Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie vriendin

Pagina: 1
Acties:

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 13:33
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is nodig voor de studie. Dit is dan vooral voor het werken met Unity, Adobe suite en Blender/Cinema4D. Dus hiervoor is een videokaart ook noodzakelijk.

Wat is je budget?
Dit ligt tussen de 1000 euro en de 1299 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is de bedoeling dat de laptop iedere dag mee naar school word genomen en weer mee terug. Hierbij is een lichte laptop natuurlijk heel erg fijn. Helaas zie je als snel dat laptops snel in hun gewicht stijgen met een videokaart erin.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Totaal geen merk voorkeur. Wel natuurlijk het enige onderzoek gedaan en de volgende laptops leken erg goed.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd i5 versie
pricewatch: HP Omen 15-ax025nd i7 versie

En ook een BTO laptop.
https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Configuratie http://i.imgur.com/5fopKLd.png

Hierbij is eigenlijk de grootste vraag, Hoeveel verschil ga je daadwerkelijk merken van een laptop met een i5 en een GTX 650m tegen een i7 met een GTX 965m. En is dit merkbaar voor dagelijks gebruik en voor het renderen van normale projecten. Mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de BTO, zoals je op de screenshot kan zien heeft deze dus een i7 en een gtx 965m.

De reden dat de HP Omen er tussen staat is omdat deze lichter is en naar mijn mening netter en mooier uit ziet. Natuurlijk is uiterlijk niet alles, en gaat het natuurlijk vooral om wat er in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenety op 02-07-2016 22:30 ]

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Nee, je zal het pas merken met grote projecten. Overigens zijn bto laptops zonder opslag en zonder os en zonder ram geheugen, daarom lijken deze goedkoop, maar dat is slechts een illusie.

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
ard1998 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:53:
Nee, je zal het pas merken met grote projecten. Overigens zijn bto laptops zonder opslag en zonder os en zonder ram geheugen, daarom lijken deze goedkoop, maar dat is slechts een illusie.
Niet waar, hij heeft wel degelijk een hdd, ssd en ram geselecteerd op zijn screenshit. Het enige dat hij niet heeft is een OS maar dat kan je als student gratis verkrijgen (Windows 10 Education)

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
CCJJVV schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:03:
[...]

Niet waar, hij heeft wel degelijk een hdd, ssd en ram geselecteerd op zijn screenshit. Het enige dat hij niet heeft is een OS maar dat kan je als student gratis verkrijgen (Windows 10 Education)
Volgens mij is het een samenstelling van de Topicstarter.

Over accuduur valt weinig te zeggen. Dat is altijd afhankelijk van verschillende factoren. Onder andere: de hoeveelheid rekenkracht die een applicatie verbruikt, de schermhelderheid, energieverbruik van interne en externe apparatuur. Hoeveelheid tijd in slaapstand etc. Meestal is de minimum batterijduur van gamelaptops van tegenwoordig 2 a 4 uur onder minder intensief gebruik.

[ Voor 42% gewijzigd door ard1998 op 03-07-2016 07:09 ]

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 23:17
Ik zou ook zeker even kijken naar de dell xps 15. Iets lichter, dun en ik geloof een 960m.

Is wellicht iets duur, maar studenten krijgen via de chat 10÷ kortingsbon

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Deze laptop niet iets? Heeft, naar mijn mening, ook een wat netter uiterlijk. En voldoet volgens mij aan je eisen. Tijdje geleden was die ook bij mediamarkt te koop mocht je hem liever daar kopen.

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Verwijderd

Goeie laptop Sjenk

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 13:33
ard1998 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:53:
Nee, je zal het pas merken met grote projecten.
Wat definieer je precies als een groot project? Op verschillende websites word die 965m best geprezen omdat hij een bredere geheugenbus heeft en natuurlijk 1gb VRAM meer heeft, vraag me alleen af of dit echt merkbaar is bij bijvoorbeeld het renderen van projecten in bijvoorbeeld Cinema4D.
CCJJVV schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:03:
[...]

Inderdaad ;) Qua prijs valt hij dan ook bij de andere laptops in de buurt. En dan dus ook een GTX 965m. OS kan ik inderdaad als student zijnde krijgen.
HBSVDK schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:15:
Ik zou ook zeker even kijken naar de dell xps 15. Iets lichter, dun en ik geloof een 960m.

Is wellicht iets duur, maar studenten krijgen via de chat 10÷ kortingsbon
Die Dell is inderdaad echt een super laptop. Maar dan ga ik veels te jaloers worden :+
En wat bedoel je precies met die kortingsbon? Kan je dit gewoon aanvragen via de live chat?
sjenk schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:26:
Deze laptop niet iets? Heeft, naar mijn mening, ook een wat netter uiterlijk. En voldoet volgens mij aan je eisen. Tijdje geleden was die ook bij mediamarkt te koop mocht je hem liever daar kopen.

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB
Die ziet er inderdaad ook erg netjes uit, gaan we die ook eens voorleggen. Altijd leuk als de lijst groter word :P
Pagina: 1