Toon posts:

Access point: Horizon mediabox of los access point

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:09
Met mijn tablet heb ik in de woonkamer een matige draadloze verbinding. Het modem bevindt zich in de meterkast. Ik heb een Horizon mediabox die niet is aangesloten op mijn LAN.

Ik wil graag een beter signaal. Ik wil in mijn keuze rekening houden met mogelijk negatieve invloeden op de gezondheid van een (te) sterk signaal.

Wat is een goed advies indien ik als access point zou kiezen tussen de Horizon mediabox en een los access point?

Zijn er nog andere mogelijkheden en/of zaken waar ik rekening mee zou kunnen en/of moeten houden?

Update maandag 4 juli 2016

Bedankt voor de adviezen. Ik heb al ontdekt dat ik de SSID's van de Horizon mediabox van 2,4 GHz en 5,0 GHz niet meer zie wanneer de mediabox in de eco-stand gaat. Ik denk dat ik het eerst ga proberen via de mediabox.

Het argument dat een mobiele telefoon meer straling geeft gaat voor mij niet op omdat ik geen mobiele telefoon gebruik :+ .

Het is nog wel interessant om te weten te komen of de mediabox de sterkte van de straling/power verlaagt naarmate de tablet dichter in de buurt is. Het zou nog mooier zijn als ik het zelf zo kan inregelen dat de sterkte minimaal is bij een stabiele verbinding.

Update woensdag 6 juli 2016

De sterkte van het signaal is in te stellen via de netwerkinterface (LAN of Wifi) van de mediabox. Het signaal staat standaard op 100% (vermoedelijk is dit 100mW). Ik heb het signaal verlaagd naar 60% en heb dan een prima draadloze verbinding.

Het is wel belangrijk om de mediabox aan de hand van de duidelijke instructies op de website van Ziggo te koppelen aan je LAN via een netwerkkabel die loopt van de mediabox naar het modem. De mediabox zit namelijk standaard vrijwel zeker in een ander subnet dan je LAN.

[Voor 56% gewijzigd door One_Gandalf op 06-07-2016 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 17:58
Als je rekening wilt houden met "mogelijk negatieve invloeden op de gezondheid van een (te) sterk signaal." dan zou ik een Accesspoint (een losse danwel de horizonbox) kiezen die s nachts uit gaat.

Aangezien je de Horizonbox al bent zou ik die gewoon gebruiken. Mocht het toch niet werken zoals je wil kan je even kijken waarom het niet zo werkt en eventueel een los Accesspoint kopen zoals het Ziggo "extra WiFi punt".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 20:49
Zou inderdaad eerst de horizon box proberen die heb je immers toch al staan. Werkt dat niet dan kun je een accespoint bij kopen.

Een extra AP doet trouwens weinig meer tov gezondheid dan je router, Als er al een effect is dan is het beter omdat er minder straling zal zijn (als de verbinding minder ver hoeft en stabiel is zenden veel AP's en routers hun vermogen iets terug om stroom te sparen.

Echter zo lang als je nog een mobieltje gebruikt zou ik me om wifi helemaal geen zorgen maken. In verhouding tot mobieltjes is de straling van WiFi verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:09
Verwijderd.

[Voor 93% gewijzigd door One_Gandalf op 12-07-2016 04:40]

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee