Toon posts:

Wat voor video kaart moet ik nou?! >> Azerty.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers, ik zit met een lastige vraag.
Ik wil héél graag een gtx 1070 kaart in mijn pc hebben, maar op het moment van typen is alleen de msi geforce gtx 1070 founders edition redelijk geprijst bij Azerty, 500,-
Ik ben verplicht de videokaart bij Azerty te halen want daar laat ik mijn pc op 12 juli assembleren.
Maar ben ik niet van plan om 600 euro te betalen voor een videokaart, aangezien ik dan 100 euro over het budget ga.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik ga bij Azerty deze samen stelling nemen,
CPU: intel i5 6500
PSU: corsair rm650x
MOBO: msi b150a gaming pro
Geheugen: Corsair 2x8gb ram 2133mhz red theme.
Behuizing: Sharkoon t9 value red.
SSD: Sandisk ultra ii 240gb
Processor koeler: Scythe kotetsu of een Cryorig m9i

Wat dus mijn uit eindelijke vraag is:

Zal ik die msi geforce gtx 1070 founders edition nemen of zal ik een andere kaart nemen?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, alleen de video kaart mag niet duurder zijn dan 500 euro.
Ook is het jammer dat de Rode gtx 1070 van msi nog niet goed verkrijgbaar is, aangezien mijn pc build black/red themed is.
Ik zat zelf te denken aan een msi gtx 980 maar dat is toch wel een dik verschil tov de msi gtx 1070fe

Groet Donny, alle reacties zijn welkom,

Alle reacties

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:11
Laat de PC assembleren zonder videokaart, het letterlijk een kwestie van de videokaart in zijn slot duwen en een powerconnector verbinden. Het is echt niet erg moeilijk om hem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je ook aan om nog even geduld te hebben zodat je MSI versie van de 1070 kan nemen, welke mooier is, je thema matched en stiller. Reference coolers kunnen ontzettend heet en luid worden. Als ik jou was zou ik dus zeker weten wachten, mocht je bang zijn om zelf de kaart in te bouwen, wil ik je best helpen als je niet ver woont :).

Verwijderd

Founders Edition zou ik lekker laten liggen.
Liever iets over je budget en een stillere kaart, dan dat je steeds tijdens het gamen een stofzuiger op de achtergrond hoort draaien.

De 1070 van Gigabyte heeft ook rode accenten en is iets sneller/goedkoper dan de MSI kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik woon boven in Friesland, ik kan echt niet nog is langer wachten ik wacht al 2 maanden!!
En ik kan zelf ook wel m,n pc bouwen alleen me vader wil dat niet lol ...
Dankjewel voor de reactie :)

Verwijderd

Topicstarter
M!chel, over welke versie heb je het dan?
Aangezien Gigabyte net een nieuwe gtx 1070 heeft uitgebracht '' de windforce'' overigens is die wel 2-3 dagen beschikbaar bij Azerty, maar die ziet er ook niet uit eigg..

De gigabyte g1 gtx 1070 is inderdaad wel mooi ja! :)

EDIT: Azerty heeft ook de gigabyte g1 maar die is na dat ie uitverkocht raakte 40 euro omhoog gegaan wat nu dus 591,01 is!!! en dat is 90 euro boven budget, en ik zit al met een videokaart van 500 euro al 30 euro boven budget.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 23:54 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Waarom bespaar je niet 100 euro op processor, moederbord, voeding, koeler...

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:54:
Waarom bespaar je niet 100 euro op processor, moederbord, voeding, koeler...
Het oog wil ook wat he :)

Moederbord mooi met rode lichtjes :)

Geheugen mooi in rode kleur in zwarte sloten.

Behuizing 3 red led fans :)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:51:
Ik snap als je je hele pc niet mag bouwen maar een gpu is hooguit 3 minuten werk YouTube: Installing a Video Card - How To: Basics

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:53:
M!chel, over welke versie heb je het dan?
Sorry, ik bedoelde de G1 uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Michael, mijn vader wil dat gewoon niet hebben, ik heb al is eerder pc's gebouwd voor vrienden,
Ik repareer ook altijd voor kennissen en andere mensen pc's en laptops, maar me vader wil alles bij een bedrijf in 1x op 1 bon met de 21% btw.

Geen idee waarom

Bedankt voor de reactie.

• mitsumark
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:55:
[...]

Het oog wil ook wat he :)

Moederbord mooi met rode lichtjes :)

Geheugen mooi in rode kleur in zwarte sloten.

Behuizing 3 red led fans :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1Corsair RM650x€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,84

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 314,52

Zo bespaar je 90 euro.
Het moederbord is ook niet veel lelijker imo.

Mocht je toch een RM...X willen neem dan hooguit de 550W versie, 650W is zwaar overkill voor een pc die 250-300W verbruikt.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:02:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1Corsair RM650x€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,84

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 314,52

Zo bespaar je 90 euro.
Het moederbord is ook niet veel lelijker imo.

Mocht je toch een RM...X willen neem dan hooguit de 550W versie, 650W is zwaar overkill voor een pc die 250-300W verbruikt.
Ik vind de 2 tientjes extra voor de i5 6500 een goede prijs.

Het moederbord zou eventueel kunnen ja, al heb ik nu wel een mooi msi moederbord dan met rode lichtjes.

En die voeding die ik heb gekozen is bewust omdat ie modulair is, gold gecertificeerd is en goeie reviews krijgt, ook zijn alle kabels mooi zwart en heb ik geen andere kleuren dan zwart en rood in mijn kast.

Verwijderd

Topicstarter
En tja, op het oog lijkt Azerty me nu het beste, om daar te laten assembleren en bestellen, aangezien bij Alternate bij een maat van mij zn hdd niet was aangesloten en bij een andere maat van me die ook bij Alternate had besteld was de garantie stikker al van de kast af voor dat de pc uit de doos was....

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
Je kan ook naar een 980TI kijken, hoewel Azerty daar niet de goedkoopste in lijkt te zijn hebben ze er een paar voor 549,- als ik zo even keek.
539,90 is de goedkoopste van evga https://azerty.nl/8-6150-...ce-gtx-980-ti-acx-2-.html

[ Voor 26% gewijzigd door Bron op 03-07-2016 00:11 ]

• mitsumark
Ik ben persoonlijk ook wel voorstander voor de i5 6500, maar niet als dat ten koste gaat van de 1070.
Hetzelfde geldt voor uiterlijke dingen, maar dat moet je ook zelf weten :)

De CX450M is ook zwart en modulair, alleen van net iets mindere kwaliteit. Gold certificaat zegt niet zoveel, is hooguit een paar % zuiniger.
De RM550X kan natuurlijk ook, is alvast 10 euro goedkoper dan de 650W versie.

Je kunt ook nog een paar dagen wachten, wellicht dat ze beter beschikbaar / goedkoper worden.

980ti kan ook, maar dan bespaar je net een paar tientjes waarvoor je oudere techniek, meer stroomverbruik en 10% minder prestaties voor terugkrijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door mitsumark op 03-07-2016 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, en de CX450m hou ik in het achter hoofd, alleen zit ik met 650 wat ''saver''
Aangezien ik later dan nog plek genoeg heb voor upgrades.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:20:
Ik heb even gekeken, en de CX450m hou ik in het achter hoofd, alleen zit ik met 650 wat ''saver''
Aangezien ik later dan nog plek genoeg heb voor upgrades.
Welke upgrades ? er kan geen 2e 1070 op dit moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Evt, hardeschijven, ram geheugen i dunno, In iedergeval heb ik de rm 650x veranderd naar de rm550x waar door ik nu op 1223,34 euro kom inclusief de gtx 1070 founders edition :( en inclusief assemblage kosten

Verwijderd

Topicstarter
Maarja, Azerty heeft op het moment ook niks anders aan gtx 1070 kaarten staan :(
En 12 Juli ga ik bestellen dus hoop dat ze dan iets hebben, maar zal dan toch moeten zakken met prijs van mijn build

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 19:29
Als ik wat tips geef (nadat ik anderen hun reacties heb gelezen)

Ik zou als ik jou was dit doen:
Intel i5 6500 > Intel i5 6400 : Bespaar je 19 euro. Benchmark
Corsair RM650x > Corsair CX450M : Bespaar je 44 euro. Qua stroom gebruik zit je safe.
MSI B150a gaming pro > MSI H110M GAMING : Bespaar je 40,99 euro. Vergelijking
Sharkoon T9 value Red > Bitfenix Colossus : Kom je 14 euro duurder uit. Maar dan heb je een kleinere build. Overview
Of > Thermaltake Versa H15 : Bespaar je 12,40 euro. Foto met rode leds (Fans etc)

Als je de Bitfenix case neemt bespaar je totaal : 89.99
Als je de Thermaltake Versa case neemt bespaar je totaal : 116.39

Dan kan je deze GTX 1070 van Gigabyte halen die wel op voorraad is, en een oranjerood/zwart thema heeft.
Er staat binnen 2-3 werkdagen binnen, dat is ook echt zo bij Azerty

Ohja en check even of alle aansluitingen etc die je nodig hebt, of wilt gebruiken, ook op het moederbord oid zit. Ik heb namelijk niet gelezen wat je nogmeer gebruikt qua hardware :+

Het is al laat, dus misschien dat iemand anders dit even wilt checken oid?

[ Voor 11% gewijzigd door thomas1907 op 03-07-2016 02:39 ]

Verwijderd

ik laat die van mij uit duitsland komen, mindfactory.de heb ik een zotac amp voor 490 incl verzending via UPS.

Dus misschien is het voor jouw een idee om via die weg voor het normale bedrag toch een 1070 te nemen en door azerty in te laten bouwen.

Er stond op de website dat ze deze kaart hadden bestelt en dat deze moest aankomen op 1-7, op 30-6 snel geld overgemaakt na account maken en bestellen en jawel hoor 1-7 was het pakketje onderweg.
Moet hier zijn op maandag volgens UPS tracking, zeer tevreden.

Dat is dus wel anders dan de zaken zoals MAX ICT die hier in de pricewatch "binnen 3 dagen" hebben staan voor WEKEN. Aan de telefoon ook eerst doodleuk 3 dagen zeggen totdat ik de vraag 3x herhaal en dan is t toch ineens niet meer zo zeker dat de kaart er wel echt is binnen 3 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Thomas, dankjewel voor je reactie!

Ik ga er over nadenken maar zit zo aan mijn build vast haha,
het meest enge vind ik dat de computer niet warm word, aangezien ik met mijn laptop die problemen zo vaak heb gehad en dan weer nieuwe koelpasta etc...

Wat moederbord betreft zitten er maar 2 sloten voor RAM geheugen bij jou aangegeven moederbord,
dat is denk ik het enige min punt vergeleken met het andere moederbord de msi b150a gaming pro.

Verwijderd

Topicstarter
Kenpachi1337, Dankjewel voor de reactie!

Azerty assembleert geen componenten die niet gekocht zijn bij hun .

Dus die optie heb ik helaas niet , anders had ik het ook wel anders gedaan,

• SomerenV
  • Laatst online: 00:54

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:30:
Kenpachi1337, Dankjewel voor de reactie!

Azerty assembleert geen componenten die niet gekocht zijn bij hun .

Dus die optie heb ik helaas niet , anders had ik het ook wel anders gedaan,
Ik snap serieus het probleem niet. Je koopt het gros bij 1 bedrijf en laat het daar in elkaar zetten. Daar heb je dan een factuur van en die btw is aftrekbaar (beetje een grijs gebied aangezien je vader iets op naam van zijn (?) bedrijf wil kopen terwijl het niet voor het bedrijf bedoeld is). Vervolgens haal je je 1070 ergens anders en prik je die zelf in je kast. Ook daar een factuur van, dus ook die btw aftrekbaar. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit en kan je vader gewoon overal de btw van af halen.

Er is dus geen enkele reden voor je vader om tegen dit plan te zijn. Hij lijdt geen verlies en jij hebt wat je wilt hebben. En zoals je zelf aangeeft heb je het al vaker gedaan dus kans op falen is er ook niet echt lijkt me.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
SomerenV schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Ik snap serieus het probleem niet. Je koopt het gros bij 1 bedrijf en laat het daar in elkaar zetten. Daar heb je dan een factuur van en die btw is aftrekbaar (beetje een grijs gebied aangezien je vader iets op naam van zijn (?) bedrijf wil kopen terwijl het niet voor het bedrijf bedoeld is). Vervolgens haal je je 1070 ergens anders en prik je die zelf in je kast. Ook daar een factuur van, dus ook die btw aftrekbaar. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit en kan je vader gewoon overal de btw van af halen.

Er is dus geen enkele reden voor je vader om tegen dit plan te zijn. Hij lijdt geen verlies en jij hebt wat je wilt hebben. En zoals je zelf aangeeft heb je het al vaker gedaan dus kans op falen is er ook niet echt lijkt me.
Er zit nog een andere reden achter die ik liever niet vertel :(

Ik weet dat het allemaal omslachtig is, maar ik kan NIET anders :(

Ik wil mn pc ook wel bij alternate laten assembleren maar daar zijn de kosten nog is duurder denk ik zo.

• SomerenV
  • Laatst online: 00:54

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Er zit nog een andere reden achter die ik liever niet vertel :(

Ik weet dat het allemaal omslachtig is, maar ik kan NIET anders :(

Ik wil mn pc ook wel bij alternate laten assembleren maar daar zijn de kosten nog is duurder denk ik zo.
Het is anders best lastig een zo goed mogelijk advies te geven als er details ontbreken. Beste keuze nu is zoals anderen al aangaven besparen op andere onderdelen zodat je binnen budget blijft.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• thomas1907
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:29:
Thomas, dankjewel voor je reactie!

Ik ga er over nadenken maar zit zo aan mijn build vast haha,
het meest enge vind ik dat de computer niet warm word, aangezien ik met mijn laptop die problemen zo vaak heb gehad en dan weer nieuwe koelpasta etc...

Wat moederbord betreft zitten er maar 2 sloten voor RAM geheugen bij jou aangegeven moederbord,
dat is denk ik het enige min punt vergeleken met het andere moederbord de msi b150a gaming pro.
De koelers die jij aangeeft te willen kopen zien er goed uit, als je dan nog wat casefans erbij koopt word je PC heus niet te warm.

Verwijderd

Topicstarter
thomas1907 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:24:
[...]

De koelers die jij aangeeft te willen kopen zien er goed uit, als je dan nog wat casefans erbij koopt word je PC heus niet te warm.
In de aangegeven Sharkoon case zitten al 3 case fans en daar kunnen niet meer in :)
Ik heb onder tussen de overweging gemaakt tussen een andere dichte kast namelijk de:
phantek eclipse p400s en dan de dichte variant, zonder window dus.
Daar kan ik in de toekomst dan nog 3 fans bij plaatsen, en door een dichte kast te kiezen heb ik bespaard op het moederbord,geheugen,koeler dus had ik nu budget voor een Gigabyte geforce gtx 1070 g1 , die wel goed koelt :)

• thomas1907
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:29:
[...]

In de aangegeven Sharkoon case zitten al 3 case fans en daar kunnen niet meer in :)
Ik heb onder tussen de overweging gemaakt tussen een andere dichte kast namelijk de:
phantek eclipse p400s en dan de dichte variant, zonder window dus.
Daar kan ik in de toekomst dan nog 3 fans bij plaatsen, en door een dichte kast te kiezen heb ik bespaard op het moederbord,geheugen,koeler dus had ik nu budget voor een Gigabyte geforce gtx 1070 g1 , die wel goed koelt :)
Dat is mooi! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt ;)

Verwijderd

verstandige keuzes Donny, veel plezier er mee :9~

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 19:37 ]

Verwijderd

-nevermind-

zit weer eens dom te doen 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 20:43 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:51:
Hoi, ik woon boven in Friesland, ik kan echt niet nog is langer wachten ik wacht al 2 maanden!!
Breng de PC minus videokaart + videokaart langs bij Swifterbant en ik prik de videokaart erin voor je

edit: Ah je bent al voorzien

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 03-07-2016 22:07 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb zo een vermoeden (meer niet!) dat de papa van TS niet weg gaat komen bij de btw-aangifte met een factuur voor een losse GPU én een factuur voor de rest van de pc. Daarom graag alles op 1 bon...

(Antwoorden hoeft niet, ik speculeer enkel.)

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• thomas1907
arnovos schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:25:
Ik heb zo een vermoeden (meer niet!) dat de papa van TS niet weg gaat komen bij de btw-aangifte met een factuur voor een losse GPU én een factuur voor de rest van de pc. Daarom graag alles op 1 bon...

(Antwoorden hoeft niet, ik speculeer enkel.)
Wat maakt het uit. TS heeft zijn antwoord. Wat dat BTW gedoe er mee te maken heeft doet er niet toe.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
thomas1907 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:32:
[...]

Wat maakt het uit. TS heeft zijn antwoord. Wat dat BTW gedoe er mee te maken heeft doet er niet toe.
Het maakt uit omdat alle oplossingen waarbij de GPU apart in rekening gebracht niet hadden geholpen. Iedere suggestie om de GPU elders te kopen was dus niet behulpzaam voor TS.

Als je vervolgens een weg kunt verzinnen om dit probleem heen is dat een oplossing voor TS. Alleen moet je dan eerst weten wat het probleem is. Vandaar mijn beredeneerde gok.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Pagina: 1