het eigenlijk niet zou _mogen_ dat het ding niet goed tegen de CPU aanzat... maar afijn, nou klemt 'ie wel goed dus alles is ok...

* over dat RC5 & SETI: wat is nou belangrijker? Bewijs proberen te vinden of buitenaards leven bestaat of gewoon een getal zien te kraken? En nou niet flauw gaan doen over buitenaards leven... Doe eens reëel: hoe groot is de kans dat de aarde de enige planeet in het hele heelal is waar leven voorkomt? Nogal klein dus, gezien het feit dat er dat er gewoon miljarden planeten zijn...

• barrel
over dat RC5 & SETI: wat is nou belangrijker? Bewijs proberen te vinden of buitenaards leven bestaat of gewoon een getal zien te kraken? En nou niet flauw gaan doen over buitenaards leven... Doe eens reëel: hoe groot is de kans dat de aarde de enige planeet in het hele heelal is waar leven voorkomt? Nogal klein dus, gezien het feit dat er dat er gewoon miljarden planeten zijn...
Wat is reeel ?? ;)
Zoeken naar niks ?? naar mischien iets ??
Zoeken naar hoop of zoeken naar een superieur ras die de aarde komt vernietigen ?? :) :) :) :)

Kraken van een sleutel die je tenminste nog 0,00005 procent iets :) ongeveer ;)

Buitenaards leven is nog nooit 0,000000000000000000000000 enz enz enz procent bewijs voor geleverd....

Dus wat is nu belangrijker ;)

Enne de kerstman bestaat die ook ?? :D

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En hoe groot is de kans dat die buitenaardse wezens radiosignalen uit gaat zenden en hoe groot is de kans dat we ze nu of over 10 of over 100 of 10000 of 10000000 jaar pas ontvangen?

Daarbij denk je echt dat die aliens dan een simpel piepje over een frequentie uitzenden. Dat word dan een heel radiostation over alle frequenties mogelijk.

Moooooooo

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Juist omdat er 0,0 aan bewijs is dat er aliens zijn is het van groot belang dat we zoeken!

En als er al intelligente aliens zijn, dan zullen ze zeker radio (of een vorm daarvan) hebben en zouden we dus signalen op kunnen vangen... Maar omdat het heelal zo groot is en de afstanden dus gigantisch, zullen die signalen hoogstwaarschijnlijk heel zwak zijn en daarom is het SETI project zo omvangrijk..

Het bewijzen van het bestaan van buitenaards leven is belangrijker dan een getal zien te kraken... Be realistic!

Verwijderd

wie zegt dat " aliens" radiosignalen gebruiken voor communicatie?
Misschien gebruiken zij wel licht als signaal of radiogoleven op frequenties waar wij geen weet van hebben....
GET REAL!! ik vindt SETI opzich een goed project maar onhaalbaar voor onze generatie....RC5 is haalbaar en het helpt ons voor betere encryptie methoden....

• barrel
Juist omdat er 0,0 aan bewijs is dat er aliens zijn is het van groot belang dat we zoeken!
Waarom zou je der naar zoeken als ze der niet zijn ?? ;)
En als ze der zijn (ergens) waarom zou je der dan naar zoeken om radio golven te beluisteren ??

Maar never the less , ieder wat ie wil :)

Het is maar wat je belangrijker vind,
zoeken naar het onbekende ;)
of een sleutel kraken en der voor zorgen dat data verkeer-e-mail-bankzaken enz enz beter beveiligd worden, of vind je het niet erg dat jan en alle man zomaar in je prive shit kan kijken ??? :(

Just my thought's
} :o

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Barrel, bewijs maar eens dat er geen aliens zijn! :)

Waarom radiogolven zoeken? Omdat als er ergens intelligent leven rondloopt, er een grote kans is dat ze radiocommunicatie ontdekt hebben... En aangezien het opsporen van radiosignalen ongeveer het enige is wat de mensheid momenteel kan, moeten we ons dus daartoe beperken.

Hmmm... Dit kan een eindeloze discussie worden, en nog eens flink off-topic ook. ;)

Kortom, zullen we dit topic maar afsluiten?
Over RC5 kunnen we wel verderkauwen in het DPC forum, mochten jullie mij willen overtuigen.... :)

Pagina: 1