Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Over een tijdje zou ik eventueel een nieuwe smartphone willen aankopen.

Enkele jaren geleden had ik een iPhone 4S. Wegens toe aan vervanging, ben ik toen overgestapt naar een Samsung Galaxy Core LTE. Die ervaring was zo rampzalig voor mij dat ik van miserie terug naar iPhone ben gegaan. Mijn broer zei dat dat puur aan de Samsung-schil lag, dat ik Android zo moeilijk vond om mee te werken. Hij dacht dat ik met een stock-android of een nieuwere iPhone beter af zou zijn.

Ik heb momenteel een iPhone 5S en ben hier altijd tevreden over geweest. Echter dringt de tijd zich nu aan om deze binnenkort te vervangen.

Maar ik wil Android best nog wel een kans geven. Maar dan wel een stock-android. Ik zag dan ook dat de Motorola Moto G4, Motorola Moto G4 Plus en LG Nexus 5X hiervoor in aanmerking komen.

Maar nu wil ik graag jullie meningen en ervaringen.
* Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande toestellen?
* Denken jullie dat deze overstap beter zou gaan dan met die Samsung?
* Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een iPhone?
* Wat zouden jullie kiezen (iPhone/Android) en waarom?
* Als je voor Android zou kiezen, welke van deze 3 zou je dan kiezen en waarom?
* Als je voor Apple zou kiezen, welk toestel zou je dan kiezen? 6/6S/SE?
* Zou je nog een ander toestel aanraden dan één van deze 3 Androids en waarom? (GEEN Samsung, liefst stock-android)

P.S.: Ik heb in het verleden ook een Nexus 7-tablet gehad en daar kon ik redelijk mee werken. Nu heb ik een iPad Mini en daar vind ik het grootste nadeel dat je altijd met iTunes moet werken om er iets opgezet te krijgen. De aanpasbaarheid voor de iPad Mini vind ik dus een probleem. Bij iPhone ervaar ik dit minder. Bovendien vind ik iPhone net zo fijn en gemakkelijk om te gebruiken.

Aub geen negatieve commentaar. Hou het gewoon leuk en respectvol voor iedereen. Dank je wel alvast! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 10:59 ]

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Meer stock android dan je Nexus 7 wordt het niet. Voor jezelf dus afwegen of je je iPhone prettiger vindt of de Nexus 7. Ikzelf vind het aan kunnen passen van een telefoon met Android het belangrijkste, maar blijft een persoonlijke voorkeur uiteindelijk.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:25
Buiten de Android vs iOS discussie om, moet je ook wel rekening houden met de specificaties van de toestellen die je nu vergelijkt. Een Moto G4 is een prima toestel, binnen zijn budget. Maar als je een toestel van €229 vergelijkt met een van €635, gaat die goedkope altijd tegenvallen. Bouwkwaliteit/afwerking, scherm en snelheid zijn gewoon anders. Voor stock Android én een eerlijker vergelijk zou ik kijken naar de Nexus 6P.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik die Samsung had kon ik qua privacy-instellingen (apps die je microfoon, camera en berichten konden lezen) niets aanpassen. Ik heb begrepen dat je dit nu ondertussen wel kunt aanpassen?

De widgets zijn inderdaad leuk, en apps op je homescherm zetten waar je maar wilt.

Hoe zit het trouwens met de camera's van de vermelde toestellen en de Nexus 6P?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 11:25 ]

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11 11:53
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:53:
Hoi allemaal

Over een tijdje zou ik eventueel een nieuwe smartphone willen aankopen.

Enkele jaren geleden had ik een iPhone 4S. Wegens toe aan vervanging, ben ik toen overgestapt naar een Samsung Galaxy Core LTE. Die ervaring was zo rampzalig voor mij dat ik van miserie terug naar iPhone ben gegaan. Mijn broer zei dat dat puur aan de Samsung-schil lag, dat ik Android zo moeilijk vond om mee te werken. Hij dacht dat ik met een stock-android of een nieuwere iPhone beter af zou zijn.

Ik heb momenteel een iPhone 5S en ben hier altijd tevreden over geweest. Echter dringt de tijd zich nu aan om deze binnenkort te vervangen.

Maar ik wil Android best nog wel een kans geven. Maar dan wel een stock-android. Ik zag dan ook dat de Motorola Moto G4, Motorola Moto G4 Plus en LG Nexus 5X hiervoor in aanmerking komen.

Maar nu wil ik graag jullie meningen en ervaringen.
* Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande toestellen?
* Denken jullie dat deze overstap beter zou gaan dan met die Samsung?
* Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een iPhone?
* Wat zouden jullie kiezen (iPhone/Android) en waarom?
* Als je voor Android zou kiezen, welke van deze 3 zou je dan kiezen en waarom?
* Als je voor Apple zou kiezen, welk toestel zou je dan kiezen? 6/6S/SE?
* Zou je nog een ander toestel aanraden dan één van deze 3 Androids en waarom? (GEEN Samsung, liefst stock-android)

P.S.: Ik heb in het verleden ook een Nexus 7-tablet gehad en daar kon ik redelijk mee werken. Nu heb ik een iPad Mini en daar vind ik het grootste nadeel dat je altijd met iTunes moet werken om er iets opgezet te krijgen. De aanpasbaarheid voor de iPad Mini vind ik dus een probleem. Bij iPhone ervaar ik dit minder. Bovendien vind ik iPhone net zo fijn en gemakkelijk om te gebruiken.

Aub geen negatieve commentaar. Hou het gewoon leuk en respectvol voor iedereen. Dank je wel alvast! :)
Allereerst een bijzonder slechte vergelijking tussen een in mijn ogen slechte budget Android en een paar jaar oud top model iPhone.

Maar de Moto G4 is een goed toestel voor weinig geld met denk ik de beste prijs/kwaliteit verhouding.
De 5x is op aantal vlakken beter maar accuduur kan wat tegenvallen.
De G4 heeft een micro sd kaart slot dus geheugen is uitbreidbaar. De 5x heeft 16 of 32gb
Let op dat de Moto G een 5.5" scherm heeft en de 5x een 5.2" dus de 5x is een stukje compacter.

De camera is van beide toestellen goed waarvan die van de 5x erg goed in low light maar deze heeft geen ois dus filmen kan wat shaky zijn.

Beiden hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding maar het blijft budget/midrange en niet te vergelijken met een iphone van 600euro.

Toch nu ik dit zeg ben ik wel verbaast over de kwaliteit van de budget telefoons tegenwoordig. Heb een Moto G voor mn moeder gekocht en dat ding is gewoon boven verwachting goed. Heb nu een S7 en heb daarvoor een iphone 6 gehad maar de Moto G is qua prijs/kwaliteit gewoon geweldig.

Als accuduur heel belangrijk is dan zou ik de Moto G4 nemen of de G4 Plus welke een iets betere camera heeft en vingerafdruk sensor.
Is dat niet zo belangrijk dan is de 5x een heel goed alternatief met betere specs en een goed updatebeleid maar wel ietsje duurder dan de G4 (niet plus)

Ik zou wat reviews lezen over de betreffende toestellen. Vergeet alleen niet dat ten tijde van de reviews de 5x behoorlijk duur was buiten de USA dus werdt deze vergeleken met highend toestellen en daardoor wat negatiever uit de test kwamen. Ondertussen is de prijs behoorlijk gezakt waardoor het mid range is geworden en de 16gb bijna budget in mijn ogen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11
--> MAA (aankoopadvies)

Pas op voor vergelijkingen tussen mid range android en "high end" apple devices, dat is natuurlijk niet altijd even eerlijk.

Verder stel je nu de vraag in het android forum, dus de kans is groot dat je android geadviseerd krijgt ;)

Maar zoals de eerste reactie, als je met een N7 overweg kan, dan kan je ook met een moto, nexus, oneplus overweg, die bieden een erg "close to stock" ervaring.

Strava

Verwijderd

Ik ben ook van de Iphone 5S naar Samsung (Galaxy S4) gegaan. Nooit problemen gehad.
Iphones en Ipads zijn zeer goede toestellen, maar zolang hun systeem gesloten blijft en het niet mogelijk is het geheugen uit te breiden, wil ik niet meer terug.
Maar als je wilt vergelijken met the high end Iphones en je stock Android wilt, dan is de Nexus 6P de beste keuze. Ook de Motorola Mote X Style, is bijna stock Android. De 6P heeft een betere batterijduur dan de 5X en de Moto X Style. En een zeer goede camera.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 13:39 ]

Pagina: 1