Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:18

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

Topicstarter
Mijn vraag
Momenteel is er een H61 moederbord naar mij onderweg, de bedoeling is dat hier een quad-core processor in komt te draaien voor een budget game systeem. Nu wil ik weten of er alleen I5-2xxx cpu's in kunnen draaien, of ook I5-3xxx beestjes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Het gaat om een ASRock H61M-DGS R2.0
pricewatch: ASRock H61M-DGS R2.0
- Processor wil ik tweedehands op de kop tikken, maar momenteel zijn Gen3 quad cores goedkoper dan Gen2 bij V&A.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar wat ik lees werken Ivy-bridge CPU's niet zonder een BIOS-update in een H61 plankje, echter staat bij de ASrock site dat daar wel ondersteuning voor. Is dit alleen met update, of zijn ze af-fabriek al "ivy-ready"?
http://www.asrock.com/mb/Intel/H61M-DGS%20R2.0/?cat=CPU

Beste antwoord (via Richardus27 op 03-07-2016 12:43)

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:50

JesseMacaw

Electronicafanaat

Bij de link die je zelf hebt gevonden staat dat bijna alle processors (met de uitzondering van drie Ivy-Pentiums) ondersteund worden "Since BIOS-version: All", wat betekent dat je bordje gewoon alle Sandy-i5's en Ivy-i5's out-of-the-box ondersteund, zonder een BIOS-update ;) .

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:50

JesseMacaw

Electronicafanaat

Bij de link die je zelf hebt gevonden staat dat bijna alle processors (met de uitzondering van drie Ivy-Pentiums) ondersteund worden "Since BIOS-version: All", wat betekent dat je bordje gewoon alle Sandy-i5's en Ivy-i5's out-of-the-box ondersteund, zonder een BIOS-update ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:18

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

Topicstarter
Bedankt!

Volgende keer moet ik ook even de meest rechtse alinea lezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Richardus27 op 03-07-2016 12:43 ]