Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Is onmogelijk bij moderne snel schakelende elektronica om dat niet te hebben. Snel schakelen op hoge frequenties is energie efficiënt en daardoor ook sneller.chim0 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:42:
Maar pieken wil je überhaupt toch niet hebben? En zeker niet tweemaal het toegestane vermogen.
Onderdeel van de ATX specificatie is transient response waar snel wisselde belastingen belastingen plaats vinden. Als een voeding hier niet mee om kan gaan voldoet die sowieso al niet aan de ATX standaard.Je zou maar net een mindere voeding hebben en je systeem krijgt precies op dat moment een opdonder en zegt doei.
Niet zo mooi dan adviseer ik een downgrade naar een 486'er of nog oudere PC, dan heb je daar minder last van.Ik weet niet of dit normaal is bij videokaarten (lijkt me niet) maar als dit nu al een 480 kwaaltje is, vind ik dat toch een hele slechte zaak en zou ik twee keer nadenken bij het aanschaffen van zo'n kaart.
Ik zie niet dat er iets veranderd is. Lijkt mij dus voor de gemiddelde persoon (99% van de lezers) dus nu niet duidelijk.RoD schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:46:
Ik vind het wel de moeite van het vermelden waard. Gelukkig staan de gemiddeldes er gewoon bij
[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2016 10:57 ]
AMD Nieuwsdiscussie
10 of 20 Watt oké, maar dit is het dubbele. Kan toch niet goed zijn?-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Is onmogelijk bij moderne snel schakelende elektronica om dat niet te hebben. Snel schakelen op hoge frequenties is energie efficiënt en daardoor ook sneller.
Niet iedereen wil zijn voeding vervangen en sommigen hebben er misschien weinig verstand van en stoppen zo'n kaart gewoon klakkeloos in hun PC.[...]
Onderdeel van de ATX specificatie is transient response waar snel wisselde belastingen belastingen plaats vinden. Als een voeding hier niet mee om kan gaan voldoet die sowieso al niet aan de ATX standaard.
Nou ja, ik wou juist gaan upgraden naar de nieuwe 4xx serie (een gelijkwaardige aan de HD6850 of zo als ie ooit uitkomt) maar dit is toch wel een dingetje. Uiteraard zal ik mijn huidige voeding moeten vervangen. Maar goed, we zullen wel afwachten hoe de "gewone" gebruikers dit ervaren als de kaarten een tijdje verder zijn, maar waarschijnlijk zal niemand met een metertje naast zijn videokaart gaan zitten.[...]
Niet zo mooi dan adviseer ik een downgrade naar een 486'er of nog oudere PC, dan heb je daar minder last van.
Maar dit baart je dus helemaal geen zorgen? 150W is gewoon het dubbele he?
AMD Nieuwsdiscussie
Desalniettemin blijf ik het een slechte zaak vinden (zeker voor een bedrijf als AMD). Iemand heeft duidelijk zitten slapen of er is weer gehaast ergens.
[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 03-07-2016 12:24 ]
Slechte keuze is het idd wel geweest, ze hadden er gewoon een 8 pins PEG connector op moeten zetten en zowel het geheugen als de GPU via de PEG connector stroom moeten laten trekken. Dan is er sowieso geen enkel probleem en het zou ook niks extra's kosten.
AMD Nieuwsdiscussie
Als je het zo stelt, klinkt het als een behoorlijke ontwerpfout. Hoe kan dat nou? Zou jij deze kaart kopen?-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:57:
Slechte keuze is het idd wel geweest, ze hadden er gewoon een 8 pins PEG connector op moeten zetten en zowel het geheugen als de GPU via de PEG connector stroom moeten laten trekken. Dan is er sowieso geen enkel probleem en het zou ook niks extra's kosten.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik kreeg eerder de omgekeerde indruk in die thread: erg veel AMD fanboism, die alles wegwuift onder het mom van 'Dat kan je moederbord wel aan hoor.'-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:57:
Waarschijnlijk is het meeste gewoon allemaal nep, fanboys vinden dit namelijk een mooie gelegenheid om veel onzin de wereld in te helpen terwijl ze dus helemaal geen kaart hebben.
En zo is het. AMD heeft hier gewoon een fikse fout gemaakt. Zelf had ik zo'n kaart nooit gekocht, iig.Slechte keuze is het idd wel geweest, ze hadden er gewoon een 8 pins PEG connector op moeten zetten en zowel het geheugen als de GPU via de PEG connector stroom moeten laten trekken. Dan is er sowieso geen enkel probleem en het zou ook niks extra's kosten.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Undervolten, was geloof ik het idee.chim0 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:06:
Dat sowieso. Ik ga ook altijd voor een custom kaart, behalve met de GTX 260. Daar had ik gewoon een reference model van. Maar jij draagt dus een hardwarematige oplossing aan, AMD een softwarematige via de driver. Hoe zit dat dan? Schroeven ze de clocks wat terug of zo?
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW