Gedeelde fotostream gebruikt data

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Op zowel de iPad als iPhone 6 met iOS 9.3 heb ik alle fotodiensten uitgezet en de cameraroll leegesmeten (de iPad gebruikte 11GB en de iPhone 8.8, vond ik toch wat te veel.)
Helaas blijft de iPhone nog 421mb gebruiken en de iPad 608mb. Beide claimen ze een gedeelde fotostream op te moeten slaan. Heel vervelend, want ik kan die foto's nergens terugvinden (ook niet met iExplorer).

Heb al hard-resets geprobeerd, complete herdownload van de icloud library en daarna weer verwijderen, zoeken met iExplorer naar de bestanden. Maar kan helaas niks vinden. Misschien dat een Tweaker dit probleem al eens opgelost heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Eduardboon op 03-07-2016 01:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25
Zijn dit niet backups en app data welke opgeslagen worden in iCloud? Of staat er specifiek bij dat het om foto's gaat? Ik heb zelf geen iDevice dat recent genoeg is om van iCloud gebruik te maken, maar ik weet dat bijv. Android eenzelfde functie heeft welke de data opslaat in Google Drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Xudonax schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:36:
Zijn dit niet backups en app data welke opgeslagen worden in iCloud? Of staat er specifiek bij dat het om foto's gaat? Ik heb zelf geen iDevice dat recent genoeg is om van iCloud gebruik te maken, maar ik weet dat bijv. Android eenzelfde functie heeft welke de data opslaat in Google Drive...
Er staat echt bij foto's dat het om ruimte van de gedeelde fotostream gaat. Als ik de icloud fotobieb weer activeer dan schuift het die kant op, maar de ruimte is verder (voor mij) onvindbaar en wordt bij de fotobieb opgeteld. Als alles weer netjes aanstaat gebruikt de iPhone bijvoorbeeld 600mb en de iPad 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Helaas nog geen oplossing gevonden. Ondertussen hebben beide apparaten doodleuk de hele photo library weer naar binnen gehengels dus op beide nu 11GB minder ruimte. Las dat pas bij 3-4GB of minder er foto's lokaal weggehaald worden, maar vind het toch erg jammer dat ik niet gewoon alles als thumbnail kan hebben zonder meteen de hele bieb uit te zetten, want dan upload er ook niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Heb je al eens op iCloud.com gekeken of er daar nog foto's zijn?

Je moet eerst gedeelde albums deleten/afmelden, de prullenbak legen en dan Library uitzetten.
Nu weet ik niet of je de Library aan wilt houden of niet... enkel thumbnails is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
iAmRenzo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:48:
Heb je al eens op iCloud.com gekeken of er daar nog foto's zijn?

Je moet eerst gedeelde albums deleten/afmelden, de prullenbak legen en dan Library uitzetten.
Nu weet ik niet of je de Library aan wilt houden of niet... enkel thumbnails is helaas niet mogelijk.
Ik zou graag alleen thumbnails willen die pas de hele foto inladen wanneer ik daar voor kies door de foto te openen. Ik hoef geen 8-11gb aan willekeurig uitgekozen foto's uit mijn library (uit 2007!) opgeslagen te hebben op de telefoon.

Heb onderhand een restore van de iPhone gedaan en dat heeft veel ruimteproblemen opgelost. Maar helaas heb ik nu als alternatief een accu die snel leegloopt op dezelfde settings. Heel vervelend. Mijn watch loopt na dit herstel ook sneller leeg. Misschien maar een dfu restore doen en dan kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Eduardboon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:12:
Ik zou graag alleen thumbnails willen die pas de hele foto inladen wanneer ik daar voor kies door de foto te openen. Ik hoef geen 8-11gb aan willekeurig uitgekozen foto's uit mijn library (uit 2007!) opgeslagen te hebben op de telefoon.

Heb onderhand een restore van de iPhone gedaan en dat heeft veel ruimteproblemen opgelost. Maar helaas heb ik nu als alternatief een accu die snel leegloopt op dezelfde settings. Heel vervelend. Mijn watch loopt na dit herstel ook sneller leeg. Misschien maar een dfu restore doen en dan kijken wat er gebeurd.
Dat kan helaas niet. Je kunt geen invloed uitoefenen op wat wel en niet gedownload is. Je kunt wel feedback geven op de website van Apple. Dat heb ik ook gedaan: ik zou het prettig vinden om meer invloed uit te kunnen oefenen op wat er op staat.

Dat is irritant. En vreemd ook wel. Even bij je accu settings kijken wie de boosdoener is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
iAmRenzo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Dat kan helaas niet. Je kunt geen invloed uitoefenen op wat wel en niet gedownload is. Je kunt wel feedback geven op de website van Apple. Dat heb ik ook gedaan: ik zou het prettig vinden om meer invloed uit te kunnen oefenen op wat er op staat.

Dat is irritant. En vreemd ook wel. Even bij je accu settings kijken wie de boosdoener is!
Hmm, dan doe ik dat inderdaad maar. Meer invloed is inderdaad fijn.

Heb nu een DFU restore gedaan. Bij de accu settings stond niets vreemds. Behalve dan dat hij een aantal uur meer actief gebruikt had dan de iPhone van de lader geweest is. En de berichten app zou in 6 minuten 20 procent geslurpt hebben. Overigens was alles weer goed zodra ik de watch op vliegtuigmodus zette. Het lijkt dus aan de radio te liggen in de watch. Heb die dus ook compleet hersteld (jammer dat we dat niet zelf via DFU kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Eduardboon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:35:
Hmm, dan doe ik dat inderdaad maar. Meer invloed is inderdaad fijn.

Heb nu een DFU restore gedaan. Bij de accu settings stond niets vreemds. Behalve dan dat hij een aantal uur meer actief gebruikt had dan de iPhone van de lader geweest is. En de berichten app zou in 6 minuten 20 procent geslurpt hebben. Overigens was alles weer goed zodra ik de watch op vliegtuigmodus zette. Het lijkt dus aan de radio te liggen in de watch. Heb die dus ook compleet hersteld (jammer dat we dat niet zelf via DFU kunnen doen)
Kijk dan eens even naar je settings voor je Watch. Na een restore kan het zijn dat foto's, apps en muziek opnieuw naar de Watch worden gestuurd... en dat slurpt enorm accu. Dat is alleen tijdelijk (eenmalig) en daarna zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
iAmRenzo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Kijk dan eens even naar je settings voor je Watch. Na een restore kan het zijn dat foto's, apps en muziek opnieuw naar de Watch worden gestuurd... en dat slurpt enorm accu. Dat is alleen tijdelijk (eenmalig) en daarna zou het goed moeten zijn.
Alles stond al op de watch. Eergistermiddag het herstel gedaan, en gister al 3 keer de watch opnieuw moeten laden omdat hij leeg was. Ik sync geen foto's en muziek en gebruik ook geen apps van derden. Reboots mochten ook niks uithalen.

Ik laadt nu de watch weer helemaal op en dan ga ik eens zien hoe het vandaag gaat. Ik hoop dat beide accu's zich willen gedragen, anders heb ik een probleem op vakantie straks :+. Mocht de iPhone gister zo'n 4 keer opladen waar hij normaal 1,5 dag meegaat. Had ik toch liever die paar honder MB extra ruimtegebruik gehad.

Overigens gebruikt hij na DFU restore nog maar 9GB ipv de 14 die hij na de reguliere restore gebruikte (daarvoor was het 22GB). Heel frapant, maar daar klagen we natuurlijk niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Vandaag heeft de iPhone een fantastische accu laten zien. Tot ik de watch weer meenam. Binnen 4 uur beide apparaten leeg. Verdorie. Alles schoon geïnstalleerd. Vervelende is dat het wel een software fout moet zijn omdat alles begin van de week nog goed werkte.
Overigens geeft het batterij menu op de iPhone aan dat 30 procent van de gebruikte energie naar 3 minuten de berichtenapp aanhebben is gegaan.

Even ter illustratie: als ik zonder watch de deur uitga kan ik Pokemon go langer spelen dan wanneer ik met watch de deur uit ga en niks doe.

Edit: sinds vanochtend heeft de berichtenvoorziening ook 30mb data verstookt op mijn mobiele netwerk. Zo ga ik snel door de bundel heen als dat dagelijks zo gaat. Heb 2 screenshots verzonden en 8 berichten verstuurd. Amper iets ontvangen. De app gebruikt zelf 10mb. Dit is voor mij een raadsel, Google levert niks op helaas.

Edit2: Het verstoken van data heeft te maken met de watch. Zodra die gepaird is met de iphone begint het stook en accu-feest. Helaas.

[ Voor 66% gewijzigd door Eduardboon op 09-07-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Heb de watch als nieuw ingesteld en nog een DFU restore van de iPhone gedaan.

Heeft 4 dagen uitstekend gedraaid, maar sinds vandaag ineens weer Berichten die veel stroom neemt. Op 1 staat bij usage Pokémon Go met 7,3 uur gebruik en 40 procent van de accu. Op 2 staat Berichten met 1 minuut achtergrondactiviteit en 30 procent accu.

Tevens weer 100MB data kwijtgeraakt. Via Apple al een diagnose op afstand gedaan; NIKS aan de hand, alles in orde. Moet ik nu dan toch echt mijn achtergronden, health data etc gaan verwijderen door zo'n stomme fout die arbitrair optreed? :(
Pagina: 1