Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Een 4k tv
De reden dat ik een 4k tv is dat ik opzoek ben na een nieuwe tv voor mij consoles

Mijn budget is rond de 1000 euro
tussen de 1000-1100 euro is max wat ik wil uitgeven

liefst samsung en alles behalve LG
ik heb een 4k lg tv 2 weken terug gekocht alleen maar problemen mee dus als iemand en goed idee heeft graag

ik ga het op mijn slaapkamer gebruike
de tv moet zowiezo minimaal 60 herz bevatten hdr en hdmi2.o de rest van de ijzen max 50 inch. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik denk dat hij een 4k TV wil en dat hij er ook op gamed met zijn consoles. Dus hij gamed niet op 4k.

Input lag is dan natuurlijk killer.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:33
Zelf heb ik de LG55UB830V, is al een wat oudere. Maar deze heeft een "Game" modus waarmee het opschalen naar 4K (van 1080P) word uitgeschakeld (kan je per HDMI instellen). Hierdoor is de input lag al een stuk minder. Zelf merk ik er eigenlijk niks van.

Ik zou ook goed zoeken of er TV's zijn met dit soort functies, want het helpt wel heel erg tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik haal hem puur alvast voor de xbox one s /scorpio en heb de lg 49UH610V heel probleem mee met de kleur en zwarte strepen op het beeld. en natuurlijk gebruik ik de tv ook om gewoon tv en films en series te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Dan zou ik wachten tot de scorpio leverbaar is en dan een 4k tv te kopen. Nu een 4k tv kopen van 1100, - is gewoon zonde geld. Dan loop je nu al achter. Wacht de ontwikkelingen van zowel de scorpio als 4k, hdr etc af, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 14:05
Het kopen van een 4K TV om te gebruiken met de Xbox One S lijkt mij geen goede zet. Het aanbod van 4K is echt nog heel summier. Zo is het 4K aanbod van Netflix in 1 maand te bekijken, is het 4K aanbod van Youtube niet van denderende productiekwaliteit en zijn het aantal 4K UHD Blu Rays op 2 handen te tellen. Je kan dus beter wachten tot er meer content is zodat het een meer logische stap is. Uitzondering hierop zou zijn als je huidige TV echt aan vervanging toe is.

Persoonlijk zou ik het budget iets verhogen als je echt nu een TV wilt gaat kopen met 4K, HDR en HDMI 2.0. Ook zou ik niet voor een 50inch maar voor minimaal 55inch gaan. Een 4K TV van 50inch net iets te klein om het verschil van HD en UHD te zien. Maar zelfs als je het budget ophoogt naar 1200 euro dan is de keuze heel klein.

Zo vallen veel LG panelen af omdat veel LG LUltraHD lcd TV's gebruik maken van een witte subpixel, die dan voor de specificaties meetelt voor de totale resolutie.
Vallen veel Android TV (vooral Sony) af omdat veel reviews aangeven dat de software nog erg buggy en traag is.
Zijn de Philips televisie tegenwoordig zeer afwisselend in kwaliteit.
En zijn er geen Samsung tv's die aan de specificaties kunnen voldoen (althans volgens de pricewatch).

Veel specificaties zijn overigens ook niet goed na te gaan. Zo heeft LG een beleid dat zij niet de reactietijd communiceren. Je moet het dus echt van de professionele reviews hebben als je wilt wat een TV kan. Het gaat dan vooral om de reactietijd, daadwerkelijke refresh rate (niet de geoptimaliseerde) en pixel indeling.

Beste opties zijn naar mijn idee de Panasonic Viera TX-58DX700F, Philips 55PUS6501 of Sony Bravia KD-55X8505C. Het beste is om reviews na te gaan en dan de TV's te bekijken in de winkel om vervolgens je keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er op dat de TV de VP9 codec ondersteund (Youtube UHD / 4K codec). Lang niet alle 4K TV's doen dit.
Pagina: 1