Mijn pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB lijkt aan het sterven te zijn.
Op zich niet zo'n heel vreemd of problematisch iets, maar ik was net van plan om eindelijk de update/reinstall naar Windows 10 te doen.
Als ik de s.m.a.r.t info bekijk dan haal ik er niet direct uit wat er scheef zit, behalve alles.
CrystalDiskInfo geeft een waarschuwing op Pendig Sector Count van 26.
Een tweetal Steam updates waren afgebroken op write errors, en ook windows geeft hier en daar een melding.
Belangrijke data gaat in een twee-wekelijkse backup naar de NAS, dus dat is het probleem niet.
Ik vraag me af wat nu het meest zinvol zou zijn:
Op zich niet zo'n heel vreemd of problematisch iets, maar ik was net van plan om eindelijk de update/reinstall naar Windows 10 te doen.
Als ik de s.m.a.r.t info bekijk dan haal ik er niet direct uit wat er scheef zit, behalve alles.
CrystalDiskInfo geeft een waarschuwing op Pendig Sector Count van 26.
Een tweetal Steam updates waren afgebroken op write errors, en ook windows geeft hier en daar een melding.
Belangrijke data gaat in een twee-wekelijkse backup naar de NAS, dus dat is het probleem niet.
Ik vraag me af wat nu het meest zinvol zou zijn:
- de schijf te vervangen door een andere HDD en een image over te zetten
- de schijf gewoon even buiten spel te zetten, opnieuw te installeren op een SDD die ik nog klaar heb liggen en dan bestanden ofwel van die schijf over te zetten naar een nieuwe HDD als data schijf.