Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

China voltooit bouw van radiotelescoop met diameter van halv

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:13
Over nieuws: China voltooit bouw van radiotelescoop met diameter van halve kilometer:
Zondagochtend is de laatste van in totaal 4450 panelen aangebracht; deze panelen hebben elk een grootte van dertig voetbalvelden, aldus de Chinezen
Dat lijkt niet te kloppen, 4450 panelen van elk 30 voetbalvelden.
Een voetbalveld is ruwweg 6400m², die telescoop zou 250*250*pi = ruwweg 200.000m² groot zijn.

Waarschijnlijk, zoals ook in de comments gemeld, is de totale telescoop zo'n 30 voetbalvelden in oppervlak.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
In de bron word gesproken over football velden, geen voetbal velden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb die claim maar weggehaald, sowieso is het te vaag.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zie ook Pabz in 'nieuws: China voltooit bouw van radiotelescoop met diameter van halv...

En andere comments, hij lijkt toch echt het grootste oppervlak te hebben.

De zin over Amerika met meer diameter komt over als onterecht 'denigerend'.

Zie ook een post over arrays van kilometers in doorsnee.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sowieso, gebruik gewoon SI. Als tech website "eenheden" als voetbalvelden en olifanten gebruiken is echt kansloos.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou ook nog even willen toevoegen (aangezien er toch al een topic is) dat het meervoud van grootste, als het naar zaken en niet naar personen verwijst, grootste blijft. 'Grootsten' is alleen van toepassing voor personen - bv. 'de allergrootste kunstenaars' => 'de allergrootsten'. Maar: 'de grootste architecturale hoogstandjes' blijft 'de grootste'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1